Osiągnięto porozumienie w kwestii silników

Producenci zgodzili się na zamrożenie projektów podstawowych bloków silnika od sezonu 2007
03.07.0613:27
W
936wyświetlenia

Z doniesień autosport.com wynika, że zespoły Formuły 1 w końcu doszły do porozumienia w sprawie przyszłych obostrzeń regulaminowych dotyczących silników.

FIA była nieugięta w swym zamiarze zamrożenia rozwoju silników w latach 2008-2011w celu drastycznej redukcji kosztów, co wiązało się z koniecznością zgłoszenia przez zespoły jednej wersji silnika, która miałaby być wykorzystywana na przestrzeni tych lat.

Ferrari, Renault i Cosworth podzieliły pogląd FIA, lecz Honda, Toyota, BMW i Mercedes-Benz uznały, że byłoby to rozwiązaniem zbyt drastycznie ograniczającym rozwój technologiczny. Debata trwała kilka tygodni, ale seria spotkań podczas weekendu w Indianapolis doprowadziła do wypracowania rozwiązania kompromisowego.

Według autosport.com producenci silników zgodzili się na zamrożenie projektów podstawowych bloków silnika na cztery lata począwszy od początku sezonu 2007. Pozostałe części będą mogły być ulepszane i zgłaszane do homologacji przed rozpoczęciem każdego nowego sezonu, choć nie ujawniono jeszcze jakie dokładnie części będzie można rozwijać.

Zgoda na takie rozwiązanie musi być podpisana przez wszystkie zespoły, a następnie projekt ten musi zatwierdzić Komisja Formuły 1, która zbierze się w przyszłym tygodniu. Pakiet przepisów zostanie następnie przedstawiony Światowej Radzie Sportów Motorowych FIA.

