Villeneuve: Pytanie fanów o opinię jest niebezpieczne

Były mistrz świata uważa, że F1 powinna być ekstremalna w każdym obszarze
27.05.1518:58
Paweł Zając
2119wyświetlenia


Jacques Villeneuve uważa, że pytanie fanów o ich opinie na temat przyszłości Formuły 1 jest niebezpieczne. W zeszłym tygodniu magazyn Autosport, wraz z F1 Racing i Motorsport News, uruchomił ankietę, w której fani mogą podzielić się swoim zdaniem na temat sytuacji panującej w królowej sportów motorowych oraz ocenić kilka propozycji zmian.

Były mistrz świata uważa jednak, że zaangażowanie fanów nie jest dobre, a F1 powinna skupić się na usatysfakcjonowaniu obecnych sympatyków sportu, zamiast ściągać kolejnych. Niebezpiecznym jest pytanie fanów o to czego chcą, gdyż nowoczesna F1 jest tym czego chcieli - powiedział Kanadyjczyk w rozmowie z Austosportem. Jak widać, to nie działa, a dojście do tego, co jest potrzebne to skomplikowana kwestia. Nie da się wymyślić rozwiązania w pięć sekund. Mamy więcej wyprzedzania niż kiedykolwiek, ale ludzie są jeszcze bardziej znudzeni niż byli. Brakuje nam elementu wyjątkowości. F1 powinna przestać próbować ściągać nowych fanów, tylko skupić się na obecnych.

Villeneuve zapytany o to, co uważa za wyjątkowe w F1 powiedział: Samochód, którym nikt nie umie jeździć. Powinno być tylko 10 kierowców na świecie, którzy będą potrafili odpowiednio pojechać tą maszyną oraz kolejnych 10, którzy dadzą radę w niej przeżyć. Tak jak to było kiedyś. Samochód powinien być szalenie szybki, a F1 powinna być ekstremalna w każdym obszarze.

