Inżynierowie Mercedesa zgodni, że silniki V6 stały się głośniejsze

Andy Cowell oraz Aldo Costa nie wiedzą jednak co za tym stoi
04.02.1514:56
Mateusz Szymkiewicz
2406wyświetlenia

Inżynierowie Mercedesa - Andy Cowell oraz Aldo Costa, są zgodni, że silniki V6 stały się w tym roku dużo głośniejsze.

Jednostki napędowe, które zostały wprowadzone do Formuły 1 w ubiegłym roku, były krytykowane za zbyt niski poziom głośności w porównaniu do wcześniej używanych V8. Teraz jednak inżynierowie zespołu Mercedesa są zgodni, że w chwili obecnej turbodoładowane sześciocylindrowe silniki są dużo głośniejsze niż w sezonie 2014.

Rozmawialiśmy o tym w alei serwisowej - powiedział Andy Cowell, szef działu silnikowego niemieckiej ekipy. Nie jesteśmy w stanie sprawdzić czy naprawdę teraz silniki są głośniejsze, ponieważ skupiliśmy się na uczynieniu ich jedynie szybszymi. Może jest tak dlatego, ponieważ nie słyszeliśmy ich od kilku miesięcy, albo przestrzeń wokół toru Jerez powoduje taki efekt. Będąc jednak szczerym, wydają się być one głośniejsze.

Rok temu stałem na pasie serwisowym bez zatyczek do uszu, teraz jednak musiałem do nich powrócić. Oczywiście silniki nie brzmią jak V8, aczkolwiek dźwięk nowego turbo jest tak samo świetny jak tych pierwszych turbodoładowanych jednostek w historii - dodał Aldo Costa, jeden z głównych projektantów bolidów Mercedesa.

KOMENTARZE

8
Kamikadze2000
04.02.2015 07:13
Na testach może sobie fajnie brzmieć... przyjdzie sezon, a wraz z nim ograniczenia i ponownie będziemy mieli słabą sokowirówkę... ;)
ICEman
04.02.2015 06:59
Może dopracowali to czy tamto i teraz v6 są nieco głośniejsze ale ten dźwięk motorynki rodzaj wydawanego dźwięku pozostał tak samo byle jaki dla widza.
Sasilton
04.02.2015 04:40
Jaja sobie robi przecież :D
Linus
04.02.2015 04:25
@Lukas Mówisz serio? Bo ta druga część brzmi naprawdę absurdalnie.
Lukas
04.02.2015 02:42
Podobno wyszpiegowali tak u Hondy moc o 85 koni wyższą od Merca. Potwierdzone info od Christiana Hornera. W tym roku też innowacją jest zatrudnienie gościa ze słuchem absolutnym, który poprzez analizę świstu sprężarek sprawdza na jakim poziomie działa ERS.
Phaedra
04.02.2015 02:33
@Lukas, przecież mierzą na bieżąco. To jeden ze sposobów na szpiegowanie konkurencji.
Lukas
04.02.2015 02:22
Gościa zagadali o hałas silników, a ten ma lecieć od razu mierzyć poziom decybeli? Tak jakby to było dla niego teraz najistotniejsze :)
Amalio
04.02.2015 02:05
Miliony Euro włożone w rozwój, a oni nie potrafią poziomu decybeli zmierzyć? Bo nie wiem jak można zdefiniować czy coś jest głośniejsze.