GP Kanady: Hamilton najszybszy na otwarcie weekendu

Prezentujemy opis i wyniki porannego treningu w Montrealu.
10.06.1617:31
Nataniel Piórkowski
5238wyświetlenia


Lewis Hamilton odnotował najlepszy czas okrążenia podczas porannego, piątkowego treningu przed Grand Prix Kanady, wyprzedzając w tabeli rezultatów Nico Rosberga i Sebastiana Vettela.

Podczas gdy Romain Grosjean jaklo pierwszy opuszczał aleję serwisową, Jolyon Palmer przystępował do próbnego startu. Pierwsze minuty standardowo upłynęły na pokonywaniu przez kierowców okrążeń wyjazdowych, chociaż na Red Bullu RB12 Daniela Ricciardo dostrzec można było od samego początku ślady farby flow-vis. Sześć minut po zapaleniu się zielonego światła na wyjeździe z pit-lane, Nico Rosberg ustanowił pierwszy czas weekendu - 1:30,434s.

Kiedy Fernando Alonso dyskutował w garażu McLarena ze Stoffelem Vandoornem, kolejny z zawodników - Rio Haryanto, ukończył pomiarowe kółko z wynikiem 1:25,231s. Wkrótce poprzeczkę podnieśli Ricciardo oraz Massa, którzy zeszli do poziomu 1min17s. Krótko po tym, jak na czoło tabeli wysunął się Kimi Raikkonen, Felipe Massa wypadł z toru na dojeździe do pierwszego zakrętu, rozbijając swego Williamsa o barierę z opon. Krótko po tym Brazylijczyk stwierdził, że musiało dojść do problemu technicznego, gdyż przy dezaktywacji DRS nagle stracił kontrolę nad tyłem bolidu. Na kilka minut trening został wstrzymany poprzez wywieszenie czerwonych flag.

Po przerwie, około 10:40 czasu lokalnego, kierowcy mogli powrócić do pracy - na wyjeździe z alei serwisowej bardzo szybko zaroiło się od samochodów, które wkrótce zaczęły przemykać pomiędzy wysokimi krawężnikami Circuit Gilles Villeneuve. W garażu Saubera stale przebywał Marcus Ericsson, przy którego bolidzie uwijali się mechanicy Saubera. Mniej więcej na półmetku zajęć Esteban Gutierrez wykonał swój pierwszy przejazd na ultramiękkiej mieszance. Z kolei Bottas awansował na drugie miejsce, tracąc około pół sekundy do osiągnięcia Raikkonena.

Podczas gdy z prowadzeniem bolidu Renault RS16 odważnie walczył Kevin Magnussen, Carlos Sainz wskoczył na drugą pozycję, zaliczając bardzo bliski przejazd obok ściany mistrzów. Chwilę później pozycję wicelidera klasyfikacji sesji odzyskał Bottas. Wkrótce po tym przejazdy na ultramiękkiej mieszance rozpoczął duet Mercedesa: Nico Rosberg wykręcił czas 1:15,746s, a Hamilton przebił wynik z ubiegłorocznego pierwszego treningu wpadając na metę z wynikiem 1:14,980s. Kolejne okrążenie pozwoliło Niemcowi odzyskać pierwsze miejsce w tabeli sesji.

W międzyczasie Williams podzielił się pierwszymi informacjami na temat kraksy Felipe Massy, potwierdzając, że DRS nie został w pełni zamknięty na dohamowaniu, co z kolei doprowadziło do utraty przez Brazylijczyka kontroli nad bolidem. Hamilton poprawił najlepszy wynik na 1:14,755s, ostro blokując później koła swego Mercedesa na dojeździe do nawrotu przed długą prostą.

Mniej więcej dwadzieścia minut przed końcem sesji korzystający z supermiękkego ogumienia Sebastian Vettel awansował na trzecią pozycję, spychając poza TOP3 Maxa Verstappena. Niemal w tym samym momencie zespołowy partner Niemca - Raikkonen otarł się o betonową ścianę zlokalizowaną w okolicach czwartego zakrętu. Ostatnie okrążenie dało Felipe Nasrowi awans na siedemnaste miejsce, przed Haryanto, który popisał się drugim najlepszym wynikiem w punkcie pomiaru prędkości, ustanawiając 334km/h (1. miejsce należało do Bottasa 338km/h).

