Marko: Red Bull zadecyduje o swojej przyszłości przed letnią przerwą

Nie jest wykluczone, że austriacki koncern podejmie decyzję o wycofaniu swoich zespołów
29.06.1515:13
Mateusz Szymkiewicz
2366wyświetlenia


Helmut Marko ujawnił, że Red Bull zadecyduje o swojej dalszej przyszłości w Formule 1 przed rozpoczęciem letniej przerwy.

Stajnia z Milton Keynes od momentu przejścia na hybrydowe jednostki V6 ma wyraźne problemy z nawiązaniem walki w czołówce, natomiast w tym roku jest dopiero na czwartej pozycji w klasyfikacji konstruktorów bez choćby jednego miejsca na podium. Jak teraz ujawnił doradca Red Bulla, decyzja odnośnie dalszego zaangażowania w Formułę 1 zostanie podjęta przed letnią przerwą.

Decyzja zapadnie przed rozpoczęciem letniej przerwy - powiedział Helmut Marko, który postanowił się również odnieść do spekulacji, jakoby koncern miał do tej pory związane ręce odnośnie podejmowania wszelkich ruchów przez problemy Renault. Renault nie było nam w stanie przedstawić odpowiednich danych ze względu na awarię w Viry, która wykluczyła korzystanie z hamowni na dwa dni. Decyzja odnośnie tego czy pozostaniemy w Formule 1 musi zapaść przed letnią przerwą. Musimy mieć jasny kierunek odnośnie rozwoju oraz zagwarantowany poziom osiągów. Nie chcemy kolejnych obietnic, chcemy po prostu ujrzeć wyniki.

KOMENTARZE

15
Saruto
30.06.2015 03:07
@rocque bo najbardziej żałosny styl to wycofać się jak Honda, BMW, Toyota ;) Oni przynajmniej oficjalnie mówią, że nie robią silników. Oczekują jednak, że będą mogli takie zakupić. Renault robi kaszane, jeśli nie dogadają się z Ferrari to oba teamy Red Bulla znikną z F1.
rocque
30.06.2015 12:36
@Saruto A czy ja gdziekolwiek wspominałem coś na temat daty odejścia? @MairJ23 Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o... Akurat nietrudno się domyślić ;)
Asmodeus
30.06.2015 11:27
Błagam, niech zostaną :)))))
MairJ23
29.06.2015 10:19
@rocque jak widzisz ile kasy ucieka w porownaniu do innych sezonow - nawet do tego rok temu to zaczynasz sie bardziej denerwowac... przed wygraniem 4rech mistrzow nie wiedzieli jak moze wygladac ich budzet ze wszystkimi reklamami i sponsorami i sprzedaza swoich napojow - teraz maja do czego porownac i im sie to nie podoba. Chyba to zrozumiale - oni sa tam dla kasy a nie dla wygrywania czegokolwiek - a ze wygrywanie idzie w parze z kasa to chca wygrywac - przeciez to zrozumiale. TakiMcLaren ma cale zaplecze w postaci sprzedazy swoich markowych samochodow i ciekaw jestem czy ta sprzedaz im spada jak maja taki sezon jaki maja teraz.... ale z RBR jest inaczej - sprzedaz napojow poszla ostro w gore w sezonach 2010-2013 a teraz spada.... i to dosc znacznie z tego co szukalem na google.
Saruto
29.06.2015 08:36
Lepiej powiedzieć ludziom, że są niepotrzebni w grudniu?
rocque
29.06.2015 07:17
@Saruto Zapewne tak, ale wątpię żeby Mercedes to zrobił w tak żałosnym stylu. To jest dopiero pierwszy naprawdę słaby sezon RBR od... 2007? (można by wpisać 2008, ale STR miało zwycięstwo) Mniejsza. Fakty są takie, że od połowy 2009 są w czołówce i nawet w zeszłym roku, mimo słabszej dyspozycji wygrali trzy wyścigi i mieli masę podiów. Raz nie zdobędą mistrzostwa ani drugiego miejsca i nic tylko [s]słuchamy [/s] czytamy jak trio Marko/Horner/Mateschitz narzeka i straszy odejściem, szczególnie że sam bolid jest daleki od ideału. Idąc tym tokiem myślenia to żadnej ekipy nie powinno być w F1, bo przecież każdy miał kiedyś 'słabszy sezon'.
ICEman
29.06.2015 03:46
Straszenie odjseciem sposobem na wymuszenie dodatkowych poprawek dla silników Renault, tak to wygląda.
Mahilda111
29.06.2015 02:14
Ja pragnę podkreślić, że gdyby Red Bull faktycznie się wycofał i nie byłoby chętnych na jego zespoły, to w stawce może zostać osiem ekip, czyli szesnaście bolidów, bo przyszłość Manora to na dzień dzisiejszy zagadka. Faktycznie, niech się wycofują ;)
Mariusz
29.06.2015 02:04
No raczej Brawn nie przejmie żadnego z tych zespołów, Newey sądzę, że również nie. ;-) Mercedes wysoko postawił poprzeczkę. Nachodzi czas, by inni producenci ponownie zaangażowali się w F1 (Peugeot, Renault, Toyota, Ford, Audi, Hyunday etc).
MairJ23
29.06.2015 02:03
@Anderis dokaldnei jest jak piszesz - widza jak spada im sprzedaz ich nadrzednego produktu i sie tylko zastanawiaja czy wysjscie z F1 im pomoze czy jeszcze bardziej obnizy sprzedaz. Moim zdaniem dobrze ze cisna wszystkich na okolo zeby w koncu cos sie ruszylo ale tak to jest jak sie zalezy na 10 firmach ktore ci cos dostarczaja a jedna z nich jest Renault ktore ma rece zwiazane zasadami a najwyrazniej projekt im nie wyszedl.
Saruto
29.06.2015 01:52
@Anderis a Mercedes to co robi? to tylko promocja dla nich ;) jeśli przestanie się opłacać to też się wycofają
Anderis
29.06.2015 01:49
Byłoby idealnie, jakby RBR odszedł, Audi nie weszło, albo weszło tylko jako dostawca silników, a Red Bulla i Toro Rosso przejęli ludzie, których celem nadrzędnym będzie ściganie się, a nie promocja jakiegoś koncernu.
Basshuntersw
29.06.2015 01:40
@MartiniRacing Idealnie to by było gdyby RBR został i weszło Audi...
MartiniRacing
29.06.2015 01:21
Niech Red Bull zostanie w F1! Ten zespół musi zostać. Jakby weszło Audi i przejeło by Red Bulla byłoby idealnie
Ambrozya
29.06.2015 01:20
Płakać po nich nie będę...