Raikkonen: Widoczność z systemem "halo" była nieco ograniczona
Fin jest jednak przekonany, że projekt rozwiązania ulegnie jeszcze zmianie
03.03.1620:30
1634wyświetlenia
Kimi Raikkonen przyznał, że system "halo" ograniczył mu pole widzenia za kierownicą bolidu, lecz spodziewa się, że ten aspekt ulegnie poprawie.
Do SF16-H Fina został dzisiaj zamontowany system "halo", który składa się z obręczy oraz trzech mocowań do bolidu, w tym jednego centralnie na wprost głowy kierowcy. Jego zadaniem ma być odbijanie różnych elementów zmierzających w kierunku zawodników i zgodnie z założeniami, rozwiązanie te ma zostać wprowadzone do użytku już od przyszłego roku.
Teraz jak ujawnił Raikkonen, widoczność z systemem "halo" jest nieco ograniczona, lecz spodziewa się, iż ulegnie to poprawie wraz z dalszym rozwojem tego projektu.
Jest nieco inny punkt widzenia. Jeśli chodzi o przednią część to byliśmy w pewnym stopniu ograniczeni, ale nie sądzę, by była to finalna wersja tego rozwiązania. Była pewna zaskakująca różnica. Owszem, widoczność z przodu była nieco ograniczona, ale to jeszcze ulegnie zmianie- powiedział 36-latek.
System "halo" opracowany przez Ferrari był wykonany z włókna węglowego, lecz koncept zastosowany podczas dzisiejszych jazd był przykręcany do bolidu, podczas gdy FIA chce, by kierowcy mieli możliwość uchylania go w trakcie opuszczania kokpitu. Niewykluczone, że stajnia z Maranello zdecyduje się na kolejne testy koncepcji już jutro wraz z Sebastianem Vettelem.
KOMENTARZE