Koncepcja "tarczy" została preferowanym systemem ochrony kokpitu
Rozwiązanie jest przygotowywane do wejścia do użytku od sezonu 2018.
25.04.1721:28
4937wyświetlenia
Władze Formuły 1 zamierzają zrezygnować w wprowadzenia od sezonu 2018 systemu Halo na rzecz zastosowania ujawnionej na początku bieżącego miesiąca koncepcji tarczy.
Ustalenia w tej sprawie zostały podjęte w trakcie wtorkowego posiedzenia Grupy Strategicznej i Komisji F1.
Według pierwotnych planów system halo (na zdjęciu powyżej) miał zostać wprowadzony do F1 od sezonu 2017 - w wyniku wcześniejszego głosowania przeprowadzonego w trakcie obrad Grupy Strategicznej podjęto jednak decyzję o opóźnieniu jego debiutu do 2018 roku. Rozwiązanie testowane przez zespoły w trakcie ubiegłorocznych mistrzostw, budziło skrajne opinie w środowisku sportu.
Bacząc na kontrowersje w trakcie Grand Prix Chin FIA zaprezentowała kierowcom kompromisowe rozwiązanie - wydłużoną w kierunku nosa bolidu osłonę, która nie zakrywa całego kokpitu. Obecnie projekt ten stał się preferowaną koncepcją do wprowadzenia w 2018 roku.
Dokonano analizy kilku bardziej zintegrowanych rozwiązań mających na celu zapewnić dodatkową ochronę kierowcy w kokpicie i podjęto decyzję o zapewnieniu priorytetowego statusu przezroczystemu systemowi "tarczy". FIA zamierza przeprowadzić w trakcie bieżącego sezonu testy tego systemu, w celu przygotowania go do wdrożenia w 2018 roku- czytamy w oświadczeniu organu zarządzającego.
KOMENTARZE