GP Australii: opony użyte w wyścigu

Większość kierowców przejechała pierwsze GP na dwa pit stopy
17.03.1413:51
Paweł Zając
3832wyświetlenia
@P.KierowcaStartPit-stop 1Pit-stop 2Pit-stop 3@Suma postojów
1.RosbergMnMn (12)Pn (38)2
2.MagnussenMnMn (12)Pn (37)2
3.ButtonMnMn (11)Pn (32)2
4.AlonsoMnMn (12)Pn (35)2
5.BottasMnMn (10)Pn (36)2
6.HülkenbergMnMn (12)Pn (33)2
7.RäikkönenMnMn (12)Pn (36)2
8.VergneMnMn (12)Pn (33)2
9.KwiatMnPn (12)Mn (36)2
10.PerezMnPn (1)Mn (11)Mn (32)3
11.SutilMnPn (35)1
12.Gutierrez:PnMn (1)Pn (30)2
13.ChiltonMnMn (24)Pn (41)2
Niesklasyfikowani
BianchiMnMn (20)Pn (35)2
GrosjeanMnDT (1)Mn (28)2
MaldonadoMnMn (29)1
EricssonMnMn (23)1
VettelPn0
HamiltonMn0
MassaMn0
KobayashiMn0
Zdyskwalifikowani
RicciardoMnMn (12)Pu (36)2
W pierwszej kolumnie podana jest mieszanka, na której kierowca rozpoczął wyścig, w ostatniej całkowita liczba pit stopów.

M = Miękka mieszanka
P = Pośrednia mieszanka
n = Nowy komplet
u = Używany komplet'
DT = Kara przejazdu przez boksy


Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: Jesteśmy bardzo zadowoleni z formy naszego ogumienia w pierwszym wyścigu nowej ery w Formule 1. Nieznaczny spadek temperatury spowodował co prawda lekkie ziarnienie na lewych przednich oponach niektórych samochodów - wcześniej to zjawisko nie występowało - ale jego skala nie była poważna i nie wpłynęło to na długość przejazdów. W większości przypadków ziarnienie znikało wraz z upływem okrążeń. Pośrednia mieszanka, z której korzystano przede wszystkim w końcówce wyścigu, posłużyła wielu kierowcom do pokonania praktycznie połowy dystansu i prezentowała bardzo równą formę. Oczywiście przed każdym zespołem stoi takie samo wyzwanie od początku sezonu: inżynierowie muszą pracować nad maksymalnym wykorzystaniem samochodu oraz ogumienia.