McCullough: Gutierrez jest w stanie naciskać na Hulkenberga

Zdanie Brytyjczyka podziela również Monisha Kaltenborn
18.09.1319:14
Mateusz Szymkiewicz
1249wyświetlenia

Tom McCullough uważa, że Esteban Gutierrez jest w stanie naciskać na Nico Hulkenberga.

Meksykanin zadebiutował w tym roku w Formule 1 i jak dotąd nie zdobył ani jednego punktu, choć podczas wyścigów w Belgii oraz we Włoszech demonstrował niezłe tempo, które krzyżowało się ze słabymi wynikami w kwalifikacjach. Główny inżynier wyścigowy Saubera, Tom McCullough, uważa, iż osiągi Gutierreza są lepsze niż wskazują na to statystyki.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z Estebana oraz oczywiście Nico - oznajmił Brytyjczyk. Czasami to wygląda tak, jakby Nico z łatwością go [Gutierreza] pokonywał, ale tak nie jest. Cieżko pracuje i teraz widać tego rezultaty, po ciężkim starcie sezonu z nie najlepszym samochodem. To sprawia, że debiutantowi jest trudniej. On ma zamiar zacząć naciskać na Nico i nawiązać z nim walkę w kwalifikacjach, ponieważ jest co raz bliżej.

Szefowa stajni z Hinwil - Monisha Kaltenborn, jest również zadowolona z postępów dokonanych przez 22-latka. Zaliczył trudny start i nie należy zapominać, iż inni kierowcy są w tej samej sytuacji, czyli nie dysponują konkurencyjnym samochodem. Coś, czego najbardziej nie widać, to dobre przygotowanie oraz praca, której nie odzwierciedlają wyniki. Mimo to znalazł się na właściwej drodze. Przede wszystkim chodzi tu o zebranie całego doświadczenia.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

