Czwarty dzień testów na torze Catalunya
Alonso najszybszy podczas ostatniego dnia testów w tym tygodniu pod Barceloną
24.02.0617:07
1470wyświetlenia
Zespół Renault w pozytywny sposób zakończył trzydniowe testy na torze Catalunya, jako że w piątek najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia uzyskał Fernando Alonso. W czołówce znalazł się także ponownie drugi kierowca francuskiej stajni, Giancarlo Fisichella (P3), mając niespełna pół sekundy straty do swojego partnera. Obaj kierowcy ranek poświęcili na trenowanie postojów w boksach (wymiana opon, tankowanie paliwa, wymiana nosa i tylnego skrzydła), zaliczając ponad tuzin pit-stopów każdy. Reszta dnia została poświęcona na ćwiczenie nowego formatu kwalifikacji. Łącznie obaj kierowcy przejechali dzisiaj blisko 200 okrążeń. Zespół Renault przed rozpoczęciem sezonu zaliczy jeszcze dwudniowe testy na torze Ricardo Tormo w Walencji na początku przyszłego tygodnia.
Pomiędzy kierowcami Renault na drugiej pozycji uplasował się Rubens Barrichello, tracąc do Alonso mniej niż 0.4 sekundy. Partnerem Brazylijczyka był tym razem kierowca testowy Hondy, Anthony Davidson (P5, +1.0s), który przejął w piątek od Jensona Buttona drugi bolid RA106. Brytyjczyk okazał się najbardziej aktywnym uczestnikiem dzisiejszych testów, przejeżdżając wraz z Barrichello ponad 230 okrążeń. Program testów stajni z Brackley ponownie obejmował pracę nad ustawieniami auta, a także testowanie opon Michelin i aerodynamiki.
Czwarty czas uzyskał kierowca Red Bull Racing, Christian Klien, który przez większą część dnia był w posiadaniu najlepszego czasu, zanim jego rezultat poprawili Alonso, Barrichello i Fisichella. Ostatecznie strata Austriaka do najszybszego kierowcy wyniosła niewiele ponad pół sekundy, tak więc bolid RB2 okazał się dzisiaj dosyć szybki. Gorzej z niezawodnością, bowiem przeprowadzenie zaplanowanej na popołudnie symulacji wyścigu uniemożliwiła awaria silnika Ferrari. Wcześniej Klien skupił się na ćwiczeniu procedur mających obowiązywać podczas nowych kwalifikacji. Tymczasem David Coulthard ze względu na problemy z plecami przejechał zaledwie pięć okrążeń i uplasował się na przedostatniej pozycji. Pod koniec dnia na torze Catalunya zjawił się kierowca testowy Red Bull Racing, Robert Doornbos, trenując w bolidzie Szkota postoje w boksach. Stajnia z Milton Keynes w przyszłym tygodniu weźmie udział w testach w Walencji.
Odpowiednio na szóstej i ostatniej pozycji uplasowali się reprezentanci zespołu Williams, Nico Rosberg i kierowca testowy Alex Wurz, łącznie przejeżdżając niewiele ponad 100 okrążeń. Rosberg skupił się na testach opon Bridgestone, natomiast Wurz sprawdzał różne ustawienia mechaniczne bolidu FW28 na dłuższych dystansach i pracował nad układem chłodzenia hamulców. Stajnia z Grove sprawdzała w tym tygodniu także nowe elementy aerodynamiczne do tegorocznego bolidu, które zadziałały zgodnie z oczekiwaniami. Zespół miał jednak w tym tygodniu dwie awarie silników Cosworth CA2006 V8, przy czym druga nastąpiła pod koniec przewidywanego życia jednostki napędowej i to w dodatku w starej specyfikacji. Poza tym jednak pomijając niezbyt rewelacyjne czasy okrążeń ostatnie dwa dni testowe były dosyć udane.
Ostatnimi uczestnikami dzisiejszych testów pod Barceloną byli kierowcy Toyoty, Jarno Trulli i Ralf Schumacher, którzy uplasowali się kolejno na siódmej i ósmej pozycji, mając około dwie sekundy straty do Alonso. Zespół zakończył zaplanowane na ten tydzień testy opon Bridgestone przeznaczonych do użycia w Grand Prix Bahrajnu i prace nad nowym pakietem aerodynamicznym do bolidu TF106. Dzisiejszą aktywność młodszego z braci Schumacherów ograniczyły problemy z układem chłodzenia, dlatego też Niemiec przejechał tylko 41 okrążeń. Problemów z niezawodnością nie miał jednak Trulli - Włoch przejechał równo 100 okrążeń. Japońska stajnia także weźmie udział w zaplanowanych na przyszły tydzień testach na torze Ricardo Tormo. Będzie to ostatnia okazja na dokończenie przygotowań do pierwszego wyścigu sezonu.
Pogoda w momencie zakończenia sesji
Temperatura powietrza: 7 C
Temperatura toru: 11 C
Niebo częściowo zachmurzone
Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.
