Briatore obawia się monopolu Bridgestone

"Zespoły Bridgestone będą miały nieuczciwą przewagę"
16.05.0618:59
deZZember
900wyświetlenia

Flavio Briatore, szef zespołu Renault, jest zaniepokojony konsekwencjami monopolu Bridgestone, kiedy z Formuły 1 odejdzie z końcem sezonu Michelin Włoch twierdzi, że zespoły obecnie korzystające z opon japońskiego producenta (jak Ferrari), będą miały niesprawiedliwą przewagę w stosunku do zespołów obecnie jeżdżących na oponach francuskich.

"Jestem absolutnie przekonany, że powinniśmy być tym faktem zaniepokojeni. Jeżeli już teraz używasz opon Bridgestone, z pewnością masz przewagę", powiedział Briatore PA Sport. "Musimy być pewni, że ktokolwiek współpracujący z Bridgestone w ciągu ostatnich pięciu lat lub podobnie, nie będzie miał przewagi. Opony to bardzo ważna kwestia".

Flavio już wyraził swoją opinię na temat uczciwych rozwiązań dla wszystkich zespołów F1: "Uważam, że aby być sprawiedliwym, FIA powinna zmienić mieszankę i konstrukcję opon - powinny zostać całkowicie zmienione. W przeciwnym wypadku niektórym zespołom podarowana zostanie przewaga, co nie jest sprawiedliwe. Powinniśmy mieć równe szanse".


Briatore dodał, że zmiana konstrukcji powinna zostać ogłoszona szybko, póki jeszcze nie rozpoczęły się prace nad bolidem na przyszły sezon: "Cokolwiek zrobimy, powinniśmy to zrobić szybko, ponieważ jest już późno i musimy zacząć projektować bolid na sezon 2007".

"Jestem całkowicie otwarty na cokolwiek. Musimy zadbać o to, że nikt nie będzie miał jakiejkolwiek niesprawiedliwej przewagi. Nie proszę o coś wielkiego, ale sportowa rywalizacja wymaga uczciwości, a opony odgrywają obecnie tak dużą rolę, że jest to aż zadziwiające".

