Porsche zaprezentowało 919 Hybrid

Dziś po raz pierwszy możemy zobaczyć prototyp w normalnym malowaniu
04.03.1411:04
Paweł Zając
3997wyświetlenia

Podczas trwającego salonu samochodowego w Genewie Porsche oficjalnie zaprezentowało swój prototyp klasy LMP1 - 919 Hybrid.

Co prawda niemiecki producent już wcześniej pokazywał zdjęcia samochodu z testów, jednak dopiero teraz możemy zobaczyć auto w wyścigowym malowaniu.

Porsche zdecydowało się, że za barwy 919, a także 911 RSR, posłuży napis "Porsche Intelligent Performance", który jest widoczny, gdy spojrzy się na samochód centralnie od góry. W Genewie mieliśmy także poznać składy kierowców, jednak marka ze Stuttgartu zdecydowała się je zdradzić już kilka dni temu - w pierwszym samochodzie zobaczymy Marka Webbera, Brendona Hartleya i Timo Bernharda, a drugi poprowadzą Romain Dumas, Neel Jani i Marc Lieb.

919 Hybrid będzie napędzany silnikiem benzynowym V4 turbo, który ma generować około 500 koni mechanicznych przy 9000 obrotów. Jednostka będzie także wspomagana systemem odzyskiwania energii zbliżonym do tego z Formuły 1 - silniki elektryczne będą czerpały moc zarówno z gazów spalinowych jak i podczas hamowania. Wyścigowy debiut samochodu nastąpi w połowie maja podczas pierwszej rundy Długodystansowych Mistrzostw Świata na Silverstone.


^galeria,614

KOMENTARZE

9
kykec
05.03.2014 04:50
Mnie zastanawia inny fakt: Porsche należy do VW AG, Audi również. Nie ma tu konfliktu interesów? Udział w 24h Le Mans z bolidem LMP1 nie jest tanią zabawą, a z góry wiadomo, że jedna z firm koncernu musi przegrać. Tymczasem w F1 grupa VW zupełnie nie istnieje. No chyba, że to ma być okres przejściowy, wdrożenie Porsche zanim Audi się wycofa.
marb
04.03.2014 09:19
Wideo: Porsche 919 Hybrid: Our driving force. http://youtu.be/PmOdDYd687k
oxiplegatz
04.03.2014 09:09
Malowanie bardzo ciekawe, podoba mi się.
Falarek
04.03.2014 07:09
M.Webber czeka na to cudo :)
michal2111
04.03.2014 06:20
Auto wygląda, jakby zostało uformowane z drewna dłutem - ostre kształty. Jednak nie to jest najważniejsze. Ważne, że stawka WEC zyskuje mocnych graczy (a Nissan także zapowiedział już plany wobec LMP1). Czekamy z niecierpliwością na start sezonu.
rolnik sam w dolinie
04.03.2014 11:57
@kurcjusz Domyślam się, że reaguje tak samo jak Toyota i Audi. Ręki uciąc sobie nie dam, ale płetwa tych rozmiarów chyba została wprowadzona po to aby samochód w razie wypadku nie obracał się wokół własnej osi, a gdyby się obracał by to hamowało ten ruch obrotowy. + płetwa reguluje przepływ powietrza wzdłuż prototypu w zakrętach. Czy na prostej są z tego jakieś zyski nie mam pojęcia. Prototyp wygląda prosto, wygląda trochę jak połączenie Toyoty i Audi - co raczej dziwić nie powinno.. Trzeba jednak przyznać, że malowane rewelacji nie robi, owszem te napisy na dachu fajne jak na pierwszy raz. Ale w trakcie wyścigu wrażenia to nie zrobi. Liczyłem na coś lepszego w kwestii malowania.
kurcjusz
04.03.2014 11:37
Czołgowaty jak cholera. Wygląda jakby potrafił jeździć jedynie na wprost, a ta ściana z tyłu... ciekawe jak samochód reaguje przy silnym bocznym wietrze : )?
Kara Nocny Cień
04.03.2014 11:17
Trochę czołgowaty, ale to w końcu niemcy :D
Aeromis
04.03.2014 10:38
Jest coś niewiarygodnego w furach LMP1, niemal wszystkich. Nie ma nic innego, co robiłoby na mnie większe wrażenie. Szkoda, że nie widziałem ich jako dzieciak, to bym się wziął za ściganie :) Nowy Porshe - boski!