Trzeci dzień testów na torze Ricardo Tormo
Renault R26 i McLaren MP4-21 na czele podczas czwartkowych testów w Walencji
16.02.0618:07
1191wyświetlenia
Kierowca testowy Renault, Heikki Kovalainen, uzyskał najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia podczas trzeciego dnia testów na torze Ricardo Tormo. Fin ponownie okazał się szybszy od jednego z głównych kierowców francuskiej stajni, Giancarlo Fisichelli (P3, +0.3s) i w dodatku był najbardziej aktywnym uczestnikiem czwartkowych testów w Walencji, przejeżdżając ponad 140 okrążeń. Łącznie obaj kierowcy zaliczyli ponad 1000 kilometrów i choć Fisichella stracił trochę czasu ze względu na niewielki problem z hydrauliką, to jednak ogólnie rzecz biorąc bolid R26 jest dosyć niezawodny i w dodatku bardzo szybki. Dzisiejszy program obejmował testy opon Michelin i hamulców (Kovalainen) oraz pracę nad ustawieniami auta i symulowany przejazd pełnego dystansu wyścigu (Fisichella).
Nieznacznie wolniejszy od Kovalainena okazał się kierowca McLarena, Juan Pablo Montoya, tracąc do Fina mniej niż 0.1 sekundy. W dzisiejszych testach ponownie uczestniczył także partner Kolumbijczyka, Kimi Raikkonen, który ze stratą niewiele ponad pół sekundy uplasował się na czwartej pozycji. Łączny dorobek obydwu kierowców okazał się nieco większy niż wczoraj, jednak niewiele ponad 120 okrążeń nadal trudno nazwać rewelacyjnym osiągnięciem. Stajnia z Woking skupiła się dzisiaj na krótkich przejazdach, pracując nad doskonaleniem ustawień bolidu MP4-21 i sprawdzając komponenty przeznaczone do użycia w pierwszych trzech wyścigach sezonu 2006. Jutro Montoyę zastąpi kierowca testowy McLarena, Pedro de la Rosa.
Najszybszy kierowca ze środy, Nico Rosberg, tym razem musiał zadowolić się czwartą pozycją, a jego aktywność ograniczyły nieco problemy techniczne. Towarzystwa Niemcowi dotrzymywał dzisiaj kierowca testowy Williamsa, Alex Wurz, który prowadząc także bolid FW28 uplasował się na siódmej pozycji z dorobkiem 120 okrążeń. Pomimo silnego wiatru utrzymującego się przez większą część dnia, zespół był zadowolony z wykonanej w czwartek pracy. Objęła ona testy wytrzymałościowe silnika i skrzyni biegów, a także pracę nad ustawieniami auta oraz testy opon Bridgestone i hamulców. Najnowsza specyfikacja silnika V8 Coswortha, CA2006 Series 2, udanie zadebiutowała w tym tygodniu na torze Ricardo Tormo, zarówno jeśli chodzi o osiągi, jak i niezawodność. Zespół ma jeszcze przed sobą dwie serie testów - najbliższą w przyszłym tygodniu na torze Catalunya - zanim jego bolidy wylecą na pierwszy wyścig do Bahrajnu.
Jedynym reprezentantem Red Bull Racing był w czwartek David Coulthard. Szkot zasiadł za kierownicą bolidu RB2 w nowej specyfikacji aerodynamicznej i uzyskał szósty czas, tracąc do najszybszego kierowcy niewiele ponad pół sekundy. Zespół kontynuował pracę nad doskonaleniem ustawień auta i sprawdzanie systemów, jednocześnie przeprowadzając testy opon Michelin. Dyrektor techniczny Mark Smith stwierdził jednak, że silny wiatr utrudnił testowanie czegokolwiek przed południem, ale przynajmniej niezawodność nowego auta okazała się satysfakcjonująca. Jutro Coulthard będzie kontynuował testy, a tymczasem drugi bolid RB2 wrócił już do głównej siedziby zespołu w Milton Keynes, gdzie otrzyma nową karoserię.
Na ostatnich pozycjach uplasowali się reprezentanci zespołu MF1 Racing, Christijan Albers i debiutujący za kierownicą bolidu F1 Niemiec Adrian Sutil. Albers przejął od Tiago Monteiro nowy bolid M16 do dalszych testów i przejechał niespełna 50 okrążeń, mając niewiele ponad dwie sekundy straty do najszybszego kierowcy. Tymczasem Sutil przejechał zaledwie 27 okrążeń w przejściowym bolidzie EJ15B i od Albersa okazał się wolniejszy aż ponad pięć sekund.
Pogoda
Temperatura powietrza: 7-18 C
Temperatura toru: 9-22 C
Słonecznie i wietrznie z niewielkim zachmurzeniem
Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.
