GP Niemiec: opony użyte w wyścigu

Zawodnicy wahali się pomiędzy dwoma i trzema pit stopami
21.07.1415:11
Paweł Zając
2631wyświetlenia
@P.KierowcaStartPit-stop 1Pit-stop 2Pit-stop 3@Suma
1.RosbergSMuMn (15)Mn (41)2
2.BottasSMnMn (15)Mu (40)2
3.HamiltonMnMn (26)SMn (42)SMn (50)3
4.VettelSMuMn (14)SMu (34)Mu (45)3
5.AlonsoSMuMn (12)Mn (33)SMu (55)3
6.RicciardoSMuMu (13)SMu (35)Mn (46)3
7.HülkenbergSMuMn (14)Mn (39)2
8.ButtonSMnMn (13)Mn (31)SMu (61)3
9.MagnussenSMuMn (1)Mn (29)SMu (53)3
10.PerezSMuMn (14)Mn (34)SMu (52)3
11.RäikkönenMnSMn (20)Mu (34)SMu (53)3
12.MaldonadoSMnSMn (18)Mn (38)2
13.VergneSMnMn (13)SMn (37)Mn (49)3
14.GutierrezSMuSMn (14)Mn (31)Mn (50)3
15.BianchiSMnMn (20)SMn (45)2
16.KobayashiSMnMn (15)Mn (32)SMn (48)3
17.ChiltonSMnMn (16)Mn (32)SMn (47)3
18.EricssonSMnS&G (3)Mn (18)SMn (41)3
Niesklasyfikowani
SutilSMnMn (16)Mn (32)Mu (47)3
KwiatSMnMn (9)Mn (32)2
GrosjeanMnSMn (24)1
MassaSMu0
W pierwszej kolumnie podana jest mieszanka, na której kierowca rozpoczął wyścig, w ostatniej całkowita liczba pit stopów.

SM = Supermiękka mieszanka
M = Miękka mieszanka
n = Nowy komplet
u = Używany komplet
S&G = Kara 10-sekundowego postoju w boksie


Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: Warunki były o wiele chłodniejsze niż dotychczas, zatem jeśli chodzi o zachowanie ogumienia, zespoły operowały w nowych dla siebie warunkach. Byliśmy świadkami wyrównanej rywalizacji - czasami bardzo zaciętej - i miało to także wpływ na zużycie opon i degradację. Zgodnie z przewidywaniami, stosowano strategię dwóch lub trzech pit stopów. Dwaj kierowcy z pierwszej trójki - w tym zwycięzca - zjechali tylko po dwa razy. Hamilton co prawda zatrzymał się o jeden raz więcej niż jego bezpośredni rywale, ale dzięki strategii liczył się w walce mimo startu z końca stawki. Nasz wybór miękkiej i supermiękkiej mieszanki zapewnił dużo akcji oraz wiele emocjonujących pojedynków od startu do mety - chociaż kierowcy stosowali bardzo zróżnicowane strategie.