Nissan zaprezentował GT-R LM NISMO
Japońska marka zdecydowała się na bardzo radykalny projekt
02.02.1512:02
4047wyświetlenia
Nissan zaprezentował dzisiejszej nocy swój prototyp klasy LMP1, którym zamierza powalczyć o zwycięstwo w tegorocznym wyścigu Le Mans oraz Długodystansowych Mistrzostwach Świata - model GT-R LM NISMO.
Japończycy zdecydowali się na zupełnie inne podejście do tematu auta klasy LMP1 projektując samochód z silnikiem z przodu oraz napędzanym na przednią oś.
Za wystarczającą dużą moc ma odpowiadać trzylitrowe V6 turbo, które wraz z systemem hybrydowym opartym o koło zamachowe ma generować ponad 1250 koni mechanicznych. Nissan zdecydował się również na korzystanie z przepisów najwyższej z podklas hybrydowych i na jednym okrążeniu toru Le Mans będzie mógł odzyskać aż 8MJ energii.
Warto również dodać, że Nissan zdecydował się na bardzo nietypową konfigurację kół. Z przodu znalazły się opony o szerokości 14-cali, takie jak w innych autach klasy LMP1, jednak z tyłu za kontakt z asfaltem będą odpowiadać węższe 9-calowe gumy.
Jest to związane z balansem masy w tym samochodzie- powiedział Ben Bowlby, dyrektor techniczny projektu LMP1.
Przenieśliśmy go na przód, aby mieć więcej trakcji przy silniku z przodu i przednim napędzie. Aerodynamika również bardziej pracuje z przodu, więc możliwości opon również trzeba było tam przenieść, aby odpowiednio pracowały przy tym rozkładzie mas.
Warto również dodać, że wraz z prezentacją samochodu Nissan zdradził tożsamość pierwszego kierowcy, którym został Marc Gene. Hiszpan od wielu lat pełni funkcję kierowcy testowego w Ferrari, a także wygrywał Le Mans w sezonie 2009 wraz z Peugeotem. Rok temu był rezerwowym kierowcą Audi, z którym zdobył drugie miejsce w LM24, gdyż startował w nim zastępując Loica Duvala.
^galeria,692
KOMENTARZE