Arrivabene: Postępy nad bolidem zatrzymały się po GP Hiszpanii

Szef Ferrari przyznał, że ekipa musi poprawić przyczepność mechaniczną i aerodynamiczną
01.08.1620:09
Mateusz Szymkiewicz
2358wyświetlenia


Maurizio Arrivabene przyznał, iż brak postępów Ferrari od Grand Prix Hiszpanii przyczynił się do tego, że zespół zaczął przegrywać z Red Bullem i spadł za niego w klasyfikacji konstruktorów.

Na początku sezonu forma stajni z Maranello była dosyć obiecująca, lecz z biegiem czasu strata do Mercedesa zaczęła narastać, natomiast Red Bull w europejskiej części zmagań stał się drugą siłą, potwierdzając to po Grand Prix Niemiec, awansując na pozycję wicelidera wśród konstruktorów, wyprzedzając właśnie Ferrari.

Szef włoskiej ekipy - Maurizio Arrivabene, zapytany o moment, który był kluczowy dla załamania formy, odpowiedział: W Kanadzie całkiem dobrze zareagowaliśmy, wprowadzając do silnika poprawki. Mimo to jeżeli spojrzymy na naszą aktualną sytuację i na to co było wcześniej, to moim zdaniem nie mieliśmy świetnych usprawnień aerodynamiki od rundy w Barcelonie. To jest nasz problem. Wiemy w jakim obszarze należy pracować i teraz musimy wykonać tę pracę tak wcześnie jak to możliwe, nawet jeżeli nie będzie to łatwe.

59-latek przyznał, że źródłem problemów z SF16-H jest brak balansu pomiędzy przyczepnością mechaniczną, a aerodynamiczną. Masz dwa typy przyczepności, ale chyba nie muszę was tego uczyć. Jeden typ jest aerodynamiczny, a drugi mechaniczny. Musimy pracować nad obydwoma obszarami, ponieważ muszą one ze sobą współgrać, a w tym momencie różnią się od siebie.

KOMENTARZE

9
mich909090
02.08.2016 06:52
Minęło dopiero 8 lat od ostatniego mistrzostwa kierowcy Ferrari. Jeszcze do rekordu 21 daleko ale coś czuje, że może być zagrożony ;)
Gerard
02.08.2016 05:12
Fani Raikkonena pozostańcie spokojni. Kimi po prostu nie lubi Hockenheimringu. Każdy kierowca ma tor którego nie lubi. Kimi nie lubi właśnie Hockenheimringu, nawet pomimo tego, że dwa razy tutaj był na podium. Nie można narzekać na Kimiego, tylko trzeba zaakceptować, że dojechał na szóstym miejscu. Kimi stara się jak może, aby zawsze dawać z siebie maksimum możliwości, aż do samego końca sezonu.
aronek
02.08.2016 03:16
Nie macie wrażenia, że Ferrari się osmieszyło tekstami "celujemy w Mercedesa, nie interesuje nas Red Bull'' ? W jaki sposób oni celowali w Mercedesa, skoro od Hiszpanii nie było poprawek? Teraz się obudzili z ręką w nocniku jak RB ich prześcignął? Wiemy w jakim obszarze należy pracować i teraz musimy wykonać tę pracę tak wcześnie jak to możliwe, nawet jeżeli nie będzie to łatwe”. To co, wcześniej nie wiedzieli że trzeba się rozwijać? Myśleli że Merc i RB będą stać w miejscu?
Simi
02.08.2016 08:55
Nie wiem dlaczego, ale jakoś wcale mnie to nie dziwi.. od wielu lat Ferrari obiecuje tytuły, a potem wychodzi jak wychodzi. Jak widać, wbrew temu co niektórzy mówili, odejście Nando i przyjście "wybawcy" Vettela wiele nie zmieniło ;)
marvin
02.08.2016 07:52
To jest zapewne to o czym mówił po GP Niemiec Kimi, że najbardziej brakuje im docisku [aerodynamicznego].
piwo
02.08.2016 04:07
dokladnie. przyczepnosc samochodu zalezy od przyczepnosci opon. a ta zalezy od nacisku jaki wywiera samochod na opone. nacisk na opone mozna zwiekszyc poprzez odpowiednio ustawiona geometrie a mozna tez zwiekszyc poprzez spojlery i sile docisku aerodynamicznego. dodatkowo przyczepnosc opon mechaniczna mozna zwiekszyc poprzez szukanie odpowiedniego wpsolczynnika tarcia opony a ten zalezny jest silnie od temperatury wiec potrzeba ustawic auto tak by opony zawsze mialy odpowiedni zakres temperatury by wspolczynnik tarcia byl wysoki, choc i dodatkowy docisk z aerodynamiki tez moze dogrzewac opone.
bombka
01.08.2016 07:27
Przyczepność mechaniczna to przyczepność zależna od mechaniki samochodu, na przykład opony i zawieszenie.
vettel27
01.08.2016 07:19
Oglądam f1 od niedawna i za bardzo nie wiem co to jest przyczepnosć mechaniczna, moglby ktos mi to wytlumaczyc czy podac link do jakiejs strony ?
ICEman
01.08.2016 06:18
Tak to jest jak główny inżynier opuszcza zespół w trakcie sezonu.