Informacja Pirelli po treningach przed GP Brazylii

Jak dotąd suche i ciepłe warunki. Kierowcy skupiali się na pracy z szybszą mieszanką.
12.11.1611:01
Informacja prasowa
413wyświetlenia


Interlagos, 11 listopada 2016 - Suche i ciepłe warunki na torze Interlagos oznaczały, że kierowcy mogli sprawdzić wszystkie trzy rodzaje opon slick podczas piątkowych treningów, ale nie wiadomo, jakie warunki będą panowały przez resztę weekendu. Na jutro zapowiadany jest deszcz, podobnie może być w dniu wyścigu. To oznacza, że piątkowe warunki mogą nie być reprezentatywne.

Mercedes zakończył obie sesje z najlepszymi rezultatami, ale na ewoluującej nawierzchni różnice w czołówce były niewielkie. Zaliczający ostatni występ przed własną publicznością Felipe Massa z Williamsa był przez pewien czas najszybszy w zestawieniu drugiego treningu.

Pod koniec popołudniowej sesji temperatura nawierzchni doszła do 50 stopni Celsjusza, a zespoły skupiały się już wtedy na długich przejazdach na poszczególnych mieszankach, z różnym obciążeniem paliwem. Na tym etapie różnica w osiągach pomiędzy pośrednią i miękką mieszanką wynosi około 1,3 sekundy na okrążeniu, a różnica pomiędzy twardą i pośrednią jest znacznie mniejsza.

Podczas porannej sesji kierowcy czyścili brudną i „zieloną” nawierzchnię, a po nagumowaniu toru skupili się na dłuższych przejazdach po południu, korzystając także z twardszych mieszanek. Najlepszy czas dnia uzyskał Lewis Hamilton z Mercedesa, w pierwszym treningu na miękkich oponach. W chłodniejszych warunkach zespoły skupiły się raczej na krótszych, a nie na dłuższych przejazdach. Najlepszy rezultat sesji był o około pół sekundy wolniejszy od zeszłorocznego czasu pole position.

Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery: Pracowity dzień na Interlagos, ale zobaczymy, na ile dzisiejsze zajęcia okażą się użyteczne pod kątem reszty weekendu. Zespoły dysponują dobrymi wstępnymi danymi na temat tempa zużycia oraz degradacji opon. Zwłaszcza w przypadku miękkich opon jest ono dość duże, a największą pracę na okrążeniu Interlagos wykonuje prawa tylna opona. Niezależnie od warunków, czeka nas wyścig z dużą liczbą pit stopów. Pogoda będzie kluczowym czynnikiem jeśli chodzi o kwalifikacje oraz wyścig.

NAJLEPSZE CZASY DNIA
Trening 1:
1. L. Hamilton (Mercedes) 1.11,895 miękkie nowe
2. M. Verstappen (Red Bull) 1.11,991 miękkie nowe
3. N. Rosberg (Mercedes) 1.12,125 miękkie nowe

Trening 2:
1. L. Hamilton (Mercedes) 1.12,271 miękkie nowe
2. N. Rosberg (Mercedes) 1.12,301 miękkie nowe
3. V. Bottas (Williams) 1.12,761 miękkie nowe

PIERWSZY TRENING - NAJLEPSZE CZASY Z ROZBICIEM NA MIESZANKI
MIĘKKIE L. Hamilton (Mercedes) 1.11,895
POŚREDNIE L. Hamilton (Mercedes) 1.13,157
TWARDE N. Hulkenberg (Force India) 1.14,358

DRUGI TRENING - NAJLEPSZE CZASY Z ROZBICIEM NA MIESZANKI
MIĘKKIE L. Hamilton (Mercedes) 1.12,271
POŚREDNIE L. Hamilton (Mercedes) 1.13,157
TWARDE K. Raikkonen (Ferrari) 1.14,369

NAJDŁUŻSZE PRZEJAZDY DNIA
MIĘKKIE N. Rosberg (Mercedes) 22 okrążenia
POŚREDNIE F. Nasr (Sauber) 31 okrążeń
TWARDE E. Gutierrez (Haas) 21 okrążeń

MINIMALNE CIŚNIENIE W OPONACH: 22,5 psi (przód); 21,5 psi (tył)

FAKT DNIA PIRELLI
Kibice Hondy mają dobre towarzystwo: w Sao Paulo mieszka największa japońska społeczność poza ojczyzną. Dzięki temu sushi zadomowiło się w brazylijskim jadłospisie prawie tak mocno jak mięso. Japończycy zamieszkują głównie dzielnicę Liberdade, położoną około 13 kilometrów od toru Interlagos.

GOŚĆ W PADOKU
Wyjątkowa grafika. Zamiast normalnego logotypu Martini, na pokrywie silnika samochodu Williams Felipe Massy widnieje napis „Massa”. To jeden z elementów świętowania ostatniego startu Brazylijczyka przed własną publicznością.