GP Niemiec: opony użyte w wyścigu
Zawodnicy wahali się pomiędzy dwoma i trzema pit stopami
21.07.1415:11
2631wyświetlenia
@P. | Kierowca | Start | Pit-stop 1 | Pit-stop 2 | Pit-stop 3 | @Suma | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Rosberg | SMu | Mn (15) | Mn (41) | 2 | ||
2. | Bottas | SMn | Mn (15) | Mu (40) | 2 | ||
3. | Hamilton | Mn | Mn (26) | SMn (42) | SMn (50) | 3 | |
4. | Vettel | SMu | Mn (14) | SMu (34) | Mu (45) | 3 | |
5. | Alonso | SMu | Mn (12) | Mn (33) | SMu (55) | 3 | |
6. | Ricciardo | SMu | Mu (13) | SMu (35) | Mn (46) | 3 | |
7. | Hülkenberg | SMu | Mn (14) | Mn (39) | 2 | ||
8. | Button | SMn | Mn (13) | Mn (31) | SMu (61) | 3 | |
9. | Magnussen | SMu | Mn (1) | Mn (29) | SMu (53) | 3 | |
10. | Perez | SMu | Mn (14) | Mn (34) | SMu (52) | 3 | |
11. | Räikkönen | Mn | SMn (20) | Mu (34) | SMu (53) | 3 | |
12. | Maldonado | SMn | SMn (18) | Mn (38) | 2 | ||
13. | Vergne | SMn | Mn (13) | SMn (37) | Mn (49) | 3 | |
14. | Gutierrez | SMu | SMn (14) | Mn (31) | Mn (50) | 3 | |
15. | Bianchi | SMn | Mn (20) | SMn (45) | 2 | ||
16. | Kobayashi | SMn | Mn (15) | Mn (32) | SMn (48) | 3 | |
17. | Chilton | SMn | Mn (16) | Mn (32) | SMn (47) | 3 | |
18. | Ericsson | SMn | S&G (3) | Mn (18) | SMn (41) | 3 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Sutil | SMn | Mn (16) | Mn (32) | Mu (47) | 3 | ||
Kwiat | SMn | Mn (9) | Mn (32) | 2 | |||
Grosjean | Mn | SMn (24) | 1 | ||||
Massa | SMu | 0 |
SM = Supermiękka mieszanka
M = Miękka mieszanka
n = Nowy komplet
u = Używany komplet
S&G = Kara 10-sekundowego postoju w boksie
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział:
Warunki były o wiele chłodniejsze niż dotychczas, zatem jeśli chodzi o zachowanie ogumienia, zespoły operowały w nowych dla siebie warunkach. Byliśmy świadkami wyrównanej rywalizacji - czasami bardzo zaciętej - i miało to także wpływ na zużycie opon i degradację. Zgodnie z przewidywaniami, stosowano strategię dwóch lub trzech pit stopów. Dwaj kierowcy z pierwszej trójki - w tym zwycięzca - zjechali tylko po dwa razy. Hamilton co prawda zatrzymał się o jeden raz więcej niż jego bezpośredni rywale, ale dzięki strategii liczył się w walce mimo startu z końca stawki. Nasz wybór miękkiej i supermiękkiej mieszanki zapewnił dużo akcji oraz wiele emocjonujących pojedynków od startu do mety - chociaż kierowcy stosowali bardzo zróżnicowane strategie.