Vandoorne zostanie cofnięty o 35 miejsc na starcie wyścigu w Belgii

Przed weekendem na Spa Honda wprowadziła nowe rozwiązania do swego silnika.
24.08.1714:16
Nataniel Piórkowski
1824wyświetlenia
Embed from Getty Images

Stoffel Vandoorne zostanie cofnięty o 35 miejsc na starcie wyścigu o GP Belgii ze względu na wprowadzenie do użytku przez Hondę zmodyfikowanych podzespołów silnika.

Japoński producent kontynuuje rozwój trzeciej ewolucji swego silnika, który po raz pierwszy został sprawdzony na torze podczas Grand Prix Azerbejdżanu.

Przed dwoma wyścigowymi weekendami na torach, na których szczególny nacisk kładziony jest na osiągi silnika - Spa i Monzą, Honda wykorzystała możliwość wprowadzenia nowych części składowych w jednostce napędzającej bolid Vandoorne'a.

Rzeczniczka Hondy powiedziała: Tak, wprowadzamy tutaj pewne poprawki. Hasegawa-san weźmie udział w piątkowej konferencji, gdzie będzie mógł odpowiedzieć na szczegółowe pytania związane z udoskonaleniami.

FIA potwierdziła już, że w bolidzie Vandoorne'a pojawi się zupełnie nowa jednostka napędowa: piąty w tym sezonie silnik spalinowy, ósma turbosprężarka, ósme MGU-H, piąte MGU-K, szósta bateria i szósta elektronika kontrolna. Oznacza to nałożenie na kierowcę McLarena kary cofnięcia o 35 miejsc na starcie wyścigu. Jeśli nowe części spełnią oczekiwania, Fernando Alonso będzie mógł skorzystać z nich podczas GP Włoch.

KOMENTARZE

10
Aeromis
24.08.2017 08:40
@piotr_del_grey Jak ktoś był 20-ty i dostał karę 500 miejsc ale jako pierwszy, to jest dalej 20-ty (bo to maksimum ilości kierowców w tym sezonie), potem następuje kara dla kogoś kto był 19-ty, ale karę 3 miejsc dostał jako drugi, więc spada na 20-te miejsce i startuje jako ostatni. Wszystko przez maksymalną pozycją "szeregowania" (całkiem właściwe słowo) jaką jest ilość kierowców w wyścigu. Dostajesz 500 miejsc kary, ale spaść możesz i tak na (obecnie) dwudzieste miejsce i witaj wesoła paranojo. Z jednej strony robią maksymalne miejsce, z drugiej teoretyczne kary powyżej ów miejsca.
piotr_del_grey
24.08.2017 08:14
@Aeromis A czy to nie jest tak, że 'szeregowanie' ma miejsce według kolejności otrzymania kary?
Aeromis
24.08.2017 07:26
Takie kary brzmią zabawnie, mogłyby mieć jakiś sens gdyby tworzyć wirtualne numery startowe i potem grzecznie równać je do stawki. Czyli ktoś zajął 10 miejsce, ma 50 pozycji w tył, to numer 60, inny był 18, karę miał później i dostał 3 miejsca w tył, to numer 21. Potem po numerach wiadomo kto ma niższy i wiadomo kto startuje za kim. Gorzej jak inny kierowca zostanie cofnięty o jedną pozycję a zajmie przedostatnie miejsce w kwalifikacjach i dostanie tą karę później przez co wystartuje jako ostatni. Na nic kara, choćby 500 miejsc. Póki kary przydzielane są w bezmyślnej kolejności ich przyznawania nic nie będzie miało sensu i nie pomoże ani Einstein, ani mechanika kwantowa, ani nawet teoria strun.
---
24.08.2017 04:56
@Sar trek Zważywszy na kierunek prostej startowej w Spa (na północny zachód), to raczej z Nurburgringu ;)
marcin_114
24.08.2017 04:07
@hds.147 Jakby startowali z prostej za pierwszym zakrętem (przed Eau Rouge) to mógłby startować z nawet setnej pozycji.
hds.147
24.08.2017 03:40
Czekam czy komuś uda się przekroczyć cofnięcie o 50 pozycji.... To nawet nie jest śmieszne, to jest żałosne. Powinien być zapis w regulaminie, że po przekroczeniu wirtualnej pozycji startowej np. ilość uczestników +5 taki kierowca startuje z alei serwisowej. No chyba, że wymalują mu na gridzie 15 dodatkowych pól, to przepraszam ;)
Sar trek
24.08.2017 02:54
Wiem, że to już nie jest śmieszne, ale nie mogę się powstrzymać Vandoorne po tych karach wystartuje z Zandvoort :D
bartoszcze
24.08.2017 12:54
Warto zauważyć, że McLaren ma ograniczone możliwości sięgania po używane komponenty, bo wszystkie powyżej nr 4 powodują kary.
---
24.08.2017 12:34
I tak się okaże, że będzie startował z 19. pozycji.
KamBrillant
24.08.2017 12:17
Powiedzieć że to niesprawiedliwe dla kierowcy to jakby nic nie powiedzieć