Rynek europejski ma kluczowe znaczenie dla nowego właściciela F1
Liberty Media pragnie działać na rzecz wzrostu zainteresowania sportem na Starym Kontynencie.
12.09.1613:44
1115wyświetlenia
Nowy prezes Formuły 1 - Chase Carey zapowiedział, że rynek europejski będzie miał kluczowe znaczenie w strategii rozwoju i promocji sportu przez Liberty Media Group.
W środę w nocy doszło do oficjalnego potwierdzenia rozpoczęcia procesu przejmowania pakietu kontrolnego Formula One Group przez amerykańską firmę z branży medialnej. Carey zaznaczył, że chociaż rynki wschodzące postrzegane są jako szansa dla ekspansji Formuły 1, to główne działania dotyczące promocji serii Grand Prix muszą odbywać się w jej mateczniku - Europie.
Jeśli chodzi o rynki wschodzące, to z całą pewnością nowe rynki muszą być traktowane jako szanse dla sportu o charakterze międzynarodowej. Jesteśmy bardzo podekscytowani rozwojem sportu, wchodzeniem na nowe rynki w obu Amerykach i Azji- powiedział Carey.
Chcę wyrazić się jednak bardzo jasno - bez cienia wątpliwości dobrze ugruntowane rynki, a domem i fundamentem Formuły 1 jest w szczególności Europa - mają dla nas krytyczne znaczenie. Budowanie sportu w Europie, budowanie na wspomnianych wcześniej fundamentach, jest nie do zastąpienia. W długoterminowej perspektywie rynki takie jak Stany Zjednoczone czy Azja są szansą rozwoju. Nie dokonamy tego jednak z dnia na dzień- kontynuował biznesmen związany z 21st Century FOX.
Mamy olbrzymią widownię. Jeśli dotrzemy do fanów używając platform cyfrowych i niektórych narzędzi, które do tej pory nie były wykorzystywane w agresywny sposób, to jesteśmy w stanie zbudować całkowicie nową generację kibiców w miejscach, które na płaszczyźnie historycznej, miały ogromne znaczenie dla bazy fanów sportu- podkreślił Amerykanin komentując decyzję Liberty Media Group.
KOMENTARZE