Źródło: F1Racing.net, UpdateF1.com

KOMENTARZE

19
Bucu
19.05.2006 08:32
no trudno Briatore bylo trzeba zmienic opony w tym sezonie:P
Majster
17.05.2006 11:30
No raczej że układy Max-Todt kwitną ;) przy okazji skorzystają na tym Williams i Toyota. :p Nie wspominając Ferrari, które pewnie zdobędzie mistrzostwo konstruktorów. :/ Ave napisał: "Ps. W jakim celu pojawia wyraz "redaktor" w nawiasie?" Dla szpanu. :D
Ave
17.05.2006 10:04
Wypowiedz Flavia sugeruje, ze jeszcze nie ma zamiaru wycofac sie z tego sportu:) Byc moze jego ambicja jest przejac od R.D. Kimiego i uczynienie z niego mistrza w zespole Renault. Bylby to prztyczek w nos Alonso oraz bolesny cios dla zespolu McLaren, a szczegolnie Rona. Ps. W jakim celu pojawia wyraz "redaktor" w nawiasie?
didu
17.05.2006 07:16
I to jest powód dla którego Raikkonen przejdzie do Ferrari a nie do Renault. A ci którzy mówią że zostanie w McLarenie chyba upadli na głowe.
kuba_new
17.05.2006 06:55
tez uwazam to za idiotyczne bo wiadomo ze jeden dostawca nie bedzie dostarczal identycznych gumek wszystkim najbardziej jednak zaluje konkurencji bo to powoduje jakies ruch w interesie a tak bedzie znowu d...a
Rossignol
17.05.2006 06:14
Panowie już zapomnieli co było przyczyną odchodzenia zespołów F1 od współpracy z Bridgestonem? Otwarcie mówiono że Bridgestone w czasach monopolu bardzo pomógł Ferrari przez nierówne traktowanie swoich "partnerów" i robił to nadal po wejściu do walki konkurencji. Dopiero jest to kłopotliwa sytuacja dla Hondy, której odejście było najbardziej otoczone skandalem i oskarżeniami. A Renault ma po prostu najwięcej do stracenia bo szanse na tytuł mistrza. To że wszyscy będą używać tej samej konstrukcji opony to faworyzowanie tego dla kogo opona została "uszyta na miarę". Dla niewtajemniczonych - na cywilnych samochodach Ferrari trzeba korzystać wyłącznie z opon o oznaczeniu K1! Nie wolno zakładać innych opon nawet jeżeli rozmiary i parametry LI/SI są identyczne bo samochód będzie trudno utrzymać na drodze! Podobnie opon dla Ferrari nie wolno montować na innych samochodach nawet jeżeli rozmiary i parametry LI/SI są identyczne! Podobnie jest w przypadku innych samochodów w segmencie Super Sport np. Porsche (oznaczenia N0-N3). Skoro jest to tak widoczne w samochodach dopuszconych do ruchu ulicznego to jakie dopiero to ma znaczenie w F1. Max wiedział co robi proponując jednego dostawcę opon, widocznie jest takie zapotrzebowanie w Turynie.
Skarpeta
16.05.2006 10:06
Flavio mądrze gada kurcze a jak będą sicki to będą się więcej wyprzedzać będzie ciekawiej ale znając FIA to nie zatwierdzi tego bo oczywiście ferrari się niezgodzi oni zawsze są inni................
W
16.05.2006 08:54
Wszyscy wiedzą, że w przypadku monopolu Bridgestone faworyzowane będzie Ferrari. To jasne jak słońce i Briatore nie musi mówić wprost - wiadomo o co chodzi. Wprowadzenie monopolu było inicjatywą odgórną, a nie dobrowolną poszczególnych zespołów.
MarekW
16.05.2006 08:35
No jasne, że Renault boi się najwięcej. Oni korzystają z Michelinów na takich zasadach, jak Ferrari z Bridgestone'ów. Ich bolid jest przystosowany tylko do francuskich gum. Nie popieram Briatore. Przystosowanie to indywidualny problem każdego teamu. A co miał powiedzieć Peter Sauber odchodząć z obozu Japończyków pod koniec 2004 roku? Ze chce, aby radykalnie zmieniano konstrukcje? I nie, on nie mówi w imieniu reszty. Flavio nie jest fundacją charytatywną... mówi zwyczajnie w swoim interesie.
SPIRIT
16.05.2006 08:26
MIchelin mowil o wycofaniu sie rok temu jak wiem, wiec na co czekaly teamy .Renault boi sie tej zmiany widac.
stig
16.05.2006 08:11
O jejku obudził się!
Pussik
16.05.2006 07:45
Popieram go !! Jeśli ktoś nie zauważył, to on mówi również w imieniu innych Teamów (m.in. McLaren).
Arczyn
16.05.2006 06:51
Głupoty gada... Goodyear też kiedyś odchodził, i mówiło się że lepiej mieć Bridgestone, bo będzie później łatwiej. A teraz się narzeka, że jak się ma Michelina to będzie trudniej. Trzeba było wcześniej podjąć odpowiednie kroki...
McLuke
16.05.2006 06:38
ja myśle że Flavio ma rację. Bridgestone powinien sie wycofac a powrócic Goodyear!! wtedy wszystkie zespoły miałby równe szanse bo KAŻDY zespół musiałby się przystosowac do nowego ogumienia. I to byłoby najsprawiedliwsze rozwiązanie!!
Jakuzo
16.05.2006 06:15
Briatore, trzeba bylo podpisac konktrakt na ten rok z Bridgestonem, a nie Michelinem!!! Tepy wlochu...
Bart
16.05.2006 06:02
Przed sezonem 99 rok, gdy Goodyear sie wycofywal, to Ferrari musialo sie dostosowac do nowego ogumienia i jakos nie plakali. A Flavio chyba robi w pory:P
pawelf1
16.05.2006 05:55
na moje to powinni wrocic do normalnych slickow a zmniejszyc docisk aerodynamiczny i przeciez juz cos tam nawet o tym mowili, zmniejszylo by to efekt tunelu aero i moze zwiekszylo ilosc manewrow wyprzedzania podczas Gp ;]
Metalpablo
16.05.2006 05:47
a w 2008 roku bo wielkich protestach zespołów i kibiców FIA kreśli pomysł z monopolem na opony i powraca Goodyear albo MIchelin.Wydaje mi sie ze tak może byc,ale nie dokonća.Co do wypowiedzi Flavio to sie zgadzam,co więcej FIA próbuje osiągnąć cel nie możliwy do zdobycia-mianowicie sprawiedliwość dla wszystkich zespołów,minimalizacja kosztów i wielkie widowisko.CHyba jeszcze długo poczekamy aż zauważą ,że nie tędy droga.
andy
16.05.2006 05:35
chłopie! nie licz na uczciwość FIA.