Vasseur: Renault nie podejmie decyzji o składzie kierowców przed wrześniem

Francuz podkreślił, iż Magnussen oraz Palmer powinni w tym momencie skupić się na swojej pracy
01.08.1614:52
Mateusz Szymkiewicz
1643wyświetlenia


Frederic Vasseur ujawnił, że Renault nie podejmie decyzji odnośnie swojego przyszłorocznego składu kierowców co najmniej do końca sierpnia.

Pomimo słabych wyników w tegorocznych mistrzostwach, stajnia z Enstone wydaje się być jednym z kluczowych zespołów na rynku transferowym kierowców, ponieważ oprócz Jolyona Palmera i Kevina Magnussena z możliwością startów są łączeni Esteban Ocon, Sergio Perez czy Felipe Massa. Mimo to szef Renault przyznał, że na ten moment nie zapadły jakiekolwiek wiążące decyzje, a kwestia obsady kokpitów powinna wyjaśnić się wczesną jesienią.

Mam tą przewagę nad innymi, że około siedemdziesiąt procent kierowców w stawce startowało dla mojego poprzedniego zespołu [ART], więc jestem z nimi w kontakcie prawie codziennie - powiedział Frederic Vasseur stojący na czele Renault Sport F1 Team. Codziennie jednak rozmawiam też z Jolyonem i Kevinem. Różnica polega na tym, że oni powinni skupić się na swojej pracy, ponieważ jesteśmy jeszcze daleko od momentu, w którym podejmiemy decyzję. Definitywnie nie będzie żadnej decyzji przed wrześniem. Jesteśmy firmą. W tej chwili wszystko rozbija się o osiągi, ale w pewnym momencie możemy też zacząć rozmawiać o sponsorach. To także może okazać się ważne.

Duńskie media są jednak przekonane, że szanse Kevina Magnussena na pozostanie w Renault są dosyć wysokie. Jak podaje gazeta BT, firma odzieżowa Jack & Jones zamierza dalej finansować starty 23-latka w Formule 1 i niewykluczone, że zaproponuje Renault zwiększenie swojego zaangażowania. Obecni oraz potencjalni sponsorzy wiedzą, że sezon 2016 jest pierwszym krokiem - powiedział Thomas Badura, menedżer Magnussena.

