Bridgestone zadowolone z decyzji FIA

Japoński producent opon będzie jedynym dostawcą w latach 2007-2010
09.07.0608:50
Mariusz Karolak
813wyświetlenia

Zgodnie z postawieniami FIA firma Bridgestone będzie oficjalnym i zarazem jedynym dostawcą ogumienia dla samochodów Formuły 1. Kierownictwo japońskiej firmy jest bardzo zadowolone z tego postanowienia.

Shoshi Arakawa pełniący od marca 2006 roku funkcję prezesa tego koncernu powiedział: "Od naszego wejścia do Formuły 1 w 1997 roku dostarczaliśmy zespołom i kierowcom bezpieczne i jednocześnie konkurencyjne opony. Wprowadziliśmy w tym czasie szereg zmian technicznych w naszych produktach, które były stosowane na torach w tym czasie. Wyścigi Formuły 1 są dla nas bardzo ważne, co najmniej z kilku powodów. Dzięki nim nasze produkty są nie tylko promowane na całym świecie, ale również przyczyniamy się do wzrostu bezpieczeństwa na drogach dzięki naszemu przesłaniu o stosowaniu bezpiecznego ogumienia w autach na torach i na zwykłych drogach".

Firma Bridgestone Tire Co. Ltd. powstała 1 marca 1931 roku w Kurume w Japonii. Jej założycielem był Shojiro Ishibashi, który pierwotnie zajmował się produkcją tradycyjnego japońskiego obuwia zwanego Tabi. Siedziba firmy znajduje się w Tokio. Przedsiębiorstwo posiada 138 fabryk, spośród których największa znajduje się w Fukuoce. Marki tej firmy to: Bridgestone, Firestone, Dayton, a ponadto firma posiada udziały w fińskim Nokianie i tureckiej Lassie. Firma Bridgestone bierze udział w ogólnoświatowej kampanii bezpieczeństwa "Think before you drive" mającej na celu zwiększenie świadomości kierowców w zakresie elementarnych zasad bezpieczeństwa.

W Formule 1 firma Bridgestone debiutowała w roku 1997. Od tego czasu nieprzerwanie jest obecna na torach Grand Prix. W latach 1999-2000 była jedynym dostawcą ogumienia dla wszystkich zespołów. Od 2001 konkuruje na tym polu z francuskim koncernem Michelin. Jednak Francuzi rezygnują z Formuły 1, gdyż nie interesuje ich bycie monopolistą na rynku F1. W latach 1950-1972 na torach Formuły 1 prezentowano inny produkt tej firmy, markę Firestone.

Bridgestone jest też obecna w motocyklowej serii MotoGP, amerykańskich wyścigach samochodowych Champ Car. Z kolei Firestone jest aktualnie obecna w serii Indy Car, a Dayton w latach 1998-2001 była firmowana w Indy Lights.

