Brown: Pozyskanie sponsora tytularnego nie będzie proste

Amerykanin zaznacza, że McLaren może znaleźć takiego partnera dopiero przed sezonem 2018.
26.11.1609:51
Nataniel Piórkowski
969wyświetlenia


Zak Brown, nie spodziewa się, byMcLaren pozyskał sponsora tytularnego przed sezonem 2018.

Brown, nowy dyrektor wykonawczy McLarena, będzie współpracował z dyrektorem operacyjnym - Jonathanem Nealem, koncentrując się na kwestiach komercyjnych, w tym budowaniu portfolio sponsorów i partnerów stajni z Woking.

Amerykanin, uważany za jednego z najlepszych ekspertów w kwestiach marketingu w sportach motorowych, sugerował, że jego głównym celem jest znalezienie dla zespołu sponsora tytularnego.

W trakcie spotkania z prasą w Abu Zabi, Brown zaznaczył jednak, że jest już zbyt późno, by team pozyskał takiego partnera przed startem nadchodzących mistrzostw. Zdecydowanie partner tytularny jest tym, co na co zwracam szczególną uwagę jeśli chodzi o kwestie komercyjne. Będzie to miało nadrzędne znaczenie. Mówiłbym jednak o tym w kontekście 2018 roku - 2017 jest już bardzo blisko, a ja nie mam jeszcze w zanadrzu żadnych sztuczek, które pozwoliłby mi na załatwienie tej sprawy.

Zapytany o to, dlaczego po zakończeniu współpracy z Vodafone pod koniec 2012 roku, McLaren miał w ostatnim czasie duże problemy z pozyskiwaniem nowych sponsorów, Brown odrzekł: To dla nas wszystkich wymagające środowisko. Red Bull miał sponsora tytularnego [Infiniti], teraz już go nie ma, w nazwie jest tylko ich marka. Ferrari stosuje nieco inny model, a Mercedes ma to szczęście, że od pewnego czasu ma partnera tytularnego. Na świecie wiele się dzieje, niezależnie od tego czy pomyślimy o Brexicie czy wyborach w Stanach Zjednoczonych. To trudne środowisko. Nie jest to tani sponsoring, ale cechuje się olbrzymią wartością, jest globalny. Jeśli decydujesz się na taką współpracę, wiesz, że są to dobrze wydane pieniądze. Nie byłem w centrum wydarzeń, więc nie wiem ile umknęło okazji. Mieliśmy kilka bliskich szans, więc to trudne. Bardzo trudne. Nie mam magicznej różdżki i nie myślę, że pozyskanie partnera tytularnego na sezon 2018 będzie łatwym wyczynem.

KOMENTARZE

1
Magnuson_22
26.11.2016 10:12
mnie tam nie obchodzi jak samochód bedzie wyglądał jaki sponsor bedzie widniał na bolidze (oczywiście dla McLarena pewnie to ważne) ale mam nadzieje że bolid bedzie walczył o podia troche brakuje mi ich w czele stawki :(