GP Kanady: Hamilton najszybszy w drugim treningu

Anglik był szybszy od Rosberga o pół sekundy
10.06.1621:29
Łukasz Godula
5498wyświetlenia

Podczas gdy fani piłki nożnej rozpoczynają swoje święto w postaci Euro, kibice sportów motorowych mają również co śledzić. W ten weekend odbywa się jedno z bardziej emocjonujących Grand Prix, czyli wyścig w Kanadzie. Tor na którym jedno jest stałe - niczego nie można być pewnym.

Drugi trening rozpoczął się aktywnie, choć czasy były dalekie od konkurencyjnych. Większość kierowców zdecydowało się na przejazdy na miękkich oponach, co z góry nie zapowiadało mocnych wyników na początku treningu. Dopiero wyjazd Mercedesów nieco podniósł poprzeczkę, aczkolwiek ciągle były to przejazdy z żółtymi oponami Pirelli. Duo mistrzowskiego zespołu tasowało się w tym czasie z kierowcami Red Bulla (na super-miękkich oponach). Drugi trening ponownie pokazywał, iż nowa jednostka Renault (właściwie to TAG) faktycznie była krokiem naprzód. Ostatecznie po pierwszym przejeździe prowadził Hamilton z wynikiem 1:14,941.

Pierwszym zawodnikiem na ultra-miękkich oponach był Felipe Massa, jednak błąd w nawrocie sprawił, iż uplasował się na czwartej lokacie, ze stratą niemal 0,8 sekundy do Hamiltona. Nieco lepiej poszło Bottasowi, ale też tracił prawie 0,3 sekundy. Po kolejnych kilku minutach na fioletowych oponach pojawił się na torze Rosberg i wykręcił wynik 1:14,751. O dziwo czas nie był o wiele lepszy od wyniku Hamiltona na miękkich oponach. Nieco wiarę w najbardziej miękką mieszankę przywrócił Hamilton, który pobił czas partnera zespołowego o 0,5 sekundy.

Na godzinę przed końcem drugiej sesji mieliśmy na torze tłumne wyjazdy na ultra-miękkich oponach. Niezły czas zaliczył również Vettel, choć jego strata oscylowała wokół 0,6 sekundy, więc Mercedesy prezentują się w Kanadzie zgodnie z oczekiwaniami bardzo mocno. Kierowcy Red Bulla na swoim najszybszym przejeździe stracili niemal sekundę do obecnego mistrza świata.

Ostatenie 40 minut, czyli całkiem sporo, ekipy przeznaczyły na sprawdzenie mieszanek podczas długich wyjazdów. Ultra-miękka ponownie okazała się dość wytrzymała w porównaniu do zapowiedzi sprzed sezonu, które sugerowały, iż miała to być niemal kwalifikacyjna guma. Tor w Kanadzie jak zwykle sprawiał wiele problemów, szczególnie w utrzymaniu optymalnej linii wyścigowej. Liczne wyjazdy poza tor zapowiadają naprawdę ciekawy wyścig, gdyż nikt nie będzie mógł sobie pozwolić na chwilę rozkojarzenia.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 44°C
Temperatura powietrza: 19°C
Prędkość wiatru: 3,1 m/s
Wilgotność powietrza: 51%
Sucho

REZULTATY TRENINGU 2

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Lewis Hamilton (44)Mercedes F1 W07 Hybrid1:14,21243
2Sebastian Vettel (5)Ferrari SF16-H1:14,4690,2570,25745
3Nico Rosberg (6)Mercedes F1 W07 Hybrid1:14,7380,5260,26946
4Max Verstappen (33)Red Bull RB121:15,1560,9440,41829
5Daniel Ricciardo (3)Red Bull RB121:15,1680,9560,01243
6Valtteri Bottas (77)Williams FW381:15,2131,0010,04546
7Jenson Button (22)McLaren MP4-311:15,2131,0010,00035
8Kimi Raikkonen (7)Ferrari SF16-H1:15,2341,0220,02143
9Nico Hulkenberg (27)Force India VJM091:15,3211,1090,08750
10Carlos Sainz (55)Toro Rosso STR111:15,4101,1980,08942
11Fernando Alonso (14)McLaren MP4-311:15,4501,2380,04040
12Sergio Perez (11)Force India VJM091:15,4931,2810,04347
13Felipe Massa (19)Williams FW381:15,5131,3010,02044
14Daniił Kwiat (26)Toro Rosso STR111:15,5591,3470,04642
15Romain Grosjean (8)Haas VF-161:16,0931,8810,53435
16Kevin Magnussen (20)Renault R.S.161:16,2552,0430,16239
17Felipe Nasr (12)Sauber C351:16,5822,3700,32740
18Esteban Gutierrez (21)Haas VF-161:16,5912,3790,00932
19Marcus Ericsson (9)Sauber C351:16,9022,6900,31151
20Jolyon Palmer (30)Renault R.S.161:17,0012,7890,09948
21Pascal Wehrlein (94)Manor MRT051:17,0232,8110,02232
22Rio Haryanto (88)Manor MRT051:17,4233,2110,40049
107% najlepszego czasu: 1:19,406

KOMENTARZE

5
MairJ23
11.06.2016 01:49
@macieiii otoz to. Wygrana w monaco zostanie na cale zycie, miliin wydac mozna w ciagu sekundy...;)
macieiii
11.06.2016 01:33
@MairJ23 jeśli to prawda to Ricciardo chociaż psychicznie się podbuduje. Jednak fejm za wygranie Monako to coś o czym większość kierowców F1 może pomarzyć a jemu o włos by się ta sztuka udała.
MairJ23
11.06.2016 10:19
Ted Kravitz wlasnie powiedzial za Ricciardo za spapranie pit przez RBR dostal bonus za wygrana i tak... 1million dollars :) Nice ? To zdanie nie ma gramatycznie sensu, ale jest do zrozumienia. Zostawiam jak jest ;)
enstone
11.06.2016 10:10
@piwo Bo bolid jest dupny. W zeszłym roku E23 było projektowane pod silnik Mercedesa, teraz tam jest wsadzony silnik z Renault, a bolid zmienił tylko nazwę i jak widać to połączenie nie współgra ze sobą, nawet jeśli poprawili silnik, to nie mają jak tego pokazać.
piwo
11.06.2016 07:32
jak sie porowna czasy z kwalfikacji z zeszlego roku to fajnie widac jak mocno spadlo renault (lotus). w zeszlym roku mieli czasy 1m15,1 teraz ledwo 1m16,2 a redbul wzniosl sie niesamowicie. czasy w zeszlym roku 1m15,9 w kwalfikacjach kwiata a teraz 1m15,1 juz (mimo ze jak widac na przykladzie renault (zmiana z silnika merca na renault) to silnik nadal jest 1s wolniejszy). http://f1wm.pl/php/rel_gen.php?rok=2015&nr=7&dzial=8