Fernley: Liberty Media powinno wprowadzić do F1 system franczyzy
Brytyjczyk przekonuje, że jest podekscytowany nowymi perspektywami serii Grand Prix.
13.09.1610:32
1089wyświetlenia
Wiceszef Force India - Bob Fernley uważa, że nowy właściciel Formuły 1, Liberty Media Group, powinien wprowadzić do sportu system franczyzy, wzorowany na amerykańskich sportach.
Po tym, jak w środę potwierdzono zmianę właściciela serii Grand Prix, media i zespoły spekulują na temat zasad modelu działania Formuły 1, jakie przyjmie amerykański potentat medialny.
Doszło do ekscytującego rozwoju wydarzeń. Umowa ta może okazać się bardzo korzystna dla obu stron. Mamy unikalny produkt, który został stworzony przez Berniego - F1. To wyjątkowy sport. Nie da zastąpić się niczym innym. Dochodzi do tego amerykańska firma z branży medialnej, która może zapewnić doskonały marketing. Moim zdaniem cały ten projekt ma olbrzymi potencjał- komentował Fernley.
Liberty podkreśliło, że jest gotowe dopuścić do struktury właścicielskiej poszczególne zespoły królowej sportów motorowych. Na chwilę obecną w rozmowach na ten temat uczestniczyły jedynie duże zespoły, wspierane przez koncerny samochodowe. Według Fernleya najkorzystniejszym rozwiązaniem dla Formuły 1 byłoby wprowadzenie stabilnego systemu franczyzowego.
Moim zdaniem muszą stworzyć system oparty o franczyzę. Zbudowanie zespołu Formuły 1 zajmuje lata. Właściciele teamów przychodzą i odchodzą. Potrzebujemy szans budowania zespołów, zachęcając nowych właścicieli do zaangażowania się w sport, cieszenia się nim przez pewien okres, zwiększania wartości zespołu lub - jeśli nie wykonają wystarczająco dobrej pracy - mierzenia się ze stratami i możliwości dokonania jego transferu. Teamy są w tej układance kluczowym czynnikiem, bo ich zbudowanie trwa niesamowicie długo. Ludzie kupują zespoły, ponieważ są w pełni funkcjonalne. Musi jednak istnieć sformalizowany system franczyzy- wyjaśniał Brytyjczyk.
KOMENTARZE