Grand Prix Malezji - zapowiedź - BMW Sauber

Zespół z niecierpliwością oczekuje domowego wyścigu swojego głównego sponsora, Petronas
16.03.0616:02
BMW Sauber / Proximus
1512wyświetlenia
Grand Prix Malezji

17-19 marca 2006
Druga runda mistrzostw świata (z osiemnastu)

Zapowiedź

Monachium/Hinwil, 12 marca 2006. Po pierwszym wyścigu sezonu, rozegranym w Bahrajnie, zespoły Formuły 1 nie mają ani chwili wytchnienia. Druga z osiemnastu rund tegorocznych mistrzostw świata Formuły 1 - Petronas Grand Prix Malezji - odbędzie się już w najbliższą niedzielę, 19 marca. Zespół BMW Sauber F1 Team z niecierpliwością oczekuje domowego wyścigu swojego głównego sponsora, firmy Petronas, przygotowując się do wymagającego wyścigu w tropikalnych warunkach.

W środę i czwartek przed Petronas Grand Prix Malezji kierowcy Nick Heidfeld i Jacques Villeneuve oraz dyrektor BMW Motorsport Mario Theissen i Peter Sauber wzięli udział w szeregu imprez promocyjnych. W środę 15 marca zorganizowano wywiady dla przedstawicieli mediów na 41. piętrze jednej ze słynnych wież Petronas Towers w Kuala Lumpur.

Nick Heidfeld:
"Grand Prix Malezji jest niezwykła ze względu na wysokie temperatury i ekstremalny poziom wilgotności. Osobiście raczej nie mam z tym problemów. W zeszłym sezonie po starcie z 10. pozycji finiszowałem na podium - dla mnie był to jeden z najbardziej ekscytujących wyścigów w karierze. Stoczyłem wiele pojedynków i naprawdę dobrze się bawiłem. W Malezji mieliśmy już do czynienia z prawdziwymi oberwaniami chmury, ale mi to nie przeszkadza bo lubię jeździć w deszczu. Jak dotąd nieźle sobie radziłem w Malezji, niezależnie od warunków. Znam ten kraj całkiem dobrze. By się odpowiednio zaaklimatyzować, często udawałem się tam na krótkie wakacje przed wyścigiem, poza tym zawsze mieliśmy sporo roboty dla Petronas - malezyjskiej firmy naftowo-gazowej, która sponsorowała nas także kiedy jeździłem w Sauberze. Patrząc na dwie wieże Petronas Twin Towers w Kuala Lumpur zdajesz sobie sprawę, jak ważna jest ta firma dla kraju".

Jacques Villeneuve:
"Wyścig w Malezji będzie bardzo pracowity dla zespołu BMW Sauber F1 Team bo to domowy wyścig naszego głównego sponsora, Petronas. Tor jest dość ciekawy i bardzo wymagający fizycznie ze względu na długie i szybkie łuki, w których przeciążenia boczne są bardzo wysokie. Do tego dochodzi wysoka temperatura otoczenia i ekstremalna wilgotność, co razem wymaga świetnego przygotowania fizycznego. Przed wyścigiem jestem bardzo pewny siebie".

Robert Kubica:
"Sepang to kolejny tor, którego jeszcze nie znam, ale po pozytywnych doświadczeniach z Bahrajnu mam nadzieję, że tego obiektu nauczę się równie szybko. Oczywiście moim celem jest jak najlepsze wspieranie zespołu, a dla mnie najważniejsze będzie przejechanie jak największej liczby okrążeń i wykonanie założonych wcześniej zadań. Weekend w Bahrajnie pokazał, że bardzo ważne jest zebranie odpowiednich danych już podczas piątkowych treningów. Nigdy nie jeździłem w tak ekstremalnych warunkach jakie panują w Malezji, więc w tym zakresie również zdobędę bardzo cenne doświadczenia. Nie mogę się doczekać wizyty w Kuala Lumpur i odwiedzenia wież Petronas Twin Towers, o których wiele słyszałem. Dla mnie będzie to kolejny bardzo interesujący weekend".