Źródło: Circuit de Catalunya
Pomiędzy kierowcami Renault na drugiej pozycji uplasował się Rubens Barrichello, tracąc do Alonso mniej niż 0.4 sekundy. Partnerem Brazylijczyka był tym razem kierowca testowy Hondy, Anthony Davidson (P5, +1.0s), który przejął w piątek od Jensona Buttona drugi bolid RA106. Brytyjczyk okazał się najbardziej aktywnym uczestnikiem dzisiejszych testów, przejeżdżając wraz z Barrichello ponad 230 okrążeń. Program testów stajni z Brackley ponownie obejmował pracę nad ustawieniami auta, a także testowanie opon Michelin i aerodynamiki.
Czwarty czas uzyskał kierowca Red Bull Racing, Christian Klien, który przez większą część dnia był w posiadaniu najlepszego czasu, zanim jego rezultat poprawili Alonso, Barrichello i Fisichella. Ostatecznie strata Austriaka do najszybszego kierowcy wyniosła niewiele ponad pół sekundy, tak więc bolid RB2 okazał się dzisiaj dosyć szybki. Gorzej z niezawodnością, bowiem przeprowadzenie zaplanowanej na popołudnie symulacji wyścigu uniemożliwiła awaria silnika Ferrari. Wcześniej Klien skupił się na ćwiczeniu procedur mających obowiązywać podczas nowych kwalifikacji. Tymczasem David Coulthard ze względu na problemy z plecami przejechał zaledwie pięć okrążeń i uplasował się na przedostatniej pozycji. Pod koniec dnia na torze Catalunya zjawił się kierowca testowy Red Bull Racing, Robert Doornbos, trenując w bolidzie Szkota postoje w boksach. Stajnia z Milton Keynes w przyszłym tygodniu weźmie udział w testach w Walencji.
Odpowiednio na szóstej i ostatniej pozycji uplasowali się reprezentanci zespołu Williams, Nico Rosberg i kierowca testowy Alex Wurz, łącznie przejeżdżając niewiele ponad 100 okrążeń. Rosberg skupił się na testach opon Bridgestone, natomiast Wurz sprawdzał różne ustawienia mechaniczne bolidu FW28 na dłuższych dystansach i pracował nad układem chłodzenia hamulców. Stajnia z Grove sprawdzała w tym tygodniu także nowe elementy aerodynamiczne do tegorocznego bolidu, które zadziałały zgodnie z oczekiwaniami. Zespół miał jednak w tym tygodniu dwie awarie silników Cosworth CA2006 V8, przy czym druga nastąpiła pod koniec przewidywanego życia jednostki napędowej i to w dodatku w starej specyfikacji. Poza tym jednak pomijając niezbyt rewelacyjne czasy okrążeń ostatnie dwa dni testowe były dosyć udane.
Ostatnimi uczestnikami dzisiejszych testów pod Barceloną byli kierowcy Toyoty, Jarno Trulli i Ralf Schumacher, którzy uplasowali się kolejno na siódmej i ósmej pozycji, mając około dwie sekundy straty do Alonso. Zespół zakończył zaplanowane na ten tydzień testy opon Bridgestone przeznaczonych do użycia w Grand Prix Bahrajnu i prace nad nowym pakietem aerodynamicznym do bolidu TF106. Dzisiejszą aktywność młodszego z braci Schumacherów ograniczyły problemy z układem chłodzenia, dlatego też Niemiec przejechał tylko 41 okrążeń. Problemów z niezawodnością nie miał jednak Trulli - Włoch przejechał równo 100 okrążeń. Japońska stajnia także weźmie udział w zaplanowanych na przyszły tydzień testach na torze Ricardo Tormo. Będzie to ostatnia okazja na dokończenie przygotowań do pierwszego wyścigu sezonu.
Pogoda w momencie zakończenia sesji
Temperatura powietrza: 7 C
Temperatura toru: 11 C
Niebo częściowo zachmurzone
Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.
Kierowca | Konstruktor | Bolid | Op. | Czas okr. | Okr. | |
---|---|---|---|---|---|---|
Czasy uzyskane w piątek na torze Catalunya | ||||||
Fernando Alonso | Renault | R26 V8 | mic | 1:14.081 | 96 | |
1 | Rubens Barrichello | Honda | RA106 V8 | mic | 1:14.422 | 108 |
1 | Giancarlo Fisichella | Renault | R26 V8 | mic | 1:14.520 | 97 |
1 | Christian Klien | RBR Ferrari | RB2 V8 | mic | 1:14.613 | 53 |
1 | Anthony Davidson | Honda | RA106 V8 | mic | 1:15.107 | 129 |
1 | Nico Rosberg | Williams Cosworth | FW28 V8 | bri | 1:15.829 | 41 |
1 | Jarno Trulli | Toyota | TF106 V8 | bri | 1:16.024 | 100 |
1 | Ralf Schumacher | Toyota | TF106 V8 | bri | 1:16.288 | 41 |
1 | David Coulthard | RBR Ferrari | RB2 V8 | mic | 1:16.687 | 5 |
1 | Alex Wurz | Williams Cosworth | FW28 V8 | bri | 1:18.130 | 68 |
KOMENTARZE