Vettel: Pierwsze okrążenie będzie dobrą okazją do wyprzedzenia Ricciardo

Niemiec uważa, że kierowcy RBR mogą być w gorszej sytuacji ze względu na supermiękkie opony.
27.11.1611:40
Nataniel Piórkowski
855wyświetlenia


Sebastian Vettel uważa, że pierwsze okrążenie Grand Prix Abu Zabi będzie dla niego dobrą okazją do wyprzedzenia startującego z trzeciego pola Daniela Ricciardo.

Nie mając większych szans na nawiązanie z Mercedesami walki o miejsca w pierwszej linii, Red Bull zdecydował się na zastosowanie alternatywnej taktyki ogumienia, w myśl której Ricciardo i Max Verstappen rozpoczną wyścig nie na ultramiękkiej a supermiękkiej mieszance.

Zapytany o to, czy Ferrari rozważało start na supermiękkich oponach, Vettel odparł: Nie uważamy, by zapewniały one przewagę. Ciekawe, jak wszystko się potoczy. Na starcie kierowcy Red Bulla będą lekko bezbronni. Być może na tym skorzystamy. Wyścig powinien być wyrównany. Zazwyczaj w niedzielę jesteśmy trochę silniejsi niż w sobotę, więc celem jest walka o miejsce na podium.

Drugi z kierowców Scuderii - Kimi Raikkonen zaznaczył: Nie uważam, by obie te mieszanki różniły się od siebie w znaczący sposób. Znacznie większe znaczenie będzie miał dobry start. Nie powinien on jednak doprowadzić do dużych zmian, bo dojazd do pierwszego zakrętu jest dość krótki.

Verstappen podkreśla z kolei, że po starcie z szóstego pola jego celem nie będzie walka o awans, a raczej obrona przed ewentualną utratą pozycję. Cóż, tam czy owak mam przed sobą samochody Ferrari. Domyślam się, że utrzymają się przede mną, bo zazwyczaj zaliczają bardzo dobre starty. Z kolei tempo bolidów znajdujących się za mną jest dostrzegalnie słabsze. Najważniejsze jest dla mnie utrzymanie pozycji na starcie. Dopiero wtedy możemy zacząć myśleć o przebijaniu się w górę stawki.

Możliwe strategie (GP Abu Zabi - 55 okrążeń)

Pirelli rekomenduje, by nie przekraczać następujących liczb okrążeń na poszczególnych mieszankach: miękka - 39, supermiękka - 26, ultramiękka - 20.

Bazując na powyższych zaleceniach, możliwe są następujące strategie:

NAJSZYBSZA: Dwa postoje: 1 przejazd na supermiękkiej mieszance (12 okrążeń) + 1 przejazd na miękkiej mieszance (22 okrążenia) + 1 przejazd na miękkiej mieszance (21 okrążeń). LUB - także bardzo bliska - Dwa postoje: 1 przejazd na ultramiękkiej mieszance (10 okrążeń) + 1 przejazd na miękkiej mieszance (23 okrążenia) + 1 przejazd na miękkiej mieszance (22 okrążenia).

NIECO WOLNIEJSZA: Jeden postój: 1 przejazd na supermiękkiej mieszance (19 okrążeń) + 1 przejazd na miękkiej mieszance (36 okrążen).

NAJWOLNIEJSZA: Każda licząca trzy postoje, jeśli w wyścigu nie pojawi się samochód bezpieczeństwa.