21
katinka
19.09.2013 07:14
Ale skąd wiadomo @THC i @rno2, że Sauber ma lepszy bolid niż Williamsa, jeśli nawet taki utalentowany kierowca jak Hulkenberg ledwo zdobywa punkty? Dopiero teraz na Monzy było świetnie. Ktos tam z zespołu Williams mówił kiedyś, że Pastorowi od początku ten bolid nie pasował, miał jakies problemy, więc może dlatego Bottas był tak blisko i też brak punktów u Maldonado. A Bottasowi szybkości nie odbieram, na pewno jest szybszy od Gutierreza, ale dla mnie ich debiuty są właściwie podobne.
Adam2iak
19.09.2013 01:13
Źle się wyraziłem :) Miałem na myśli, że to strzał w stopę dla Slima, nie Saubera ;)
rno2
19.09.2013 12:42
@Adam2iak Ale pozyskanie rosyjskiego kierowcy w kontekście GP Rosji to marketingowy strzał w 10 :-)
Adam2iak
19.09.2013 12:30
@THC-303 Budżetowo stoją całkiem nieźle, a to że marnują pieniądze to już nie mój problem :P @rno2 To, że Slim skupi się wyłącznie na McLarenie to na razie tylko plotki. Poziom sportowy Gutierreza to jedno, ale urata meksykańskiego kierowcy w kontekście GP Meksyku to trochę marketingowy strzał w stopę...
rno2
19.09.2013 11:53
@Adam2iak W Williamsie jest Pastor Maldonado, który jest dosyć szybki (pomijając wszelkie wypadki) co udowodnił wygrywając wyścig w tamtym roku. Więc to nie było tak, że w Williamsie jeździło dwóch słabiaków. Pomyśl co by było, gdyby w tamtym roku w Williamsie jeździło dwóch Bruno Sennów, a następnie pomyśl co się może dziać w Sauberze ze składem GUT-SIR :-) Nie ma tutaj miejsca na sentymenty. Zespół braki w szybkości musi nadrabiać dobrą jazdą kierowców. Co z tego, że Gutierrez jest sympatycznym młodym kierowcą? W tym sezonie jeździ raczej marnie, w przyszłym przyjdzie Sirotkin z rublami, a meksykańscy sponsorzy przeniosą się do McLarena. Skoro Sauber wywalił dużo lepszego Kobayshiego, to nie mam wątpliwości, że z łatwością zwolnią Gutierreza...
THC-303
19.09.2013 11:46
No świetnie się trzyma, Marussię wyprzedza, ba nawet Caterham.
Adam2iak
19.09.2013 11:24
@rno2 Ale w kasie Saubera wszystko się bedzie zgadzało ;) Williams też nie miał najmocniejszego składu w poprzednim sezonie a jakoś się trzyma ;)
rno2
19.09.2013 10:18
@Adam2iak Aż tak źle życzysz Sauberowi, ze chcesz ten zespół zupełnie pogrążyć? :-)
Adam2iak
19.09.2013 09:30
[quote="rno2"]Skład Sirotkin-Gutierrez wydaje mi się niemożliwy, nawet nie dopuszczam myśli, że tak miałby wyglądać Sauber w 2014 r.[/quote] Ja z kolei właśnie na taki skład liczę B-)
rno2
19.09.2013 07:09
Gutierrez mógł się wykazać na europejskich torach, które zna z innych serii. Teraz czeka go kilka rund azjatyckich, na torach na których praktycznie nigdy nie jeździł, więc wątpię w poprawę... @katinka Bottas oprócz tego P3 w Kanadzie, w innych kwalifikacjach i wyścigach potrafił dorównać Pastorowi, który też słaby nie jest. Poza tym zgadzam się z THC-303, że jednak Williams posiada w tym roku słabszy samochód niż Sauber. Liczę, że Hulkenberg przejdzie do Lotusa, a w jego miejsce wskoczy Massa, który pomoże Sirotkinowi. Skład Sirotkin-Gutierrez wydaje mi się niemożliwy, nawet nie dopuszczam myśli, że tak miałby wyglądać Sauber w 2014 r.
THC-303
19.09.2013 06:16
[quote]Gdyby nie kwalifikacje Esteban był by w punktach. [/quote] Gdyby Ide umiał jeździć byłby mistrzem świata. [quote]Gutierrez jest mniej więcej tak dobry jak jego imiennik Tuero[/quote] Na mój gust to Gutierrez jest tak dobry jak mechanicy Minardi podczas słynnego pit stopu Tuero w Argentynie: http://www.youtube.com/watch?v=zuOOy9DgIVg [quote]W sumie nie wiem czego się chce od Gutierreza. Ciekawe czym w takim razie tak zachwyca Bottas oprócz tego P3 w Kanadzie?