Maksymalna prędkość Ferrari budzi obawy
Spór o kontrowersyjne tylne skrzydło odżywa
13.05.0620:41
3990wyświetlenia
Prędkość bolidów Ferrari na prostych podczas kwalifikacji do Grand Prix Hiszpanii wprawiła w zdumienie wszystkich z padoku toru Catalunya, kiedy Felipe Massa w miejscu pomiaru prędkości był szybszy aż o całe 8 km/h niż jakikolwiek kierowca spoza Ferrari.
Tylne szkrzydło Ferrari budziło kontrowersje od początku sezonu, jednak zespół był zadowolony z decyzji FIA, która doradziła, by zmodyfikować jego konstrukcję począwszy od GP Malezji. Od tej pory rywale włoskiego zespołu nie spuszczają z nich oczu i pozostają zdumieni, skąd zespół może osiągać tą super prędkość bez stosowania elastycznych elementów aerodynamicznych.
Chodzi o to, że kiedy bolid Formuły 1 jedzie z dużą prędkością po prostej, skrzydła wytwarzają sporo siły dociskającej, czyli de facto sporo oporu, przez co prędkość maksymalna jest mniejsza. Rywale Ferrari twierdzą, że ruchome części aerodynamiczne (jak na przykład wspomniane elastyczne tylne skrzydło) mogą zmieniać pozycję w taki sposób, by zmniejszyć opór i pozwolić bolidowi osiągnąć większą prędkość.
Największe prędkości zmierzone na torze podczas kwalifikacji:
1. Felipe Massa - 319kmh
2. Michael Schumacher - 314kmh
3. Giancarlo Fisichella - 311kmh
4. Jacques Villeneuve - 308kmh
5. Nick Heidfeld - 308kmh
6. Fernando Alonso - 308kmh
Źródło: F1Racing.net
KOMENTARZE