Leclerc wygrywa sprint F2 w Bahrajnie

Junior Ferrari wyszedł na prowadzenie na ostatnim okrążeniu
16.04.1716:43
Łukasz Godula
5002wyświetlenia

Junior Ferrari, Charles Leclerc zaprezentował imponującą szrżę i zwyciężył w drugim wyścigu Formuły 2 na torze w Bahrajnie, finiszując przed Lucą Ghiotto.

Monakijczyk musiał wyprzedzić 13 samochodów po decyzji o postoju w połowie wyścigu, a Rowlanda i Ghiotto pokonał na ostatnim okrążeniu, zaliczając tym samym dramatyczne zwycięstwo. Na starcie to Ghiotto ruszał efektywnie z pole position, gdyż Nobuharu Matsushita z powodu awarii musiał ruszyć z pitlane, a na prowadzenie wyskoczył w pierwszym zakręcie Alexander Albon.

Jednak nieskutecznie zamknął drzwi po manewrze, dzięki czemu Ghiotto powrócił na prowadzenie, podczas gdy Leclerc wskoczył wtedy na trzecie miejsce. Stawka za ich plecami jechała zbita koło w koło do piątego zakrętu, gdzie Norman Nato złapał gumę walcząc z Rowlandem, przez co się obrócił i odpadł z wyścigu.

Ta sytuacja spowodowała wyjazd samochodu bezpieczeństwa, który zjechał po czwartym okrążeniu, gdzie Leclerc pojechał po zewnętrznej Albona, zdobywając w ten sposób drugie miejsce. Ghiotto trzymał prowadzenie aż do momentu, gdy kłopoty zaczęła sprawiać pośrednia mieszanka Pirelli, dzięki czemu Leclerc wyszedł na pozycję litera na dziewiątym kółku.

W tym samym czasie, wczorajszy zwycięzca Markiełow był pierwszym, który zmienił opony, podczas nieobowiązkowego postoju. Zespół Prema polecił Leclercowi przejście na "plan b", więc 19 latek zjechał po nowe opony gdy miał ponad 9 sekundy przewagi. Dołączył do wyścigu na 14 miejscu, 24 sekundy za Rowlandem, który prowadził wyścig po wyprzedzeniu Ghiotto kółko wcześniej.

W międzyczasie Leclerc był w stanie jechać o cztery sekundy szybciej na okrążeniu niż rywale i szybko zaczął ich wyprzedzać, goniąc Rowalnda. Leclerc użył DRS do pokonania Rowlanda, a później objął prowadzenie gdy Ghiotto zablokował koła w czwartym zakręcie, odnosząc zwycięstwo z przewagą 1,5 sekundy.

Nicholas Latifi był czwarty, przed Jordanem Kingiem i juniorem McLarena, Nyckiem de Vries, podczas gdy Albon ostatecznie dojechał do mety siódmy. Markiełow na mecie zjawił się ósmy, a czołową dziesiątkę uzupełnili Cecotto oraz Antonio Fuoco.

P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.Czas/strataPkt.
1Charles Leclerc (1)Dallara F2/11230h43m01,02315
2Luca Ghiotto (5)Dallara F2/1123+0:01,56912
3Oliver Rowland (9)Dallara F2/1123+0:02,89810
4Nicholas Latifi (10)Dallara F2/1123+0:07,5758
5Jordan King (15)Dallara F2/1123+0:09,9626
6Nyck de Vries (18)Dallara F2/1123+0:10,8654
7Alexander Albon (8)Dallara F2/1123+0:11,3822
8Artiom Markiełow (6)Dallara F2/1123+0:18,9531
9Johnny Cecotto Jr (19)Dallara F2/1123+0:19,150
10Antonio Fuoco (2)Dallara F2/1123+0:19,983
11Sergio Canamasas (17)Dallara F2/1123+0:28,829
12Louis Deletraz (3)Dallara F2/1123+0:31,187
13Gustav Malja (4)Dallara F2/1123+0:33,622
14Nobuharu Matsushita (7)Dallara F2/1123+0:34,392
15Stefano Coletti (12)Dallara F2/1123+0:35,901
16Nabil Jeffri (16)Dallara F2/1123+0:41,595
17Sean Gelael (21)Dallara F2/1123+0:52,029
18Sergio Sette Camara (14)Dallara F2/1123+1:08,570
Niesklasyfikowani
19Ralph Boschung (11)Dallara F2/119
20Norman Nato (20)Dallara F2/110
Najszybsze okrażenie: Sergio Sette Camara - 1:43,950 na 22 okrążeniu
Najszybsze okrążenie w Top 10: Charles Leclerc (+2 pkt.)

KOMENTARZE

1
Kamikadze2000
17.04.2017 07:06
Niepotrzebna była ta zagrywka dla Leclerca, ale przynajmniej pokazała dodatkowo, jak wielki to talent. Mam nadzieje, że sięgnie w tym roku po majstra. :))