Pic: 18-calowe opony będą sporym wyzwaniem

Francuz uważa, że ekipy będą musiały praktycznie od nowa budować samochody
09.07.1421:19
Paweł Zając
2204wyświetlenia

Charles Pic uważa, że ewentualne wprowadzenie 18-calowych opon będzie sporym wyzwaniem zarówno dla kierowców jak i dla zespołów.

Kierowca rezerwowy Lotusa przejechał dziś 14 okrążeń na eksperymentalnych, które były pierwszą próbą przed możliwym wprowadzeniem takiego ogumienia w sezonie 2017.

Francuz jeździł bolidem w tegorocznej specyfikacji z niewielkimi poprawkami w ustawieniach zawieszenia. Jeśli przejdziemy kiedyś na takie opony, to będzie to spore wyzwanie - powiedział Pic podczas spotkania z dziennikarzami. Zarówno dla zespołów, gdyż trzeba będzie zbudować zupełnie nowe auto, ponieważ filozofia jest zupełnie inna, a także dla kierowców. W niektórych miejscach jest inaczej, a w innych nie. Szczerze mówiąc myślałem, że opony są zbyt duże, jednak może to dla tego, że po raz pierwszy zobaczyłem je na aucie.

Warto jednak dodać, że Pirelli nie pozwoliło kierowcy Lotusa na przejechanie szybkiego okrążenia - prędkość maksymalna była ograniczona na prostych, a dodatkowo nakazano mu na trzymanie się z dala od tarek. Mimo to, Pic stwierdził, że różnica w prowadzeniu auta jest bardzo duża. Celem było sprawdzenie ich oraz ocenienie reakcji. Ogólnie było mało przyczepności. Myślę, że byłem jakieś 5-6 sekund poza tempem. Głównie dlatego, że samochód był budowany pod normalne opony. Prawdą jest też to, że są czulsze i bardziej nerwowe, a ponadto pojawiają się straty aerodynamiczne. Prowadzenie też nie było zbyt dobre, jednak to nie miało znaczenia na tych testach. To dopiero początek i jestem pewny, że sytuacja się poprawi.

KOMENTARZE

6
mbwrobel
14.07.2014 07:23
A zdaniem co poniektórych wypowiadających się pod poprzednim newsem o oponach niskoprofilowych, miały one znacznie poprawić przyczepność. Chciałoby się rzec "a nie mówiłem"?
Dante
10.07.2014 04:19
@rno2 Jesteś za - a bierzesz na siebie kolejne sekundy różnic między bolidami wynikające z konieczności opracowania nowego zawieszenie? Nie wszystkie zespoły mają zasoby, żeby poradzić sobie z corocznymi zamianami w aerodynamice i dodatkowo ze zmianami na polu przyczepności mechanicznej. A podobno ograniczamy koszty.
marian3251
10.07.2014 10:31
to będzie już chyba 10 sekund wolniej niż 10 lat temu
gnodeb
10.07.2014 08:06
Przyznam że na Lotusie nowe felgi wyglądają ładnie, ale wszystko wskazuje na to, że to kolejny etap spowolnienia F1. Nowe koła są o 4kg cięższe od obecnych...
rno2
10.07.2014 06:14
@dex Jeśli wprowadzą te opony, to zawieszenie będzie zupełnie inne niż w obecnych bolidach. Ja jestem za :-)
dex
10.07.2014 05:46
Nie wiem czy to dobry pomysł te 18 calowe koła. Co jak tarki są nie równe, są przecież tory co praktycznie kierowcy cały czas jeżdżą po tarkach, teraz amortyzuje to opona a potem co ?