Mario Theissen, dyrektor BMW Motorsport:
"Po pierwszym wyścigu nowego sezonu z niecierpliwością oczekujemy odwiedzin w ojczyźnie naszego głównego sponsora, Petronas. Nie ma miasta bliżej związanego z tą firmą niż Kuala Lumpur, nad którym górują wieże Petronas Twin Towers. Grupa BMW, realizując strategię rozwoju dla Azji, wzmocniła zaangażowanie w rynek malezyjski, rozbudowując sieć sprzedaży oraz inwestując w centrum dystrybucji części i centrum informatyczne. W Sepang silniki muszą radzić sobie z niezwykłym obciążeniem termicznym, a temperatura paliwa także osiąga wartości krytyczne. Każdy zespół szykuje na ten wyścig dodatkowe lub powiększone wloty powietrza do chłodnic, stosowane są także specjalne otwory i szczeliny w pokrywach chłodnic. Specjaliści od silników i aerodynamiki zawsze muszą szukać kompromisów".

Willy Rampf, dyrektor techniczny d/s nadwozia:
"Sepang to interesujący tor z mieszanką wolnych zakrętów wymagających optymalnej przyczepności oraz szybkich sekcji, na których pożądana jest maksymalna stabilność. Zakręty 9 i 11 są szczególnie trudne, z hamowaniem już w łuku, przy bocznym przeciążeniu. To oznacza, że trzeba szczególnie uważnie przygotować ustawienia samochodu zwłaszcza od strony elektroniki. Ze względu na niższą moc silników V8 bardzo ważne jest odpowiednie ustawienie aerodynamiki. Dwie długie proste umożliwiają wyprzedzanie, więc trzeba odnaleźć właściwy kompromis pomiędzy dociskiem aerodynamicznym i optymalną prędkością maksymalną. Kombinacja dość przyczepnego asfaltu i wysokiej temperatury oznacza, że opony są bardzo obciążone".

Fakty i liczby

Tor/DataSepang International Circuit/19 marca 2006
Czas startu (lokalny/GMT)15:00/07:00 (czas środkowoeuropejski: 08:00)
Okrążenie/Długość wyścigu5,543 km/310,408 km (56 okrążeń)
Zwycięzca 2005Fernando Alonso (Mild Seven Renault F1 Team), 1:31.33,736
Pole position 2005Fernando Alonso (Mild Seven Renault F1 Team), 3.07,672
(czas łączny z 1. i 2. kwalifikacji)
Najszybsze okrążenie 2005Kimi Raikkonen (West McLaren Mercedes), 1.35,483 na 23. okrążeniu
Rekord toruJuan Pablo Montoya (BMW WilliamsF1 Team), 1.34,223 (2004 r.)

&,../tory/sepang.jpg,,

KierowcaNick HeidfeldJacques VilleneuveRobert Kubica
Data urodzin10.05.197709.04.197107.12.1984
Miejsce urodzinMönchengladbach/NiemcySt-Jean-sur-Richelieu/
Quebec, Kanada
Kraków/Polska
NarodowośćNiemiecKanadyjczykPolak
ZamieszkałyStäfa, SzwajcariaVillars, SzwajcariaKraków, Polska
Stan cywilnyDziewczyna Patricia Papen,
córka Juni
KawalerKawaler
Wzrost164 cm171 cm184 cm
Waga59 kg67 kg73 kg
Debiut w F12000, Melbourne1996, Melbourne-
Starty w GP99153-
Udział w GP101154-
Pole position113-
Wygrane-11-
Miejsca na podium423-
Najszybsze okrążenia-9-
Najlepsze miejsce
 w mistrzostwach
81997 mistrz świata
(Williams Renault)
-
Zdobyte punkty56228-
Punkty w sezonie 2006---
KierowcaNick HeidfeldJacques Villeneuve
KwalifikacjeWyścigPunktyKwalifikacjeWyścigPunkty
GP Bahrajnu10.12.-11.nie ukończył-

Historia państwa i toru

Formuła 1 po raz ósmy odwiedza tor Sepang. Nowoczesny, zaprojektowany przez Hermanna Tilke położony jest o około pół godziny drogi na południe od Kuala Lumpur.