Źródło: ESPNstar.com, Opony.com.pl

KOMENTARZE

19
al_bundy_tm
10.07.2006 10:06
Leon napisal "powinny się różnic jedynie kolorami , no i wtedy będzie wiadomo który kierowca i kolor jest najszybszy" wiadomo ktory kolor bylby najwolnijeszy, to ten ktory mial swego czasu zespol Jaguar, tradycyjny brytyjski kolor wyscigowy, mieli z nim klopoty bo byl bardzo ciezki :D
Rossignol
10.07.2006 10:46
Niech przetrę oczy??!!! Teraz FIA zabiera sie za monopolizowanie (opony) i zamrażanie (silniki) WRC od 2008 !!!! To co ja będę teraz oglądać ? Chyba gonitwy koni do czasu kiedy FIA je zamrozi albo sklonuje
dz
10.07.2006 07:50
a ja sądze że Marcinkiewicz powinien zostać prezesem fia a berniemu finanse powinna prowadzić zyta G a opony dostarczać prorodzinny roman a zamast bierznka powinna być wycieta rota paliwa dostarczal by szanowny pan przewodniczący Lepper prosto z z rzepaku , dobrze ze się obudziłem bo bym sobie jaja urwał heheh
Rossignol
10.07.2006 07:40
Proponuje aby silniki, nadwozia, paliwa i kierowców dostarczała jedna firma niewiadomo jaka np. Unimil.
marek k
10.07.2006 03:30
do buran70 - oj to przepraszam za ten Stomil ;) od kilku lat nie jestem w kraju i takie informacje mogly mnie ominac. BTW - mialo zabrzmiec ironicznie. Najwazniejsze, ze bedzie jedna firma, nie istotne jaka.
Sebix
09.07.2006 09:16
Leon, [... i wtedy będzie wiadomo który kierowca i kolor jest najszybszy...] Jak to przecież najszybszy jest czerwony :)
Maraz
09.07.2006 07:45
FANF1, zgadza się, ale były to pojedyńcze przypadki na wyścigi w Japonii. Status oficjalnego dostawcy opon dla F1 Bridgestone ma jednak dopiero od 1997 roku.
buran70
09.07.2006 05:29
do Marka K: z tym Stomilem Olsztyn to przesadziłeć Od początku 2005 r to Michelin Polska. Co prawda opon do F1 na razie tam nie produkują.
FANF1
09.07.2006 02:16
W tym artykule pisze, że Bridgestone wszedł do F1 w 1997r a czy przypadkiem nie dostarczali opon dla Kojima i Heroes Racing Corporation w 1976-77? http://chicanef1.dyndns.org/indiv.pl?name=Bridgestone&type=y
dawo
09.07.2006 12:45
kazdy zespol powinien miec oddzielnego dostawce opon:)
marek k
09.07.2006 12:19
Co by nie mowic to jestem zadowolony z powrotu do jednego dostawcy ogumienia. Nie istotne kto nim zostaje, moze byc to nawet Stomil Olsztyn czy Debica.
GroM
09.07.2006 12:16
Tak, ale bralem pod uwage ten przepis juz co ma byc, ze mieszanki beda chyba tylko dwie do wyboru, takie same przez kazdy zespol. Co do takich samych podwozi to raczej takich zmian nie wprowadza, bo wtedy F1 nie bedzie istnialo.
FANF1
09.07.2006 12:01
GroM, a różne mieszanki przecież w Australii Ferrari wypadło beznadziejnie, bo wybrało złą mieszankę, a nie producenta opon, w tym czasie Ralf Schumacher zajął trzecie miejsce a też jechał na Bridgestone
Leon
09.07.2006 11:13
..a nasępny etap zmian to wszyscy będą powozic jednakowymi autami , powinny się różnic jedynie kolorami , no i wtedy będzie wiadomo który kierowca i kolor jest najszybszy .Tylko ,że wtedy to ja już nie będę kibicem F1 . "
GroM
09.07.2006 10:50
Czas najwyzszy ze bedzie jeden dostawca, skoncza sie wreszcie wypowiedzi zespolow w stylu "mielismy mniej konkurencyjne opony", "opony zawinily" itp itd. Bedzie jeden dostawaca, beda mieli takie same opony i dzieki temu juz winy nikt nie rzuci na slabe opony, ktore jednemu sie zuzyly szybciej niz drugiemu kierowcy i przez to wygral.
redzkaformula
09.07.2006 10:36
fajnie by bylo gdyba kazdy zespol mogl kozystac z firmy jaka mu sie podoba XD
kuba_new
09.07.2006 09:47
podpisuje sie pod poprzednimi wypowiedziami co dwoch to dwoch szkoda ze nie walczyl godjer ani pirelka
rafaello85
09.07.2006 08:47
Ja też wolałbym żeby było co najmniej dwóch dostawców opon.
Leon
09.07.2006 07:47
A ja wolałbym konkurencję a nie monopol .