Vandoorne: Liczę że Honda nawiąże współpracę jeszcze z innym zespołem

Belg uważa, iż w takiej sytuacji jego debiut w F1 może stać się bardziej prawdopodobny
19.01.1510:51
Mateusz Szymkiewicz
1486wyświetlenia

Stoffel Vandoorne ma nadzieję, że Honda podejmie się współpracy w sezonie 2016 z jednym z mniejszych zespołów i umożliwi mu tym samym debiut w F1.

Belg jest obecnie kierowcą testowym McLarena i obowiązki te będzie łączył ze startami w serii GP2, gdzie wraz zespołem ART spędzi już drugi sezon. Belg przyznał, że ma nadzieję, iż Honda zdecyduje się nawiązać współpracę w 2016 roku z jedną z mniejszych ekip i dzięki temu będzie miał ułatwiony debiut w Formule 1.

Wierzę w siebie, aczkolwiek ciężko jest teraz wiedzieć coś konkretnego w kontekście sezonu 2016, Formuła 1 to bardzo skomplikowany świat - powiedział Stoffel Vandoorne. Mimo to w mojej głowie jest jasny cel: F1. Chcę czegoś więcej niż tylko roli trzeciego kierowcy. Niewykluczone, że Honda nawiąże współpracę z jedną z mniejszych ekip i to okaże się być rozwiązaniem, jeżeli Alonso lub Button zostaną [w McLarenie].

22-latek uważa również, że zdegradowanie Kevina Magnussena do roli kierowcy testowego nie utrudnia mu zadania. Zawodnik jest nawet zdania, że tytuł zdobyty w GP2 może pomóc mu znaleźć się w hierarchii wyżej od Duńczyka. Nie zmienia to dla mnie zbyt wiele. Spędziłem wiele czasu w symulatorze F1, by pomóc zespołowi, co pozwoliło mi się stać pełnoprawnym członkiem. Zdegradowanie Magnussena do roli trzeciego kierowcy to być może szansa dla mnie, ponieważ wszyscy to wiedzą, że jeżeli nie ścigasz się przez rok, to później ciężko jest powrócić. Jeżeli wygram GP2, to będę w odpowiedniej formie.

KOMENTARZE

6
SirKamil
20.01.2015 01:22
'Dobre układy' Saubera z Ferrari błyskawicznie stracą na znaczeniu, jeśli Honda zaoferuje znaczący upust na silniki i choćby Vandoorne, którego talent warto rozważać i za darmo. Tym bardziej, jeśli będą to lepsze silniki. Honda może to zrobić, bo w ich polityce nie ma czynnika koniecznej amortyzacji projektu F1 na obsłudze zespołów-klientów. Saubera mogą bardziej chcieć, niż Sauber ich, bo to ułatwia rozwój jednostki napędowej. McLaren Applied Technologies z kolei z przyjemnością sprzeda wszystko to, co Sauberowi brakuje (a co do niedawna sprzedawał Force India oraz Marussi) i też niewykluczone, że taniej. Jeśli zaś Vandoorne nie dostanie żadnych realnych szans od grupy, powinien szukać gdzie indziej, nawet jeśli będzie musiał rozstać się z Woking.
Dorel
19.01.2015 11:27
To jest dobry pomysł z Vandoornem w Sauberze. Wszystko zależy od tego czy Honda zrobi dobry silnik, bo jeśli nie to klientów nie złapią. A co do Stoffela to widać po wypowiedzi, że chłopak wierzy w siebie i swoje umiejętności, tak trzymać.;) Tak ja powiedział, po sezonie w GP2 będzie w lepszym położeniu od Magnussena i uważam, że jeśli wygra GP2 to jego wezmą do McLarena, jako partnera Alonso, Button po 2015 chyba już na emeryturę.
Mahilda111
19.01.2015 02:23
@rno2 A kto powiedział, że Sauber musiałby im płacić? Jak sam Vandoorne przyznał, razem z silnikami w grę wchodzi kierowca/y, a teraz stawki za fotel są drakońskie, więc myślę, że darmowe silniki lub spory rabacik byłyby na miejscu ;)
rno2
19.01.2015 02:15
@Mahilda111 Skoro Sauber zalega z opłatami dla Ferrari, to będzie też zalegał z zapłatą dla Hondy :-) Force India raczej dobrowolnie nie opuści Mercecesa, Trzecia opcja najrozsądniejsza - w 2016 r. wejdzie do stawki Haas z silnikami Ferrari, wtedy makaroniarze mogą wypuścić ze swoich szpon Manora, tym bardziej, że nie ma już między nimi łącznika w postaci Julesa Bianchiego...
Mahilda111
19.01.2015 01:35
@korekPL Są trzy opcje: - Sauber - zalegają Ferrari z opłatami, a w dodatku nie są zadowoleni z ich silnika - Force India - też zalegali, aczkolwiek tutaj kwestia powinna się rozbić o udane negocjacje (ew. formę Hondy w tym roku), bo Mercedes jest na tyle dobrą jednostką, że trzeba być szaleńcem aby go porzucić - Manor - pojawiły się nagle szanse na dołączenie do stawki, sezon 2015 powinien być dla nich przejściowy więc w kontekście 2016 wszystko pozostanie otwarte
korekPL
19.01.2015 01:16
Ciekawe tylko z jaką ekipą? Williams aspiruje do miana walki o tytuł, niedawno przeszedł na Merca, więc definitywnie odpada. Lotus również właśnie zmienia dostawcę jednostek napędowych i gdyby została dalej na Renault to był by chyba głównym kandydatem do współpracy z Hondą. Sauber ma nie najgorsze układy z Ferrari i włosi raczej będą chcieli ten stan utrzymać. Caterham nawet nie wiadomo czy się pojawi w stawce, a sportowo jest chyba za słaby. Pozostaje jedynie Force India, chociaż jeśli Honda nie będzie miała porównywalnego silnika z Mercedesem, negocjacje z nimi mogą nie należeć do najłatwiejszych.