[/quote] Tym, że Gutierrez mając lepszy bolid nie ma ani żadnego P3 w kwalifikacjach ani żadnego lepszego miejsca w wyścigu niż Bottas. Sauber jest dość słaby w tym sezonie, ale i tak o wiele lepszy od Williamsa. A Bottas i Guierrez kończą i kwalifikacje i wyścigi na podobnych miejscach. [quote]Poza Włochami, jego tempo oscylowało w granicach 5-12 sekund straty do Hulka na dystansie całego wyścigu[/quote] To jest jedyny argument pro-Gutierrez. Zgadzam się, że w tym nie ma tragedii, ale te 5-12 sekund to niestety można potłuc o kant pupy zważywszy z kim podczas wyścigu walczy Gutierrez, a z kim Hulkenberg i który z nich więcej traci na walce na torze. Mimo to zgadzam się, że w wyścigu ta strata nie jest wielka. Powiedzmy, że EG jest w tempie wyścigowym przeciętny. Czyli mamy przeciętniaka, który partoli kwalifikacje i mimo, że 'jeździ asekuracyjnie' potrafi dostawać karę DT za spowodowanie kolizji. Z wyścigów które ukończyli obaj zawodnicy Saubera wyżej był raz. A wybielanie się kwalifikacjami (jak już wiele razy pisałem) to powtarzanie błędnego schematu myślowego jakim kierowaly się niemieckie media w 2008. "Kubica zajmuje w kwalu P3, Heidfeld P n (przy n dążącym do nieskończoności), potem Kubica dojeżdża 4-ty, Heidfeld 6-ty więc Heidfeld jest lepszy". Nic bardziej mylnego. Przyznaję, że Gutierrez się ostatnio trochę poprawił, ale na tyle, że już jest tylko 'za słaby na F1', a nie 'dużo za słaby na F1'.
katinka
18.09.2013 09:05
[quote]McCullough: Gutierrez jest w stanie naciskać na Hulkenberga Zdanie Brytyjczyka podziela również Monisha Kaltenborn.[/quote] katinka też podziela ;P Jego debiut jak na tak słaby bolid Saubera nie wypadł jakoś tragicznie. Jeździ może jak pierdoła, za bardzo zachowawczo, ale kolizji nie ma za wiele i dojeżdża do mety, no i tempo wyścigowe w porównaniu do Hulkenberga ma chyba lepsze niż na początku sezonu. Szkoda, bo raczej Esteban wypadnie z F1, a jeszcze rok w F1 by się przydał, aby ocenić. Ale dla Sirotkina potrzebuje Sauber doświadczonego partnera. W sumie nie wiem czego się chce od Gutierreza. Ciekawe czym w takim razie tak zachwyca Bottas oprócz tego P3 w Kanadzie? [quote]Gutierrez jest mniej więcej tak dobry jak jego imiennik Tuero [/quote] @Yurek, ale Tuero był przynajmniej lepszy od Nakano ;) A i czytałam, że Minardi miało wtedy słaby i awaryjny bolid.
Yurek
18.09.2013 08:14
Gutierrez jest mniej więcej tak dobry jak jego imiennik Tuero
Zajkos
18.09.2013 08:09
Z nim jest tak jak z Sirotkinem... Chcę ale nie może. Gdyby nie kwalifikacje Esteban był by w punktach. Wiem porównanie go z Sirotkinem jest dość głupie ale nie można zaprzeczyć że i Gutierrez i Sirotkin nie mają talentu bo mają! Pomimo szacunku do Nico H. to czekam na ataki Gutierreza na niego! ;P
Oy_ciec
18.09.2013 07:37
No cóż, to już ostatni dzwonek, żeby się ewentualnie czymś wykazać (choć ja też sądzę, że nie jest on tak słaby jak uważa większość) bo w przyszłym roku szanse może już nie być. Ruble okażą się silniejsze od meksykańskich dolarów, a nawet jeśli Hulki odejdzie, to skład złożony z dwóch żółtodziobów(Sir-Gut) na taki pełen zagadek sezon jak 2014 jest wielce ryzykowny, więc niestety czeka go raczej out z F1. Oby Bottas się chociaż utrzymał.
iceneon
18.09.2013 07:30
Ja się niestety muszę zgodzić z terrorystą.
BinLadenF1
18.09.2013 07:20
hmm a jak na moje jest słaby i cieniuje na tle innych (nie wliczając kierowców cat/mar) każdy ma prawo do własnej opini:>
Kamikadze2000
18.09.2013 07:04
Ciężko jest dorównywać bardziej doświadczonemu partnerowi, tym bardziej, że ten ma papiery na tego z najwyższej półki. Powodzenia Esteban! :))
Anderis
18.09.2013 06:42
To jest to o czym pisałem wcześniej. Poza Włochami, jego tempo oscylowało w granicach 5-12 sekund straty do Hulka na dystansie całego wyścigu. W końcówce zeszłego sezonu di Resta rzadko schodził poniżej 25 sekund straty do Hulka, więc to, co robi Esteban, zasługuje na szacunek, wbrew opinii wielu, według których Esteban jeździ jak sierota.
Simi
18.09.2013 06:28
No właśnie. Na razie najbardziej daje ciała w kwalifikacjach. Jestem ciekaw jego postępu w przyszłym sezonie, o ile pozostanie w F1.
Adam2iak
18.09.2013 05:31
Kwalifikacje to dla Estebana klucz do sukcesu. Jeśli zacznie regularnie wchodzić do Q2 to pewnie pojawią się też i pierwsze punkty :)