Horner: Renault popełniło błąd skupiając się na wszystkich klientach

Zdaniem 40-latka, francuski producent powinien zaprojektować silnik pod jeden bolid
01.07.1422:41
Mateusz Szymkiewicz
2265wyświetlenia

Zdaniem szefa zespołu Red Bull Racing - Christiana Hornera, Renault popełniło błąd, nie projektując swojej jednostki napędowej pod jeden bolid.

Stajnia z Milton Keynes boryka się ze sporymi problemami z jednostką napędową francuskiego producenta, której w porównaniu do rywali brakuje mocy i jest awaryjna. Między innymi z jej powodu, Red Bull zaliczył bardzo rozczarowujący wyścig na domowym torze w Austrii, gdzie Ricciardo dojechał dopiero ósmy, a Vettel wycofał się po wcześniejszych problemach z silnikiem.

Zdaniem szefa zespołu, Mercedes oraz Ferrari mają przewagę nad klientami Renault, ponieważ oni budowali silniki pod swoje bolidy, podczas gdy producent z Viry próbował dostosować swoją jednostkę pod każdą konstrukcję. To może być jeden z elementów, ponieważ nigdy nie będziesz w stanie zadowolić wszystkich. Jeżeli spojrzymy na Ferrari, to ich klienci musieli dostosować swoje samochody do silnika. Mercedes zrobił podobnie, podczas gdy Renault próbowało zadowolić wszystkich klientów, co jest godne podziwu, ale nie najlepszym sposobem na bycie konkurencyjnym - powiedział Christian Horner.

Jak ujawnił 40-latek, Red Bull był zaniepokojony gotowością Renault z nowym silnikiem już w 2012 roku. Mieliśmy już obawy pod koniec 2012 roku, kiedy to projekt samochodu był już w zaawansowanym stopniu. Mimo to projektowanie oraz budowanie silników nie leży w naszych kompetencjach, jesteśmy producentem podwozi. Nie sądzę, by ktoś z nas mógł przypuszczać, iż Renault będzie tak daleko z tyłu.

Pomimo spekulacji, jakoby Caterham oraz Lotus planowali porzucenie nowych jednostek Renault już po roku, Horner potwierdził, że Red Bull będzie kontynuował współpracę z francuskim koncernem, a także pomagał mu w rozwoju. Mieliśmy pewne rozmowy z Renault, a oni zaakceptowali to, że nie są w tym miejscu, w którym powinni być. Wszystko co możemy zrobić, to postarać się im pomóc przy wykorzystaniu zasobów, jakimi dysponujemy.

Oczywiście przepisy sprawiają pewne trudności, jako, iż jest teraz trudno wprowadzić znaczące zmiany. Sądzę, że paliwo będzie kluczowym obszarem rozwoju, Total ma w zanadrzu kilka ciekawych rzeczy, ale Renault stara się znaleźć w tym miejscu, w którym sześć miesięcy temu był Mercedes. Musimy mieć pewność, że będziemy poza tą sytuacją, w której teraz jesteśmy i fundamentalne będzie pomaganie Renault w wydobyciu jak najwięcej z tej jednostki - zakończył Brytyjczyk.

KOMENTARZE

7
Aeromis
02.07.2014 11:16
@dan193t Ale kto ma ich krytykować, Ferrari? ;-)
dan193t
02.07.2014 12:26
Ogólnie dziwi mnie jak mało krytykowane jest Ferrari... Renault od 10 lat ma kapitalne silniki... można ten rok traktować jak wpadkę. Ferrari natomiast w erze V8 uchodziło za zbyt paliwożerne a obecnie jest po prostu słabiutkie... Przy ich zasobach to istna tragedia i kompromitacja.
Gangster
01.07.2014 11:20
Tak się zastanawiam nad zamrożeniem rozwoju silnika do bodajże 2016 roku. Czy takie ferrari nie może ulepszyć aktualnego silnika i nadać mu nazwę FIAT?? Tak samo Renault no powiedzmy Nissan?? Jak rozwój zostanie odblokowany to wtedy powrócić do poprzednich nazw. Przed tym rozwiązaniem to są rok wstecz a tak to kto wie.
Aeromis
01.07.2014 10:23
@enstone Czy jesteś absolutnie pewien, że dali ciała z silnikiem? Poziom porównywalny z Ferrari, moim zdaniem to Mercedes wyszedł przed szereg i są chyba o klasę wyżej pod względem technologicznym, co może się potwierdzić jeśli w kolejnym sezonie przepaść będzie taka sama jak nie większa..
enstone
01.07.2014 09:47
Oficjalnie Renault jest tylko dostawcą silników, to nie fabryczna ekipa jak Ferrari czy Mercedes, że mogą robić jednostkę pod bolid itp. Tak czy siak Renault dało ciała z silnikiem, RBR to boli i stąd te wylewne żale. Zrobili "uniwersalną" jednostkę jak widać nikomu nie przypasowała......
marvin
01.07.2014 09:18
Jakoś nie widać, żeby Ferrari było przed Red Bullem, mimo iż podobno Włosi mieli mieć tę przewagę, że budują razem silnik i bolid.
marcin_114
01.07.2014 09:10
Czyli pod Caterhama?