Volkswagen wygrywa podczas debiutu w TCR

Pierwszy wyścig padł łupem Stefano Cominiego
13.07.1523:23
Paweł Zając
2162wyświetlenia


W pierwszym wyścigu Gianni Morbidelli zaciekle walczył ze swoim głównym rywalem w mistrzostwach Stefano Cominim. Co prawda przez większość wyścigu prowadził ten drugi, jednak byłemu kierowcy Ferrari w Formule 1 udało znaleźć się sposób na awans na pozycje lidera w końcówce wyścigu. Włoch jednak nie długo cieszył się ze zwycięstwa, gdyż sędziowie doszli do wniosku, że zbyt zaciekle walczył z Cominim, Belicchim i Oriolą, a kontakty, który się dopuścił zaowocowały karą doliczenia 30 sekund do czasu wyścigu i wypchnięciem go poza punktowe pozycje. To sprawiło, że Belicchi i Oriola uzupełnili podium, które rozstrzygnęło się różnicą zaledwie 0,1 sekundy.


W drugim wyścigu najszybszy okazał się debiutujący w wyścigach Volkswagen Golf prowadzony przez Pola Rosella. Hiszpan prowadził od startu do mety, jednak w samej końcówce musiał bronić się przed Pepe Oriolą, który jechał tuż za jego tylnym skrzydłem. Czołową trójkę uzupełnił Jordi Gene natomiast poranny zwycięzca, Stefano Comini finiszował dopiero jako dziewiąty z powodu kilku drobnych incydentów.

P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.Czas/strataPkt.
1Pol Rosell (42)Volkswagen Golf R140h23m45,39425
2Pepe Oriola (74)SEAT Leon Cup Racer14+0:00,38018
3Jordi Gene (88)SEAT Leon Cup Racer14+0:01,47315
4Siergiej Afanasjew (77)SEAT Leon Cup Racer14+0:03,70112
5Kevin Gleason (24)Honda Civic TCR14+0:04,96510
6Michaił Graczew (8)Volkswagen Golf R14+0:13,3388
7Lorenzo Veglia (7)SEAT Leon Cup Racer14+0:15,6126
8Michela Cerruti (41)SEAT Leon Cup Racer14+0:16,3154
9Stefano Comini (25)SEAT Leon Cup Racer14+1:05,9272
10Gabriele Marotta (40)SEAT Leon Cup Racer14+1:43,5331
11Andrea Belicchi (33)SEAT Leon Cup Racer11+3 okr.
Niesklasyfikowani
12Diego Romanini (72)Ford Focus ST 7
13Gianni Morbidelli (10)Honda Civic TCR5
14Igor Skuz (20)Honda Civic TCR4
Nie wystartowali
15Daniel Nagy (43)SEAT Leon Cup Racer0
Najszybsze okrażenie: Siergiej Afanasjew - 1:40,917 na 0 okrążeniu

KOMENTARZE

5
woodywoods
14.07.2015 03:28
@piotr_del_grey @McLuke W TCR biorą udział samochody turystyczne klasy TC3 (dla jasności np. w WTCC jeżdżą auta TC1). Jest to seria, która aktualnie rozgrywa swój pierwszy sezon. Nie są to mistrzostwa konstruktorów, dlatego wszystkie zespoły są klienckie (prywatne). Planowane są także serie krajowe/regionalne, jak np. Benelux, Azja, etc. (gdzie przepisy dot. aut są te same jak dla serii international). Co do punktów, to oprócz punktacji za wyścigi (od 1. m-ca - 25p do 10. m-ca - 1p) przyznawane są punkty za kwalifikacje (pierwsza piątka - punkty od 5-1).
KamBar
14.07.2015 09:55
Dla pierwszych dwóch panów mających problemy z internetem: http://www.tcr-series.com
Gzehoo92
14.07.2015 08:25
Dodatkowe punkty zapewne, podobnie jak w WTCC, są za pierwsze pięć miejsc w kwalifikacjach. A taka ilość poszczególnych samochodów (głównie Seata) najwidoczniej pokazuje, komu jaki najbardziej odpowiada. No ale dobrze że ktoś poza Seatem znów wygrał.
McLuke
13.07.2015 11:15
Dokładnie, podłączam się do pytania @piotr_del_grey. Przydałaby się jakaś krótka historia, skąd to się wzięło, dlaczego takie samochody i coś o zasadach...
piotr_del_grey
13.07.2015 10:15
Co to jest za seria i skąd się wzięła? Bonusowe punkty dla niemal połowy stawki, 15 kierowców na starcie, różna ilość aut od każdego producenta, o co tu chodzi?