Źródło: ITV-F1.com

KOMENTARZE

22
FANF1
04.07.2006 11:31
Tylko ciekawe jakie cześci będzie można ulepszać
W
04.07.2006 11:00
Wiecie pewne rzeczy lepiej, niż zespoły - śmiesznie to wygląda. Porozumienie to kompromis, więc nie liczyłbym na zastój w kwestii osiągów silników, skoro zespoły przystały na nowe warunki. Już teraz "baza" jest dość szczegółowo opisana przez przepisy, więc za dużego pola manewru nie ma.
Majster
04.07.2006 11:00
To już możemy obstawiać klasyfikacje generalną w kolejnych sezonach: 1.Renault 2.Ferrari 3.Mclaren 4.Honda 5.BMW itd... A ciekawi mnie to co będzie jak jakiś zespół będzie chciał zmienić dostawce silników? To co będzie mógł mieć zupełnie nowy?? Bo wątpliwe jest to że Williams będzie używał Coswortha w przyszłości... A co z Prodrivem?? On wejdzie w 2008 r. więc też będą mogli mieć przewage... FIA chyba o tym nie pomyślała. Dlatego moim zdaniem ta homologacja silników to pomysł do bani...
rafaello85
04.07.2006 10:23
Maraz... No właśnie, zamrożenie silnika będzie obowiązywać od przyszłego roku. Czyli w sezonie 2007 nie będzie poprawy osiągów w stosunku do obecnego. Tak będzie również w kolejnych sezonach. Pytam się po co??!! Zespoły dysponujące teraz lepszym silnikiem przez kolejnych kilka sezonów będą znowu niepokonane pod tym względem np. jeżeli Renault ma teraz lepszy i bardziej wydajny silnik niż McLaren, to tak już zostanie przez kilka lat. I tu odpada jedna z możliwości przeskoczenia rywala. Komu to ma służyć? Na pewno nie rozwojowi tego sportu!
FANF1
04.07.2006 10:22
no tak pomyliłem się, ale od 2007 to jeszcze gorzej:(
Leon
04.07.2006 08:40
Maraz , ale nas jest więcej .
Maraz
04.07.2006 08:10
A ja wam mówię że przesadzacie. Powtarzam to od kilku lat przy kolejnych zmianach :) Btw Leon ma rację - zamrożenie ma obowiązywać już od 2007, co zresztą jest logiczne, skoro już teraz silniki mają być poddane homologacji, to nonsensem byłoby opracować nowy silnik na przyszły sezon, by potem wrócić do modelu z 2006. "Według autosport.com producenci silników zgodzili się na zamrożenie projektów podstawowych bloków silnika na cztery lata począwszy od początku sezonu 2007".
rafaello85
04.07.2006 12:38
A dla mnie zamrożenie silników to prawdziwy początek końca F1:(
m.j.m
03.07.2006 09:59
Dla mnie zamrożenie silników to zamrożenie F1 !!!
Thunder Bolt
03.07.2006 09:14
deeze zgadzam się z tobą w 100000000000000%
deeze
03.07.2006 08:11
Zgadzam się w zupełności z Leonem, Formuła 1 jest królową sportów motorowych z tego względu, że to właśnie tutaj wykorzystywane są najnowsze technologie, na które innych po prostu nie stać. A jeśli cię nie stać - F1 to nie miejsce dla ciebie! Takie jest moje zdanie.
FANF1
03.07.2006 02:42
Leon, na rok 2008:), a reszta się zgadza, chodź nie wiemy jakie części będzie można ulepszać
Leon
03.07.2006 02:36
To znaczy ,że jesli jakis team nie" trafi" z dobrym projektem na rok 2007 to ma cztery lata wolnego . Niszczą poligon doswiadczalny najnowszych rozwiązan i technologi w motoryzacji .
FANF1
03.07.2006 02:33
Dobrze, że jest jakiś kompromis. Wyobraźmy sobie następującą sytuację, jeden z producentów opracowuje bardzo awaryjny silnik, który nie wytrzymuje przepisu jeden silnik na dwa wyścigi, FIA nie może pozwolić na opracowanie nowego silnika, bo w tym przypadku inne zespoły będą poszkodowane i zespół zamiast używać 50 silników na sezon (mówię o wyścigach i testach) używa 100, ja nie widzę w tym żadnych oszczędności.
SirKamil
03.07.2006 01:37
Dobry pomysł i jeszczen lepszy kompromis:)
gregoff
03.07.2006 01:36
JEZU TRZYMAJCIE MNIE!!!!! TO NIE MOŻE BYĆ PRAWDA!!!!
kuba
03.07.2006 01:09
Też mi się tak wydaje....nie będzie źle ;)
Maraz
03.07.2006 12:53
I znowu panikujecie, chociaż zespołom mimo wszystko udało się wypracować jakiś kompromis. A potem będzie tak jak z silnikami V8 - "nie to już nie będzie to samo, dźwięk silnika się zmieni itp, to już nie będzie F1", choć w istocie nic się nie zmieniło. Szkoda, że rola technologii zostanie umniejszona, ale takie czasy. Same wyścigi nie zmienią się jednak zbytnio i mnie osobiście to wystarcza, dopóki będzie sporo dobrych zespołów. Kompromis oznacza, że wszyscy chcą pozostać w F1 i to powinno cieszyć.
rafaello85
03.07.2006 12:51
Niech to szlag trafi. Do końca miałem nadzieję, że pozostałe zespoły będą obstawać przy swoim:(:(:( Co tu dużo mówić - z roku na rok F1 jest zabijana. Niech Mosley nie będzie aż tak cyniczny i niech nie mówi, że to jest kwestia obniżenia kosztów. Bo on podobnie jak Ecclestone chciałby widzieć 20 wyścigów w kalendarzu. Gdzie tu jest oszczędność???!!!!!
redzkaformula
03.07.2006 12:36
4 opony na caly sezon, kwadratowe nadwozie bez spojlerow, silnik sloneczny, 400 wyscigow w sezonie
Adriannn
03.07.2006 12:28
[*][*][*][*][*][*][*][*][*][*]. Z wielkim smutkiem żegnamy formułe 1.
FANF1
03.07.2006 12:11
Znów chore podejście Mosleya do redukcji kosztów, może by zaproponować silniki na wodór z zamrożeniem rozwoju na 100 lat:)?