Bari zainteresowane organizacją Śródziemnomorskiego Grand Prix F1

Uliczny tor miałby znajdować się w przybrzeżnej dzielnicy miasta.
01.07.1616:01
Nataniel Piórkowski
1203wyświetlenia


Włoskie miasto Bari rozpoczęło rozmowy z władzami Formuły 1 na temat organizacji ulicznego wyścigu o Śródziemnomorskie Grand Prix począwszy od sezonu 2020.

Uważa się, że członkowie grupy kierowanej przez włoskiego biznesmena - Fabio Montecalvo, zebrali już 200 milionów euro na pokrycie wydatków związanych z realizacją projektu i starają się teraz zyskać poparcie, dzięki któremu możliwe byłoby jego wcielenie w życie.

Montecalvo jest prezesem firmy marketingowej FM Communication zajmującej się promocją wydarzeń sportowych. Według nieoficjalnych informacji Włoch dysponuje wsparciem dwóch innych biznesmenów: Ahmeda Al Alaija i Naijda Al Khalify. Idea zakłada stworzenie ulicznego obiektu w okolicach Fiera del Levante. Odważne plany mówią nawet wybudowanie na wodzie trybuny i strefy Paddock Club.

Chociaż w rzeczywistości Bari znajduje się nad Morzem Adriatyckim, idea Śródziemnomorskiego Grand Prix miałaby służyć promocji wszystkich krajów regionu.

KOMENTARZE

12
Indy
02.07.2016 07:10
Szufladkowanie Baku jako słabego toru jest głupie. Przypomina trochę narzekanie na Sochi albo Szanghaj które są wg fanów torami dobrymi lub beznadziejnymi w zależności od tego jak wyglądał ostatni wyścig na nich.
---
02.07.2016 06:12
@Grauf A Japonia to nad Atlantykiem jest? GP Pacyfiku jak najbardziej adekwatne do Japonii.
Grauf
01.07.2016 09:42
@Sir Wolf Tego było więcej i dawniej. Dwa przykłady z lat 90. Luksemburg w Niemczech i Pacyfik w Japonii.
Sir Wolf
01.07.2016 08:09
Europa w Azji, Morze Śródziemne nad Adriatykiem... To idzie w złą stronę.
bartoszcze
01.07.2016 07:18
@enstone Póki co to Ty chciałeś nie-tilkedromowego toru ulicznego, nie ja. BTW nawiązanie do Baku dość wyraźnie wskazuje, że nie splamiłeś się obejrzeniem akcji na tym Jakże Beznadziejnym Tilkedromie.
enstone
01.07.2016 06:31
@bartoszcze "Ekspercie..." zaproponuj lepszy tor uliczny, zeby Button mógł w każdej chwili uratować się na kilometrowym poboczu, gdy jego McLaren nie będzie chciał skręcić .......
Pavlos Le Paul
01.07.2016 05:23
Plus, że Europa staje się znów miejscem gdzie może być jeszcze więcej wyścigów, choć dla mnie wyścigi typu GP Europy czy proponowane GP Śródziemnomorskie powinno być na zasadzie jakiejś rotacji pomiędzy kilkoma torami z danego regionu (co ze względu na przepisy jest niestety myślą utopijną)
bartoszcze
01.07.2016 04:54
@enstone Na szczęście niewiele, bo gdyby to miał być tor składający się wyłącznie z krętych i ciasnych dróżek, to jedyną atrakcją byłoby zastanawianie się kto i kiedy wyląduje na bandach. Co się sprawdza w Monaco, nie działa gdzie indziej.
enstone
01.07.2016 04:37
Jeżeli ma to być kolejny Tilkodrom, taki jak dwa tygodnie temu to ja dziękuję bardzo, ale co ja tam mam do powiedzenia .......
---
01.07.2016 02:51
@MMMotorsport Przecież nie robią toru dla nazwy, lecz nazwę dla toru. Bari po prostu chce zorganizować wyścig u siebie, gdyby nie Monza to by chcieli żeby to było GP Włoch a nie Środziemnomorskiego GP. A co do Misano to już logiczniejsze by było GP San Marino to po pierwsze, a po drugie do F1 to jest beznadziejny tor. A ja przeciwko kolejnemu torowi ulicznemu nie miałbym nic przeciwko, choć jak popatrzyłem w mapach to trudno wokól tego Fiera del Levante o ciekawy układ, w ogóle nie widać tam potencjalnych dłuższych prostych ...
MMMotorsport
01.07.2016 02:28
Po co kolejny tor uliczny... To już lepiej jakby Misano przystosowali do standardów F1, też w końcu jest nad Adriatykiem.
Gzehoo92
01.07.2016 02:05
[quote]Chociaż w rzeczywistości Bari znajduje się nad Morzem Adriatyckim[/quote] które notabene jest "północnym odgałęzieniem" Morza Śródziemnego.