KOMENTARZE

15
Adam2iak
29.05.2015 12:32
Adam2iak: Pytanie Villeneuve'a o opinię jest niebezpieczne Adam2iak: Pytanie Villeneuve'a o opinię jest niebezpieczne
marrcus
29.05.2015 12:23
ja wybrałem DRS Yes, nie jest idealny ale stop procesjom
ROOK
28.05.2015 08:51
[quote="THC-303"]Znakomita ściąga, z 'no opinion' przy DRS-ie...[/quote] [color=white].[/color] Dzięki za analizę :) [color=white].[/color] , ale moim zdaniem tak, to znakomita odpowiedź, sformułowana po głębokim namyśle, kumulująca wieloletnie doświadczenia, świadcząca o dojrzałości, podjęta w duchu odpowiedzialności za sport… ;) [color=white].[/color] Chodzi o to, że obecny DRS nie jest wprawdzie rewelacyjny, często wkurza, ale sytuacja z procesjami na torach miejskich, w Soczi, Abu Zabi, Hiszpanii i podobnych też nie była znakomitym rozwiązaniem. [color=white].[/color] Oczywiście, że wolałbym wymienić DRS na tory wyłącznie nadające się do walki, ale ponieważ wiemy, że to się nie stanie, to DRS może być taką protezą, tyle że nawet protezy bardzo poszły do przodu, więc dlaczego by nie DRS? [color=white].[/color] Obecnie DRS jest najlepszy na torach, gdzie go prawie nie widać, a ponieważ wszystko tu jest matematyką, to tak samo słaby DRS można wprowadzić na pozostałych szybkich torach z długą prostą — albo skrócić strefę, albo zmniejszyć prześwit w skrzydle.
THC-303
28.05.2015 12:32
Znakomita ściąga, z 'no opinion' przy DRS-ie...
marrcus
28.05.2015 10:06
a ty co praktyki ogładasz też ?
ROOK
27.05.2015 10:38
[color=white].[/color] Zatrzymałem się na propozycjach zmian (jak zmieścić w tym okienku wszystkie moje wpisy na f1wm? :) , bo myślałem, że to wnioski końcowe, tymczasem okazało się, że są jeszcze dwie strony do wypełnienia. :) [color=white].[/color] Zmieściłem m.in.: [color=white].[/color] [color=white].[/color] 1. Nie tyle głośność silników, co błyskawiczne osiąganie przez nie szczytów RPM! (a nie obecne agregaty-kosiarki cały czas równo pracujące: pyr–pyr–pyr… [„peke-peke”] :) [color=white].[/color] [color=white].[/color] 2. DRS tak, ale ograniczony — efektywność DRS = dystans × prędkość, stąd w szybkich strefach powinien być znacznie krótszy. [color=white].[/color] [color=white].[/color] 3. Po Q1 wyścigi kwalifikacyjne czwórkami, jak już kiedyś pisałem, wg drabinki: 4-5+12-13; 3-6+11-14; 2-7+10-15 & 1-8+9-16. [color=white].[/color] [color=white].[/color] 4. Małe punkciki (3—2—1?) za kwalifikacje oraz super-minipunkciki w GP poza Top10 (tylko dla ustalania kolejności). [color=white].[/color] [color=white].[/color] 5. Równiejsze dzielenie budżetu. [color=white].[/color] A oto dalsza część ściągi: Yes No Yes No opinion Yes No No No opinion Yes 1980-89 Male/Female 18-40 Poland/inny kraj z GP Rather not say [color=white].[/color] Gdyby ktoś widział wyniki ankiety, to niech da znać…
christoff.w
27.05.2015 09:34
Co on piprzy? PRzecie to ci obecni, najzagorrzalsi fani starej,dobrej f1 sa zawiedzieni itd. Chcemy V10, ryku silnika tak jak to bylo w 2008roku (na przyklad) czyli powrot do tego co bylo a nie eko silniki brziace jak odkurzacz z biedronki- czy to taka filozofia? To nie MY chcielismy f1 jaka jest w obecnej postaci/formie! Ale mnie zdenerwowal pajac co go nasz RK wygryzl.... i dobrze,bo cienki byl ;)
jpslotus72
27.05.2015 09:32
Jeśli wspomniana tu ankieta ma na celu wysondowanie opinii na temat obecnego kształtu F1, wynikającego z przeprowadzonych w ostatnich latach zmian, to może ma to jakiś sens. Zdania będą oczywiście różne, w zależności od wielu czynników (choćby wiek, osobiste doświadczenia i preferencje, gusta - co zresztą widać często i w tutejszych komentarzach). Ale może wyłonią się jakieś ogólniejsze tendencje, które wskażą, które z pomysłów były bardziej, a które mniej udane. Jednak moje osobiste zdanie jest takie, że sama idea tworzenia "pomysłów" - wytyczania trendów rozwoju F1 przy zielonym stoliku (w skrajnym przypadku "uatrakcyjnianie") - jest chybiona. Rozwój F1 powinien wynikać z jej wnętrza - z zespołowych garaży. Pracownie projekcyjno-konstrukcyjne, fabryki i tunele aerodynamiczne to w zasadzie "przybudówki" garaży. Na torach F1 żyje pełnią swojego życia, ale rozwija się w garażach - gdzie bezpośrednio spotykają się kierowcy, mechanicy, konstruktorzy i szefowie ekip, pomiędzy którymi przepływają doświadczenia, informacje i emocje. Tak było dawniej. kiedy F1 powstawała dosłownie w garażach. W ostatnim czasie drzewo rodowe F1 na coraz większą skalę poddawane jest doświadczeniom genetycznym (F1 GMO), które w sztuczny sposób mają doprowadzić do narodzin doskonałej, zadowalającej wszelkie gusta F1... Jednak mutacje, jak to bywa, mogą zrodzić mutanta - w którym trudno jest się naprawdę zakochać, a czasem może on być wprost odstraszający. Nie chodzi o to, żeby dbać tylko o obecnych kibiców F1 - bo nie będą oni wieczni. Bez przyciągania nowych fanów F1 nie będzie miała przyszłości. Ale jeśli ktoś ma nadzieję, że na podstawie wyników ankiet stworzy na papierze lepszą F1, to moim zdaniem grubo się myli. W przeszłości to nie kibice wymyślali nowe rozwiązania w F1 - lgnęli oni do tego, co tworzono w garażach. Atrakcyjna F1 może rodzić się tylko na padoku - nie poza nim. Tak myślę.
christoff.w
27.05.2015 09:30
[quote="hejter"][/quote] ja,ja! ;)
hejter
27.05.2015 09:10
[quote]Były mistrz świata uważa, że F1 być ekstremalna w każdym obszarze.[/quote] Ja być prawdziwa fan F1.
ROOK
27.05.2015 08:49
[quote="Van_Helsing"]http://haymarket.fone-f1-racing-autosport-mn-fan-survey-2015.sgizmo.com/s3/[/quote] [color=white].[/color] THX! [color=white].[/color] BTW: Załączam jedyną słuszną ściągę do wypełnienia ankiety dla mających problemy z inglisz… Im więcej, tym lepiej! ;) — — Belgium More than 15 Between 6/12 Yes No Sunday Other Rivalry and competitivenes Very important Better on-screen info /lub/ Better camera angles TV No Not willing to pay Practice, qualyifing and the race No Sometimes No No No No Yes No No No No No No No No opinion Yes No opinion No opinion No No Yes No
Van_Helsing
27.05.2015 07:51
@botorf1 : http://haymarket.fone-f1-racing-autosport-mn-fan-survey-2015.sgizmo.com/s3/
botorf1
27.05.2015 06:35
Czy te ankiety są (jeszcze) dostępne w Internecie? Gdzie je można znaleźć?
Kamikadze2000
27.05.2015 05:36
Jedyne, co większość fanów chciała, to kres dominacji RBR. Ale teraz mają dominację Merca, więc mamy przysłowiową zamianę siekierki na kijek. ;)
Sar trek
27.05.2015 05:35
[quote]Niebezpiecznym jest pytanie fanów o to czego chcą, gdyż nowoczesna F1 jest tym czego chcieli[/quote] No, przyznać się. Kto chciał silników V6 1,6 turbo w F1, ograniczeń przepływu paliwa, ERS-u? Ja akurat chciałem V10 3,5, ale może nie jestem prawdziwym fanem