Miasto Kuala Lumpur założone zostało w środku dżungli w 1857 r. przez górników wydobywających cynę. Pod rządami Wielkiej Brytanii z Sułtanatu Malajów utworzono w 1896 r. Federację Malajów ze stolicą w Kuala Lumpur. W 1957 r. Kuala Lumpur zostało stolicą nowego, niepodległego państwa.

Nazwę "Kuala Lumpur" można przetłumaczyć jako "błotniste ujście", ze względu na lokalizację miasta w ujściu rzek Gombak i Klang. "KL", jak popularnie określa się miasto, jest centrum współczesnej Malezji. To także największe miasto kraju, z populacją sięgającą 1,5 miliona (52% to Chińczycy, 39% to Malajowie, 6% to Hindusi, do tego inne mniejszości narodowe), żyjącą na obszarze 244 kilometrów kwadratowych. KL kipi azjatycką kulturą, współistniejącą z brytyjską architekturą kolonialną i sławnymi, nowoczesnymi budynkami, na czele z Petronas Twin Towers w sercu miejskiego "Złotego Trójkąta".

88-piętrowe wieże Petronas Twin Towers górują nad miastem. To największe bliźniacze wieże świata i siódma najwyższa konstrukcja świata. Mieszczą się w nich m.in. Filharmonia Petronas i Centrum Sztuki Petronas.

Tydzień po starcie sezonu Formuły 1, rywalizację rozpoczynają także kierowcy azjatyckiej Formuły BMW. Młodzi kierowcy z Azji i Oceanii, ścigający się małymi wyścigówkami budowanymi przez BMW, wezmą udział w wyścigach towarzyszących Grand Prix Formuły 1. Jeden z nich, 20-letni Malezyjczyk Aaron Lim, będzie się ścigał przed własną publicznością. Lim zajął trzecie miejsce w ubiegłorocznym finale Formuły BMW na torze w Szanghaju. Pierwsze dwa spośród 19 wyścigów azjatyckiej Formuły BMW rozegrane zostaną w sobotę o 16:54 i w niedzielę o 11:00.

Źródło: Oficjalna strona Roberta Kubicy / Proximus

KOMENTARZE

6
deeze
17.03.2006 02:15
Dzięki dezzember ;)
deZZember
16.03.2006 11:31
@deeze: sprawdz tego linka http://explorer.altopix.com/map/9w3ct5/Sepang_International_Circuit.htm tam sa wspolrzedne i zdjecie z satelity .:edit:. Znalazlem bezposrednio na maps.google.com :D tor jest niedaleko lotniska, prawie przy nim (chyba niecale 2km): http://maps.google.com/?ll=2.756676,101.736488&spn=0.060355,0.080509&t=h
deeze
16.03.2006 08:12
Siema, Nie wiecie może jakie są namiary geograficzne na tor? Bo chciałbym znaleźć w GoogleEarth ale ciężko jest... Dzięki za info z góry ;)
Phaedra
16.03.2006 07:26
Hey ludziska co sie dzieje z Antonio Pizzonia
deZZember
16.03.2006 05:37
Oby silniki wytrzymały ;) o resztę (czyt: kondycję kierowców) martwię się mniej: Robert z pewnością dużo ćwiczył i ćwiczy, Nick też da rade, a JV pomimo, że każdy na nim psy wiesza, w Bahrainie pokazał się raczej z dobrej strony (w porównaniu do Nicka).
kuba_new
16.03.2006 04:51
no to zobaczymy jak sie tam popiszecie