Farfus wygrywa na otwarcie sezonu DTM

Podium uzupełnili Dirk Werner oraz Christian Vietoris
05.05.1316:14
Mateusz Szymkiewicz
6140wyświetlenia

Augusto Farfus wygrał wyścig na torze Hockenheim, który inaugurował sezon 2013 DTM.

Dzisiejszy wyścig był bardzo chaotyczny za sprawą samochodu bezpieczeństwa, który wywołał na piątym okrążeniu Adrien Tambay przez pożar w swoim Audi. Podczas neutralizacji większość kierowców zjechała zmienić opony, jednakże nie uczynili tego m.in. Dirk Werner, Timo Glock, Martin Tomczyk, Daniel Juncadella czy Pascal Wehrlein, co dało im możliwość awansowania na czołowe pozycje.

Farfus w drodze po zwycięstwo musiał toczyć bardzo zaciekłe pojedynki, ponieważ odmienna strategia dotycząca opon sprawiła, iż Brazylijczyk w pewnym momencie zaczął spadać wgłąb stawki. 29-latek ostatecznie powrócił na pozycję lidera i spokojnie dowiózł do mety drugie zwycięstwo w karierze. Niemałą sensację sprawił Dirk Werner, który po starcie z ostatniego pola pojawił się na mecie drugi. Niemiec był jednym z kierowców, którzy podczas neutralizacji nie zjechali na zmianę opon i przedarli się do przodu. Werner w trakcie wyścigu bardzo umiejętnie obchodził się z ogumieniem i pozwoliło mu to po drugim pit stopie na utrzymanie się w czołówce. Podium uzupełnił Christian Vietoris jadący z tą samą strategią co drugi na mecie zawodnik BMW.

Na czwartym miejscu rywalizację ukończył Gary Paffett. Zawodnik Mercedesa pod koniec wyścigu prowadził peleton składający się z czterech kierowców, który tworzyli Bruno Spengler, Timo Scheider, Joey Hand oraz Mike Rockenfeller. Scheider startujący dziś z pole position był największą ofiarą neutralizacji, ponieważ spadł przez nią na szesnastą pozcyję i był zmuszony odrabiać straty.

Pierwszą dziesiątkę odpowiednio uzupełnili Marco Wittmann oraz Roberto Merhi, którzy zdobyli swoje pierwsze punkty w DTM. Dla Wittmanna był to debiut w niemieckich mistrzostwach samochodów turystycznych, natomiast Merhi po nieudanej ubiegłorocznej przygodzie z ekipą Persson Motorsport, dopiero dziś może świętować swoją pierwszą zdobycz punktową. Warta odnotowania jest również postawa Pascala Wehrleina, który po zakończeniu okresu neutralizacji jechał bardzo mocnym tempem na pierwszym miejscu przez kilkanaście okrążeń. 18-latek miał spore szanse na dobry wynik, jednakże małe odstępy czasowe pomiędzy pit stopami sprawiły, iż nie mógł wypracować sobie wystarczającej przewagi nad rywalami i spadł tym samym na dalsze pozycje.

Rywalizacji na torze Hockenheim m.in. nie ukończył Robert Wickens przez problemy z samochodem, Timo Glock, w którego BMW nie zostało dokręcone koło, a także Edoardo Mortara i Mattias Ekstrom. Szwed na jedenastym kółku zgubił w swoim samochodzie maskę, a kilka zakrętów dalej uderzył w Mortarę. Obaj kierowcy przez uszkodzenia po tej kolizji wycofali się z wyścigu.

P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.Czas/strataPkt.
1Augusto Farfus (7)BMW M3 DTM421h10m11,58325
2Dirk Werner (2)BMW M3 DTM42+0:03,69218
3Christian Vietoris (9)DTM AMG Mercedes C-Coupe42+0:09,67515
4Gary Paffett (3)DTM AMG Mercedes C-Coupe42+0:12,61312
5Bruno Spengler (1)BMW M3 DTM42+0:13,21210
6Timo Scheider (23)Audi RS5 DTM42+0:13,7538
7Joey Hand (8)BMW M3 DTM42+0:14,1006
8Mike Rockenfeller (19)Audi RS5 DTM42+0:14,4774
9Marco Wittmann (21)BMW M3 DTM42+0:17,8942
10Roberto Merhi (4)DTM AMG Mercedes C-Coupe42+0:19,5371
11Pascal Wehrlein (18)DTM AMG Mercedes C-Coupe42+0:20,902
12Daniel Juncadella (17)DTM AMG Mercedes C-Coupe42+0:26,169
13Martin Tomczyk (15)BMW M3 DTM42+0:30,904
14Jamie Green (12)Audi RS5 DTM42+0:41,166
15Miguel Molina (20)Audi RS5 DTM42+0:43,535
16Filipe Albuquerque (6)Audi RS5 DTM42+0:54,077
17Andy Priaulx (16)BMW M3 DTM40+2 okr.
Niesklasyfikowani
18Mattias Ekström (11)Audi RS5 DTM28
19Edoardo Mortara (5)Audi RS5 DTM21
20Timo Glock (22)BMW M3 DTM17
21Robert Wickens (10)DTM AMG Mercedes C-Coupe5
22Adrien Tambay (24)Audi RS5 DTM4
Pole position: Timo Scheider - 1:35,918 Najszybsze okrażenie: Augusto Farfus - 1:34,504 na 5 okrążeniu

KOMENTARZE

4
SirKamil
05.05.2013 07:59
Dziwi mnie podejście pt. prawdziwe DTM to strategia, dbanie o opony i jechanie w procesji.
Kamikadze2000
05.05.2013 05:41
DTM mocno pracuje nad etykietą "blaszanej F1"... ;)
klip150
05.05.2013 04:20
zawiodły tuzy tej serii, pokazali się młodsi kierowcy. Wyścig nieszczególnie pasjonujący, za mało walki "wręcz". Następne będą lepsze.
katinka
05.05.2013 04:05
Coś zrobiło się podobnie jak w F1... dobre obchodzenie się z oponami, strategie i mijanki z DRS, na kolana nie powaliło takie DTM. Ale świetny występ Augusto, brawa! Mam nadzieję, że w tej serii, w tym sezonie w końcu Brazylijczyk powalczy o mistrza. Dirk Werner też zaskoczył, ale już w zeszłym sezonie pod koniec pokazywał,że stać go na więcej. Ogólnie widać, że BMW nadal mocne i Mercedes tez nie odstaje. Kompletnie zawiódł Andy Priaulx, chyba kolejny sezon nie potrafi się w tej serii odnaleźć, gdy tyle osiągnął w WTCC. Dziwne, wiadomo, że auta DTM są mocniejsze i bardziej zaawansowane technicznie od blaszaków, ale czy to aż taka duża róznica, aby Mistrz Świata z turystyków nie poradził sobie?