Silniki V6 będą dawały przewagę zespołom fabrycznym

Ross Brawn zwraca uwagę na zakaz tworzenia więcej niż jednej specyfikacji nowych silników
18.10.1323:12
Konrad Házi
2577wyświetlenia

Ross Brawn przyznał, że fabryczne ekipy startujące w F1 będą miały przewagę w kwestii jednostek napędowych, w rozpoczynającej się erze silników V6. Wszystko to za sprawą zakazu, który zabrania producentom przygotowywania więcej niż jednej specyfikacji silnika.

Szef zespołu Mercedes - Ross Brawn powiedział w rozmowie z Auto Motor und Sport, że specyfikacje nowych silników będą w tej sytuacji tworzone stricte pod potrzeby zespołów fabrycznych, a należy pamiętać, że zarówno Mercedes, Renault jak i Ferrari dostarczają jednostki napędowe również innym ekipom. Będziemy pracować jako zespół w naszych fabrykach w Brackley i Brixworth, tak, by wynikiem był jak najlepszy samochód jako całość. Zarówno jeśli chodzi o silnik, jak i podwozie.

To oznacza, że zespoły kupujące silniki od dostawców, będą musiały wycisnąć maksimum z jednostek, które dopasowane będą do bolidów konkurencyjnych, fabrycznych ekip. Będziemy pomagać naszym odbiorcom na tyle, na ile będzie to możliwe, w kwestii dostarczania danych. - kontynuował Brawn. Jeśli jednak mam być szczery, to nie będą oni mieli dużo do powiedzenia. Zaprojektowaliśmy rozwiązania dla siebie, więc inni będą musieli je zaadaptować.

W przyszłym sezonie z jednostek Mercedesa będzie korzystał także Williams. Nowy szef techniczny ekipy z Grove - Pat Symonds, potwierdza słowa Rossa Brawna. W praktyce oznacza to, że będziemy musieli zadowolić się dokładnie tym, co dostaniemy od Mercedesa.

Warto przypomnieć też, że w piątek Honda zaprezentowała dźwięk swojego silnika V6. Nie będzie on jednak wykorzystywany do początku sezonu 2015, kiedy to planowane jest wznowienie historycznej współpracy między Hondą a McLarenem.

Źródło: onestopstrategy.com

KOMENTARZE

6
McLuke
21.10.2013 02:04
@Dante: fakt, mój błąd, źle przeczytałem :P @marios76: Wg mnie też McL będzie w przyszłym roku w środku stawki, zreszta tak jak teraz... Aż wstyd pomyśleć, że przez te prawie 20 lat z Mercem McLaren zdobył raptem 3 tytuły MŚ i 2 WDC i w następnych latach nie zanosi się, żeby było lepiej... :(
marios76
21.10.2013 01:16
@Aeromis Jeżeli Mercedes zrobi silnik pod siebie, to sądzisz, że łatwo będzie McLarenowi być szybszym od niego? Myślę, że ta współpraca się posypała, ale naprawdę obawiam się , że 2014 może być dla McLarena sezonem... przejściowym. Nie zdziwię się ich konkurencyjnością nie wystarczającą na walkę o podia! Szkoda:(
Aeromis
20.10.2013 01:27
Czyżby McLaren spodziewał się problemów w związku z silnikiem który będzie pod inny team? Czyli dlatego wraca Honda... :)
Dante
19.10.2013 12:19
@McLuke - "do początku", a nie "od początku". Innymi słowy, nie będzie go w sezonie 2014 tylko w sezonie 2015. ;)
maciejas512
19.10.2013 11:56
[quote="McLuke"]Cytat : Warto przypomnieć też, że w piątek Honda zaprezentowała dźwięk swojego silnika V6. Nie będzie on jednak wykorzystywany do początku sezonu 2015, kiedy to planowane jest wznowienie historycznej współpracy między Hondą a McLarenem. Jak nie od początku 2015, to w takim razie od kiedy? To co, McLaren na początku 2015 będzie jeszcze jeździł z silnikiami Merca?[/quote] Też mi coś nie pasowało, ale jak przeczytałem drugi raz to stwierdzam że jednak jest napisane dziwnie, aczkolwiek poprawnie. Nie będzie on wykorzystywany do początku sezonu 2015 a nie od :)
McLuke
19.10.2013 11:43
[quote]Warto przypomnieć też, że w piątek Honda zaprezentowała dźwięk swojego silnika V6. Nie będzie on jednak wykorzystywany do początku sezonu 2015, kiedy to planowane jest wznowienie historycznej współpracy między Hondą a McLarenem.[/quote] Jak nie od początku 2015, to w takim razie od kiedy? To co, McLaren na początku 2015 będzie jeszcze jeździł z silnikiami Merca?