Power wygrywa otwarcie sezonu IndyCar w St.Petersburgu

Kierowca Penske odniósł przekonywające zwycięstwo, choć nie obyło się bez kontrowersji
31.03.1400:16
Michal2_F1
4465wyświetlenia

Will Power wygrał inauguracyjny wyścig IndyCar na ulicach St.Petersburga, pokonując Ryana Hunter-Reaya oraz swojego partnera z zespołu Penske - Helio Castronevesa.

Liderujący przez pierwszy stint zawodów Takuma Sato stracił tempo w dalszej części wyścigu i ostatecznie finiszował dopiero na siódmym miejscu, tuż za startującym obok niego z pierwszego rzędu Tony Kanaanem.

Japończyk utrzymał prowadzenie na starcie i uzyskał kilka sekund przewagi nad drugim Hunter-Reayem, który przeskoczył Kanaana na samym początku. Power początkowo jechał na czwartej pozycji, jednak wkrótce uporał się z Brazylijczykiem i rozpoczął pościg za dwoma liderami.

Castroneves również był lekko z tyłu po starcie, ale szybko wyprzedził duet Ganassiego i zaczął zbliżać się do czołówki. Obydwaj kierowcy Penske przeskoczyli Hunter-Reaya w boksach, przy czym Power znalazł się po chwili tuż za Sato i po paru okrążeniach przymiarek do ataku, Australijczyk w końcu objechał Japończyka po zewnętrznej pierwszego zakrętu i wyszedł na prowadzenie.

Jego kolega zespołowy nie był w stanie poradzić sobie z Sato i pozostał za nim przez cały drugi stint, w efekcie dając Powerowi prawie 10s przewagi. Japończyk najdłużej ze wszystkich pozostał na torze i ta taktyka kosztowała go utratę trzech pozycji, dając zespołowi Penske pierwsze i drugie miejsce.

Hunter-Reay awansował więc na trzecie miejsce, jednak szybko przebijający się do przodu Mike Conway wkrótce wyprzedził Amerykanina i wskoczył na prowizoryczne podium. Brytyjczykowi nie było jednak dane utrzymać tej lokaty, gdyż w czasie jedynej w tym wyścigu neutralizacji (po wypadku Charliego Kimballa) w wyniku nieporozumienia nie zjechał razem z resztą czołówki na postój, tracąc wiele miejsc, a także wyprzedził samochód bezpieczeństwa, za co otrzymał karę przejazdu przez boksy i ostatecznie finiszował na 16 pozycji.

Podczas restartu doszło do kontrowersji. Lider zawodów Power mocno zwolnił, ściskając stawkę, co doprowadziło do kolizji debiutanta Jacka Hawkswortha z Marco Andrettim, eliminując obydwu z wyścigu. Nie jest jasne co było przyczyną owego zachowania kierowcy Penske, jednak sędziowie nie zdecydowali się go ukarać.

Na następnym wznowieniu nie wydarzyło się nic nadzwyczajnego i Power utrzymał prowadzenie, a Hunter-Reay zdołał przedzielić dwóch zawodników Penske, jednak ostatecznie nie był w stanie nawiązać walki z liderem i Australijczyk rozpoczął sezon we wspaniałym stylu od zwycięstwa przed Amerykaninem i Castronevesem.

Obydwaj zawodnicy Ganassi - Scott Dixon i Kanaan nie mieli tempa na walkę o zwycięstwo i musieli zadowolić się odpowiednio czwartym i szóstym miejscem, zamieniając się pozycjami w połowie wyścigu podczas postojów. Przedzielił ich Simon Pagenaud, zyskując dziewięć pozycji względem swojego miejsca na starcie.

Powrót Juana Pablo Montoi do IndyCar okazał się trudny. Kolumbijczykowi brakowało prędkości przez cały wyścig i był wyprzedzany przez wielu zawodników, kończąc zawody na dalekim 15 miejscu.

P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.Czas/strataPkt.
1Will Power (12)Dallara DW12 Chevrolet1102h06m57,62950
2Ryan Hunter-Reay (28)Dallara DW12 Honda110+0:01,94740
3Helio Castroneves (3)Dallara DW12 Chevrolet110+0:07,87135
4Scott Dixon (9)Dallara DW12 Chevrolet110+0:15,96832
5Simon Pagenaud (77)Dallara DW12 Honda110+0:17,39330
6Tony Kanaan (10)Dallara DW12 Chevrolet110+0:20,38828
7Takuma Sato (14)Dallara DW12 Honda110+0:20,85626
8Justin Wilson (19) Dallara DW12 Honda110+0:21,06224
9Josef Newgarden (67)Dallara DW12 Honda110+0:21,55422
10Ryan Briscoe (8) Dallara DW12 Chevrolet110+0:23,98920
11Sebastian Saavedra (17) Dallara DW12 Chevrolet110+0:34,40419
12Michaił Aloszyn (7)Dallara DW12 Honda110+0:34,99718
13Sebastien Bourdais (11)Dallara DW12 Chevrolet110+0:35,35217
14Graham Rahal (15) Dallara DW12 Honda110+0:38,98816
15Juan Pablo Montoya (2)Dallara DW12 Chevrolet110+0:40,33515
16Mike Conway (20)Dallara DW12 Chevrolet110+0:40,91414
17Carlos Munoz (34)Dallara DW12 Honda110+0:44,62413
18Carlos Huertas (4)Dallara DW12 Chevrolet110+0:47,56312
19James Hinchcliffe (27)Dallara DW12 Honda109+1 okr.11
20Charlie Kimball (83)Dallara DW12 Chevrolet108+2 okr.10
21Jack Hawksworth (98) Dallara DW12 Honda83+27 okr.9
22Marco Andretti (25)Dallara DW12 Honda82+28 okr.8
Pole position: Takuma Sato - 1:01,869 (+1 pkt.)Najszybsze okrażenie: Will Power - 1:02,340 na 0 okrążeniu
Prowadzenie przez najwięcej okrążeń: Will Power (+3 pkt.)

KOMENTARZE

1
rolnik sam w dolinie
31.03.2014 08:53
Sytuacja z Powerem była komiczna i wynikała chyba z faktu, że w ICS maja namalowaną i oznaczoną pachołkiem linie od której mogą zacząć się wyprzedzać po zakończeniu neutralizacji. Jako, że Power był sporo przed nią to zwolnił, ale moim zdaniem zwolnił zdecydowanie za bardzo. Przez 70 okrążeń nie było SC, a potem dwa z rzędu przez co wyścig stracił trochę impetu. Niezbyt rozumiem te zasady związane z pitstopem w trakcie neutralizacji. Wszyscy mieli zjechać, ale Conway się zagapił i tego nie zrobił - ostatecznie dostał karę za wyprzedzenie SC. Wszystko ok bo taki format jest atrakcyjny itp, jednak mocno niebezpieczny, co pewnie dodatkowo zwiększa atrakcyjnośc.