Nissan zaprezentował GT-R LM NISMO

Japońska marka zdecydowała się na bardzo radykalny projekt
02.02.1512:02
Paweł Zając
4042wyświetlenia

Nissan zaprezentował dzisiejszej nocy swój prototyp klasy LMP1, którym zamierza powalczyć o zwycięstwo w tegorocznym wyścigu Le Mans oraz Długodystansowych Mistrzostwach Świata - model GT-R LM NISMO.

Japończycy zdecydowali się na zupełnie inne podejście do tematu auta klasy LMP1 projektując samochód z silnikiem z przodu oraz napędzanym na przednią oś.

Za wystarczającą dużą moc ma odpowiadać trzylitrowe V6 turbo, które wraz z systemem hybrydowym opartym o koło zamachowe ma generować ponad 1250 koni mechanicznych. Nissan zdecydował się również na korzystanie z przepisów najwyższej z podklas hybrydowych i na jednym okrążeniu toru Le Mans będzie mógł odzyskać aż 8MJ energii.

Warto również dodać, że Nissan zdecydował się na bardzo nietypową konfigurację kół. Z przodu znalazły się opony o szerokości 14-cali, takie jak w innych autach klasy LMP1, jednak z tyłu za kontakt z asfaltem będą odpowiadać węższe 9-calowe gumy. Jest to związane z balansem masy w tym samochodzie - powiedział Ben Bowlby, dyrektor techniczny projektu LMP1. Przenieśliśmy go na przód, aby mieć więcej trakcji przy silniku z przodu i przednim napędzie. Aerodynamika również bardziej pracuje z przodu, więc możliwości opon również trzeba było tam przenieść, aby odpowiednio pracowały przy tym rozkładzie mas.

Warto również dodać, że wraz z prezentacją samochodu Nissan zdradził tożsamość pierwszego kierowcy, którym został Marc Gene. Hiszpan od wielu lat pełni funkcję kierowcy testowego w Ferrari, a także wygrywał Le Mans w sezonie 2009 wraz z Peugeotem. Rok temu był rezerwowym kierowcą Audi, z którym zdobył drugie miejsce w LM24, gdyż startował w nim zastępując Loica Duvala.

^galeria,692

KOMENTARZE

7
dan193t
06.02.2015 08:21
Z newsa się o tym dowiedzieć nie sposób..
E1-XP
02.02.2015 07:02
@dan193t na przód idzie 500-600 z spalinowego. Pozostale konie w ograniczonym czasie idą na tył.
dan193t
02.02.2015 06:13
1250 koni mechanicznych idących tylko na przednie, skrętne koła. Serio, mamy dopiero 2015?
gnodeb
02.02.2015 11:51
Gdyby ten artykuł ukazał się 1 kwietnia to sporo śmiechu by było :) Szaleństwo...
Witekb
02.02.2015 11:38
Lapierre opuscil toyote , byc moze jest cos na rzeczy z nissanem. Gdzies kiedys czytalem ze Heidfeld bedzie w lmp1w nissanie.
enstone
02.02.2015 11:15
Dosyć ciekawy projekt prototypu, silnik z przodu i napęd tylko na przednią oś, 3-litrowe podwójnie doładowane V6, ciekawe co z tego wyjdzie, fajnie, że dołącza kolejny producent do WEC, bo przepisy w tej serii są bardzo otwarte dla producenta nie tak jak w F1.
Aquos
02.02.2015 11:09
Ciekawe czy nie przekombinowali