Dziesięć minut przed zakończeniem treningu, do jazdy powrócił Jenson Button, mający wówczas na koncie jedynie sześć okrążeń. Bardzo mocny początek weekendu w Montrealu odnotowała ekipa Force India - Hulkenberg zajmował siódme, a Perez dziewiąte miejsce. Pierwszy trening nie ułożył się po myśli Renault: Kevin Magnussen zajął dwudzieste, a Jolyon Palmer ostatnie, dwudzieste drugie miejsce.

Tuż przed zakończeniem zajęć w bolidzie Buttona doszło do usterki technicznej, czego dowodem był dym unoszący się za tylnym skrzydłem. Jadący w wolnym tempie mistrz świata z 2009 usłyszał przez radio, że Honda rozumie zaistniały problem, ale samochód musi wrócić do alei serwisowej.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 31°C
Temperatura powietrza: 14°C
Prędkość wiatru: 3,1 m/s
Wilgotność powietrza: 58%
Sucho

REZULTATY TRENINGU 1

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Lewis Hamilton (44)Mercedes F1 W07 Hybrid1:14,75522
2Nico Rosberg (6)Mercedes F1 W07 Hybrid1:15,0860,3310,33130
3Sebastian Vettel (5)Ferrari SF16-H1:15,2430,4880,15722
4Max Verstappen (33)Red Bull RB121:15,5530,7980,31029
5Kimi Raikkonen (7)Ferrari SF16-H1:15,6180,8630,06523
6Valtteri Bottas (77)Williams FW381:16,3011,5460,68330
7Nico Hulkenberg (27)Force India VJM091:16,4641,7090,16324
8Carlos Sainz (55)Toro Rosso STR111:16,5431,7880,07921
9Sergio Perez (11)Force India VJM091:16,5771,8220,03425
10Fernando Alonso (14)McLaren MP4-311:16,6631,9080,08618
11Daniel Ricciardo (3)Red Bull RB121:16,7341,9790,07128
12Jenson Button (22)McLaren MP4-311:16,7882,0330,0548
13Romain Grosjean (8)Haas VF-161:17,0082,2530,22022
14Felipe Massa (19)Williams FW381:17,0652,3100,0577
15Daniił Kwiat (26)Toro Rosso STR111:17,3102,5550,24524
16Esteban Gutierrez (21)Haas VF-161:17,3192,5640,00924
17Felipe Nasr (12)Sauber C351:17,8553,1000,53621
18Rio Haryanto (88)Manor MRT051:18,1033,3480,24821
19Marcus Ericsson (9)Sauber C351:18,1293,3740,0268
20Kevin Magnussen (20)Renault R.S.161:18,4093,6540,28013
21Pascal Wehrlein (94)Manor MRT051:18,4533,6980,04430
22Jolyon Palmer (30)Renault R.S.161:18,5833,8280,13028
107% najlepszego czasu: 1:19,987

KOMENTARZE

5
marios76
11.06.2016 05:18
Renault ma za to najlepszy bolid, a regularne poprawki sprawiają stałe utrzymywanie sięw czubie stawki. Zapomniałem wspomnieć; odwróć tabele, Renault na czele! :)
bartoszcze
10.06.2016 06:01
@mich909090 Merc podobno testował skrzydło na Baku. @Sgt Pepper Za to turbiny we wszystkich silnikach Mercedesa brzmią podobno znacznie głośniej.
dxx91
10.06.2016 04:59
HAM na SS, ROS na US. Mało kto na ultra jeździł w T1, Saubery i Haas na pewno.
mich909090
10.06.2016 03:59
Mercedes przywiózł na ten weekend poprawki aero w obszarze prawie całego samochodu.Tyle poprawek to np. Manor nie robi chyba na przestrzeni całego całego sezonu.
Sgt Pepper
10.06.2016 03:51
McL i Ferrari ponoć mają nowe turbiny, ale Mercedes nic o tym nie wie... :)