Źródło: pitpass.com
Nieznacznie wolniejszy od Kovalainena okazał się kierowca McLarena, Juan Pablo Montoya, tracąc do Fina mniej niż 0.1 sekundy. W dzisiejszych testach ponownie uczestniczył także partner Kolumbijczyka, Kimi Raikkonen, który ze stratą niewiele ponad pół sekundy uplasował się na czwartej pozycji. Łączny dorobek obydwu kierowców okazał się nieco większy niż wczoraj, jednak niewiele ponad 120 okrążeń nadal trudno nazwać rewelacyjnym osiągnięciem. Stajnia z Woking skupiła się dzisiaj na krótkich przejazdach, pracując nad doskonaleniem ustawień bolidu MP4-21 i sprawdzając komponenty przeznaczone do użycia w pierwszych trzech wyścigach sezonu 2006. Jutro Montoyę zastąpi kierowca testowy McLarena, Pedro de la Rosa.
Najszybszy kierowca ze środy, Nico Rosberg, tym razem musiał zadowolić się czwartą pozycją, a jego aktywność ograniczyły nieco problemy techniczne. Towarzystwa Niemcowi dotrzymywał dzisiaj kierowca testowy Williamsa, Alex Wurz, który prowadząc także bolid FW28 uplasował się na siódmej pozycji z dorobkiem 120 okrążeń. Pomimo silnego wiatru utrzymującego się przez większą część dnia, zespół był zadowolony z wykonanej w czwartek pracy. Objęła ona testy wytrzymałościowe silnika i skrzyni biegów, a także pracę nad ustawieniami auta oraz testy opon Bridgestone i hamulców. Najnowsza specyfikacja silnika V8 Coswortha, CA2006 Series 2, udanie zadebiutowała w tym tygodniu na torze Ricardo Tormo, zarówno jeśli chodzi o osiągi, jak i niezawodność. Zespół ma jeszcze przed sobą dwie serie testów - najbliższą w przyszłym tygodniu na torze Catalunya - zanim jego bolidy wylecą na pierwszy wyścig do Bahrajnu.
Jedynym reprezentantem Red Bull Racing był w czwartek David Coulthard. Szkot zasiadł za kierownicą bolidu RB2 w nowej specyfikacji aerodynamicznej i uzyskał szósty czas, tracąc do najszybszego kierowcy niewiele ponad pół sekundy. Zespół kontynuował pracę nad doskonaleniem ustawień auta i sprawdzanie systemów, jednocześnie przeprowadzając testy opon Michelin. Dyrektor techniczny Mark Smith stwierdził jednak, że silny wiatr utrudnił testowanie czegokolwiek przed południem, ale przynajmniej niezawodność nowego auta okazała się satysfakcjonująca. Jutro Coulthard będzie kontynuował testy, a tymczasem drugi bolid RB2 wrócił już do głównej siedziby zespołu w Milton Keynes, gdzie otrzyma nową karoserię.
Na ostatnich pozycjach uplasowali się reprezentanci zespołu MF1 Racing, Christijan Albers i debiutujący za kierownicą bolidu F1 Niemiec Adrian Sutil. Albers przejął od Tiago Monteiro nowy bolid M16 do dalszych testów i przejechał niespełna 50 okrążeń, mając niewiele ponad dwie sekundy straty do najszybszego kierowcy. Tymczasem Sutil przejechał zaledwie 27 okrążeń w przejściowym bolidzie EJ15B i od Albersa okazał się wolniejszy aż ponad pięć sekund.
Pogoda
Temperatura powietrza: 7-18 C
Temperatura toru: 9-22 C
Słonecznie i wietrznie z niewielkim zachmurzeniem
Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.
Kierowca | Konstruktor | Bolid | Op. | Czas okr. | Okr. | |
---|---|---|---|---|---|---|
Czasy uzyskane w czwartek na torze Ricardo Tormo | ||||||
Heikki Kovalainen | Renault | R26 V8 | mic | 1:10.618 | 141 | |
1 | Juan Pablo Montoya | McLaren Mercedes | MP4-21 V8 | mic | 1:10.665 | 50 |
1 | Giancarlo Fisichella | Renault | R26 V8 | mic | 1:10.938 | 118 |
1 | Nico Rosberg | Williams Cosworth | FW28 V8 | bri | 1:11.139 | 78 |
1 | Kimi Raikkonen | McLaren Mercedes | MP4-21 V8 | mic | 1:11.174 | 71 |
1 | David Coulthard | RBR Ferrari | RB2 V8 | mic | 1:11.200 | 75 |
1 | Alex Wurz | Williams Cosworth | FW28 V8 | bri | 1:12.233 | 120 |
1 | Christijan Albers | MF1 Toyota | M16 V8 | bri | 1:12.778 | 46 |
1 | Adrian Sutil | MF1 Toyota | EJ15B V8 | bri | 1:17.912 | 27 |
KOMENTARZE