Wehrlein, Nasr, Gutierrez oraz Haryanto na liście kandydatów do Manora

Termin decyzji stajni z Banbury najprawdopodobniej będzie zależał od pozycji w mistrzostwach
12.11.1612:01
Mateusz Szymkiewicz
822wyświetlenia


Według informacji uzyskanych przez Autosport, ekipa Manor rozważa zatrudnienie na sezon 2017 Pascala Wehrleina, Felipe Nasra, Estebana Gutierreza lub Rio Haryanto.

Na ten moment pozostały tylko cztery wolne miejsca w stawce Formuły 1 w ekipach Sauber oraz Manor. Ostatnia z nich rzekomo rozważa cztery kandydatury i jak informuje Autosport, ostateczny wybór oraz termin będzie zależał od końcowej pozycji ekipy w mistrzostwach. Obecnie Manor zajmuje dziesiąte miejsce w klasyfikacji konstruktorów, które gwarantuje gratyfikację finansową z praw telewizyjnych.

Największe szanse na posadę w stajni z Banbury zdaje się mieć Pascal Wehrlein, który przegrał walkę o angaż w Force India z Estebanem Oconem. Mimo to decyzja o pozostaniu Niemca w ekipie zależy od Mercedesa, który wspiera jego starty w Formule 1, a także jest dostawcą jednostek napędowych Manora.

Kolejnym kandydatem jest Felipe Nasr, którego przyszłość w Sauberze maluje się w ciemnych barwach ze względu na problemy z osobistym sponsorem. Brazylijczyk jest wspierany przez Banco do Brasil, w którym doszło do roszady na posadzie prezesa i rozmowy w sprawie dalszego sponsoringu uległy komplikacji. W sytuacji, gdyby 24-latek utracił miejsce w Sauberze, wówczas jego ostatnią deską ratunku byłby Manor.

Ostatnimi kierowcami na liście życzeń Manora są rzekomo Esteban Gutierrez oraz Rio Haryanto. Meksykanin stracił właśnie miejsce w Haasie i jego powrót do Saubera wydaje się być mało prawdopodobny, a rozmowy w sprawie angażu w brytyjskiej ekipie mają się już toczyć od Grand Prix Meksyku. Z kolei Haryanto, który wystartował w tym roku w dwunastu wyścigach w barwach Manora, miał znaleźć nowych sponsorów z Azji i obecnie ma być na etapie kompletowania wsparcia.

KOMENTARZE

1
enstone
12.11.2016 11:18
Obiektywnie analizując to Manor jest lepszą opcją niż Sauber, który w przyszłym roku będzie cierpiał m.in z powodu starego nierozwijanego już silnika.