Informacja Pirelli przed GP Australii

Pirelli po raz pierwszy zabiera ultramiękką mieszankę do Melbourne.
20.03.1722:55
Informacja prasowa
1236wyświetlenia


Mediolan, 20 marca 2017 - Rozpoczyna się nowy sezon, z zupełnie nowymi przepisami, które można zaliczyć do najbardziej rewolucyjnych w niedawnej historii sportu. Poza oponami szerszymi o 25% i samochodami szybszymi o około 5 sekund na okrążeniu w porównaniu z sezonem 2015, w sezonie 2017 nadchodzi nowa filozofia dotycząca ogumienia: mniejsza degradacja i czułość termiczna pozwolą kierowcom Formuły 1 na wydobycie maksymalnych osiągów podczas każdego przejazdu.

TRZY NOMINOWANE MIESZANKI
• Ultramiękka „fioletowa”
• Supermiękka „czerwona”
• Miękka „żółta”

TOR Z PUNKTU WIDZENIA OGUMIENIA
• Tor używany sporadycznie: asfalt zawsze „zielony” i brudny na początku weekendu.
• Mocne przyspieszanie i hamowanie: obciążenia wzdłużne większe niż poprzeczne.
• Wiele wolnych zakrętów: nacisk na duży docisk i przyczepność mechaniczną.
• Najmocniej pracuje lewa tylna opona.
• Pogoda wielką niewiadomą: od słońca do ulewnego deszczu.
• Względnie gładki asfalt, zużycie opon i degradacja dość niskie.

MARIO ISOLA - SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
Podczas zimowych testów zespoły pokonały 7427 okrążeń toru w Barcelonie, wykorzystując wszystkie mieszanki - ale skupiając się na pośredniej i miękkiej, które są najlepiej przystosowane do obiektu Montmeló. W Melbourne interesujące będzie zbieranie większej ilości danych na temat ultramiękkiego i supermiękkiego ogumienia. Jak dotąd nie udało się w pełni ocenić ich zachowania.

CO NOWEGO?
• Pirelli po raz pierwszy zabiera ultramiękką mieszankę do Australii.
• Wprowadzono nowe przepisy dotyczące startów do wyścigu (kierowcy będą mieli większą kontrolę nad sprzęgłem) oraz startów na mokrej nawierzchni (poprzednio lotne, za samochodem bezpieczeństwa, teraz z pól).
• Od Australii do Hiszpanii zespoły mają identyczny przydział opon: siedem zestawów z najmiększej dostępnej na dany weekend mieszanki, cztery z środkowej i dwa z najtwardszej. W Australii są to odpowiednio opony ultramiękkie, supermiękkie i miękkie. Począwszy od Monako, wracają normalne zasady: zespoły będą wybierały 10 z 13 zestawów. Pirelli poinformuje o wybranych oponach we wtorek, 10 dni przed wyścigiem.

MINIMALNE CIŚNIENIE POCZĄTKOWE NA MELBOURNE (SLICKI)
22,0 psi (przód) - 19,5 psi (tył)