Honda wycofuje część wsparcia dla Super Aguri?

Z ostatnich plotek wynika, iż Honda nie pomoże przy projektowaniu bolidu SA06
20.03.0619:43
Marek Roczniak
789wyświetlenia

Kiedy pojawiły się pierwsze informacje na temat utworzenia zespołu Super Aguri podczas zeszłorocznej Grand Prix Japonii, Honda deklarowała, że oprócz zaopatrzenia w silniki V8, zapewni także nowej stajni wsparcie techniczne przy konstruowaniu bolidu.

Sceptycy twierdzili tymczasem, że cały projekt to była tylko zasłona dymna, mająca odwrócić uwagę od niepowodzeń Hondy w sezonie 2005 i złagodzić reakcję japońskich mediów na zatrudnienie na miejsce Takumy Sato Rubensa Barrichello.

Aguri Suzuki z trudem zdołał otrzymać zgodę od pozostałych zespołów na starty w sezonie 2006 po spóźnieniu się z dopełnieniem wszystkich formalności na czas, ale musiał postarać się o zakupienie starych bolidów Arrows z 2002 roku od Paula Stoddarta i przystosować je do nowych przepisów.

Pierwotnie wydawało się, że może Honda pozwoli wykorzystać w jakiś sposób projekt bolidu B.A.R 006, na którego postawie zostanie opracowany bolid Super Aguri, jednak nic takiego nie nastąpiło, chociaż podobny przypadek wykorzystania projektu RB1 przez Toro Rosso został zaakceptowany przez FIA.

W Malezji pojawiły się plotki, że Honda zaczęła wycofywać się ze swoich pierwotnych zobowiązań, a jej wsparcie techniczne dla nowego zespołu - poza dostarczaniem silników RA806E V8 - okazało się w istocie minimalne. Decyzja o wycofaniu wsparcia podobno pochodzi z samej góry, czyli od prezydenta Honda Racing, Yasuhiro Wady.

Tymczasem zespół Super Aguri zyskuje sobie coraz większą sympatię na padoku Formuły 1 i ma spore wsparcie ze strony Bernie Ecclestone'a i firmy Bridgestone. W ostatnim wyścigu Takuma Sato pomimo dysponowania mało wydajnym pod względem aerodynamicznym bolidem toczył walkę z kierowcami Midland i Vitantonio Liuzzim.

Źródło: pitpass.com

KOMENTARZE

10
McLuke
21.03.2006 06:28
no owszem Sato był 14 ale zwrócice uwage na to że duzo dobrych kierowców nie dojechało do mety... Mam nadzieję że to są tylko plotki, bo gdyby Super Aguri dostało BAR 006 to myślę że już by się bardziej liczyło a co za tym idzie Aguri bedzie miało nowych sponsorów. Życzę im powodzenia!
buran
21.03.2006 05:24
zgadzam sie z armado ten Ide to pomyłka za mało wprawy mogli by zatrudnic jakiegos kierowce z wiekszym doswiadczeniem
Armado
21.03.2006 08:05
Jesli Ogorki beda w stanie nawiazac rownorzedna walke MF1 czy STR i beda piac sie w gore to sponsorzy sami przyjda i to nie bedzie jednosezonowy zespol. Tylko ze nie powinni z uporem maniaka stawiac tylko na japonskich kierowcow, bo takie giganty pokroju Yogi Ide raczej sponsorow odstrasza niz zacheca.
Hindus
20.03.2006 10:10
dziwne aa te lotki nad wlotami chłodnic identyczne jak w hondzie, ładnie honda sobie w kulki leci, mam nadzieje ze beda w stanie nawiazac walke(nowym bolidem) z Midland
Bucu
20.03.2006 09:56
hehe fajne kino:P
kuba_new
20.03.2006 09:34
takie zespoly tez sa potrzebne wkoncu ktos musi jechac na koncu a poza tym pamietajmy ze w takich zespolach zaczynali tez starty wielcy f1
Fireball
20.03.2006 07:39
Reno chyba nie było by to zgodne z przepisami FIA. Każdy Team musi być także konstruktorem, tylko silniki mogą być dostarczane z zewnątrz. Wielka szkoda że tak postąpił Yasuhiro Wada (ale miejmy nadzieje że to tylko plotki), Sato dał świetny popis umiejętności, żadko pokazuje się w tv wydarzenia z końca stawki.
RENO
20.03.2006 07:18
myślę żem ogli by zlecić zaprojektowanie bolidu jakiejs firmie z zewnątrz np Dallarze
piotrektk
20.03.2006 07:17
miejmy nadzieję ,że Super Aguri będzie piąć się w górę i zobaczymy jak najszybciej ich nowy, własny samochód
gonzo67
20.03.2006 06:52
Oby to się nie skończyło nipełnym sezonem i wzajemnymi oskarżeniami.