Mercedes jednak rozpocznie sezon z nową wersją jednostki napędowej?

Zdaniem Omnicorse, F1 W06 Hybrid będzie wyposażony w nowy silnik już podczas testów w Jerez
19.01.1510:28
Mateusz Szymkiewicz
1946wyświetlenia

Według ostatnich raportów, Mercedes jednak rozpocznie sezon z aktualną wersją swojej jednostki napędowej.

FIA niedawno przyznała rację producentom co do braku sprecyzowanego terminu homologacji jednostek napędowych, co najprawdopodobniej wykorzystają Renault oraz Ferrari. Skorzystanie z luki w przepisach zapowiadał również Toto Wolff z Mercedesa, aczkolwiek teraz okazuje się, iż może być całkowicie inaczej.

Jak donosi włoskie Omnicorse, stajnia z Brackley już podczas testów w Jerez będzie korzystała z najnowszej specyfikacji swojego silnika. Plotka jakoby Mercedes miał podczas czterech pierwszych wyścigów sezonu korzystać z ubiegłorocznej jednostki napędowej została zdementowana - podał serwis.

W dalszej części raportu możemy przeczytać, iż tegoroczny silnik Mercedesa będzie bardzo różnił się od swojego poprzednika, zwłaszcza dzięki zamontowaniu wtrysku od firmy Bosch, który pozwoli podawać paliwo pod ciśnieniem 500 barów. Zdaniem Omnicorse, w sezonie 2014 zespół wykorzystywał niewiele ponad połowę tej wartości.

KOMENTARZE

13
Dorel
19.01.2015 11:36
Hoho jeśli to prawda, to szykuję się jeszcze większa dominacja. To co 2s na okrążeniu? :D
SirKamil
19.01.2015 06:01
Nieaktualne. W F1 "Whiting Edition since Friday 16.01.15" wybrane punkty Regulaminów przestają obowiązywać just like that, więc nie trzeba już wybierać startu do sezonu 2015 z homologacją zespołu napędowego na 2014 lub 2015. Wprawdzie Regulamin Techniczny FIA Mistrzostw Świata Formuły Jeden na to nie pozwala, ale kogo by tam interesowały regulaminy, gdy jest Whiting. Mercedes prawdopodobnie zastosuje większość kluczowych zmian przed sezonem, przedłożonych w niby-homologacji a brakujące kilka, może kilkanaście procent zmian z puli 48% zostawi sobie na drugą partie silników. Co do tych 500 bar ciśnienia doładowania, to oczywiście głupoty. Chodzi o ciśnienie wtrysku paliwa. Przytaczanie omnicorse jako źródła generalnie szkodzi portalowi, ale nie mój cyrk. Już to pisałem.
SilverX
19.01.2015 06:01
@mich909090 Przecież nie chodzi o doładowanie turbiny...
McLuke
19.01.2015 05:54
[quote="gnodeb"]500 barów doładowania? Czy to nie jest błąd? Do obecnej mocy wystarczy pewnie 4...[/quote] No właśnie, też mi się wydaję, że autorowi chyba się cyfry pomyliły... w życiu nie słyszałem o takim ciśnieniu doładowania... W osobówkach 2 bary to już jest bardzo dużo, a gdzie 500??!! Masakra co się dzieje z tym F1WM ostatnio... :(
ICEman
19.01.2015 05:18
Bul*** Detected
mich909090
19.01.2015 04:12
Merc na nowym silniku,a Renault i Ferrari na starych? Przecież to będzie meksykańska masakra piłą mechaniczną ;) Nie wiadomo tylko co z Hondą. Tylko że w tym roku ujrzymy Merca 2.0, a Hondzia będzie się dopiero ogarniać.
gnodeb
19.01.2015 02:59
500 barów doładowania? Czy to nie jest błąd? Do obecnej mocy wystarczy pewnie 4...
rno2
19.01.2015 11:44
Wydawało mi się, że to jest narzucone przez FIA, a nie umówione indywidualnie z każdym klientem. Co do konkurencji - spokojnie, też dodadzą koni mechanicznych do swoich jednostek :-)
Carolius
19.01.2015 11:37
Merc nie ma obowiązku oddawania nowej specyfikacji innym chyba, że tak jest skonstruowany kontrakt, że dostaną najnowsze silniki inne zespoły. Ciekawa sprawa z tym silnikiem, bo podobno koników przybyło, a u konkurencji lipa!
rno2
19.01.2015 11:26
A czy przypadkiem dostawca silników nie jest zobowiązany dostarczać wszystkim swoim klientom jednakowej specyfikacji produktu? Wiem, że w tamtym roku były jaja z Lotusem i Caterhamem jeśli chodzi o silniki Renault, ale tam chodziło raczej o oprogramowanie.
Gie
19.01.2015 11:20
Mercedes może i będzie korzystał z najnowszego silnika. Pytania czy także Williams, FI i Lotus :) Może te 4 pierwsze wyścigi dotyczyły klientów? :)
rno2
19.01.2015 10:39
Zabiją rywalizację na torze...
Kamikadze2000
19.01.2015 10:10
Proszę nie! ;)