KOMENTARZE

14
FM WMR
03.08.2016 08:40
Buemi przejechał 82kółka na Mugello w zmodyfikowanej wersji RB11 testując nowe szersze opony na 17r.Czyżby doświadczenie z WEC miałoby mu pomóc w powrocie do królowej motorsportu?
enstone
02.08.2016 03:01
@rno2 Fabryka to fabryka, przecież to było wiadome, że ten sezon to będzie dno i wodorosty nawet tego nie ukrywali.... Force India osiągnęło maximum możliwość, w przyszłym roku szansa, że Renault i McLaren ich przegonią więc bodajże zostanie walka o P7 z Williamsem, przyszłość też niewiadoma bo może się stać tak, że DJ Malina zwinie się razem ze swoimi upadłymi firmami.
marios76
02.08.2016 12:34
@peritas Ręce mi opadły. Masz jakieś logiczne wytłumaczenie tej teori? Piwo ci wszystko wytłumaczył, zobacz: mam nadzieję, że nie masz problemów z matematyka na poziomie wczesnej podstawówki?
rno2
02.08.2016 11:26
Perez niech się lepiej trzyma Force India. Renault może i jest producentem, ale obecnie prezentuje poziom Manora, bez gwarancji, że nagle staną się szybkim zespołem, więc nie ma sensu się tam pchać. Ja obstawiam duet Ocon-Magnussen :-)
Phaedra
02.08.2016 11:15
Szykują Ocona i to jest pewne bo w innym przypadku po co tyle piątkowych sesji. Drugi fotel któryś z trójki pay driverów - Perez, Magnusen albo Palmer, tu będzie decydowało kto da więcej.
enstone
02.08.2016 09:46
Grosjean zapewne będzie siedział tak długo u Haas'a jeśli będzie szansa wskoczenia do Ferrari, po powrocie Renault do F1 jak sam mówił, trochę żałował, że nie został, ale z drugiej strony trudno mu się nie dziwić bo sytuacja Lotusa była jak by to określić - słaba to przeszedł do pewnego zespołu, który ma silną współpracę z Ferrari - a nóż się uda być numerem 2 i doić kasę. Bottas według mnie spuścił z tonu chociaż teraz ma 20 pkt nad Massą, to jednak brakuje w nim jakiegoś błysku i chyba zostanie takim solidnym kierowcą dowożącym dobre punkty.
piwo
02.08.2016 07:32
grosjean lepszy od kimiego? popatrz na sezon 2012 gdy razem jezdzili w lotusie: http://f1wm.pl/php/rel_gen.php?rok=2012&nr=20&dzial=16 czy nawet 2013 gdzie mimo ze rajkonen pauzowal w ostatnich wyscigach to mimo to nazbieral duzo wiecej punktow dla lotusa niz groszek: vhttp://f1wm.pl/php/rel_gen.php?rok=2013&nr=19&dzial=16 jak dla mnie groszek to zawodnik drugiego sortu jak masa.
peritas
01.08.2016 11:50
Bottas-Sainz najlepsza opcja.Fin jest dobry i stabilny ,regularnie punktuje,także Massę , a bolid coraz słabszy ma.Hiszpan to samo ,do tego jest młodszy i nie odstawał od Maxa..Obaj doświadczeni co jest bardzo ważne w 2 następnych sezonach.Ocon nie ma doświadczenia za 2 lata i owszem.Perez już był w McLarenie ,a wcześniej był protegowanym Ferrari i nic nie pokazał ,a Ferrari wolało Kimiego.Powinien wrócić Grosjean,pytanie dlaczego nie chce,byłby nr1 w zespole.Do Ferrari go nie wezmą ,bo by juz to zrobili,jest lepszy od kimiego..Może ten cały Haas to baza pod jakiś amerykański koncern?
AleQ
01.08.2016 05:48
@Yurek Mnie zawsze śmieszyło, że KMag jest kierowcą tego samego kalibru, co Rysiek czy Max. Zwykły przeciętniak do ciułania punktów. I to go odróżnia od Palmera, który epicko zmarnował szansę na choćby 1 punkt na Hungaro, a Kevin jednak nie zmarnował okazji w Soczi. Tak czy siak nie zdziwię jak obaj polecą ;) Ocon oraz Perez byłby przyzwoitym duetem.
Yurek
01.08.2016 05:45
Magnussen pokazuje to, co w McLarenie - że jest bezbarwnym, czy wręcz słabym kierowcą. Palmer, którego umiejętności są powszechnie znane, nie odstaje szczególnie od Duńczyka, co mówi samo za siebie.
---
01.08.2016 04:47
@enstone No trafił mu się gorszy weekend. Ale w perspektywie sezonu słabszy nie jest - w wyścigach gdzie obaj ukończyli jest 4:4.
enstone
01.08.2016 04:42
@--- Chociażby MAG był zdublowany raz na Hocekenheim, a Palmer aż dwa.
---
01.08.2016 04:37
@enstone A czy ja wiem? Palmer wcale nie odstaje od Magnussena. Za wyjątkiem fuksiarskiego 7 miejsca w Rosji Duńczyk nie pokazał nic więcej od Brytyjczyka, który kilka razy z nim wygrywał.
enstone
01.08.2016 04:08
Według mnie Magnussen zostanie chociaż trudno tak naprawdę ocenić formę obu zawodników tym w g#wnie jakim jest RS.16. Drugi fotel kwestia otwarta Palmerowi podziękują więc Perez, Ocon mają szansę.