Informacja Pirelli po kwalifikacjach do GP Belgii

W wyścigu możliwe są różne strategie z wykorzystaniem wszystkich trzech mieszanek.
26.08.1721:56
informacja prasowa
773wyświetlenia
Embed from Getty Images

Spa-Francorchamps, 26 sierpnia 2017 - Lewis Hamilton z Mercedesa zdobył pole position do Grand Prix Belgii z najlepszym czasem w historii toru Spa-Francorchamps, na zaliczających swój pierwszy występ w Belgii oponach ultramiękkich. Poprzedni rekord, ustanowiony w 2009 roku, został poprawiony już pod koniec porannej, trzeciej sesji treningowej - w której walczących o tytuł Sebastiana Vettela i Lewisa Hamiltona przedzieliła jedna tysięczna sekundy.

Warunki podczas kwalifikacji były całkowicie suche, a temperatura nawierzchni sięgnęła 37 stopni Celsjusza: to najwyższy poziom odnotowany w czasie tego weekendu. Ekipy Ferrari i Mercedes jako jedyne przeszły przez Q1 tylko przy użyciu supermiękkich opon, a następnie wszyscy zawodnicy korzystali już tylko z ultramiękkiej mieszanki.

MARIO ISOLA - SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
Już od rana było jasne, że czeka nas bardzo zacięta sesja kwalifikacyjna, z niewielkimi różnicami w czołówce. Spa to najdłuższy tor w kalendarzu, ponadto po raz pierwszy przywieźliśmy tu ultramiękką mieszankę, stąd też największa w tym sezonie, przekraczająca cztery sekundy poprawa czasu pole position w odniesieniu do zeszłorocznego wyniku. W jutrzejszym wyścigu w grę wchodzą różne strategie z wykorzystaniem wszystkich trzech mieszanek, zatem taktyka może mieć szczególne znaczenie w tak wyrównanej rywalizacji. Jednak, jak mogliśmy to zaobserwować na początku trzeciego treningu, pogoda zawsze jest czynnikiem losowym na Spa i z pewnością może odegrać dużą rolę.

DZISIEJSZE ZACHOWANIE OPON
Ultramiękkie „fioletowe”: Opony powszechnie używane w kwalifikacjach, pierwsza dziesiątka wystartuje na nich do wyścigu (jeśli będzie sucho).
Supermiękkie „czerwone”: Kierowcy Mercedesa i Ferrari skorzystali tylko z tej mieszanki podczas Q1.
Miękkie „żółte”: Wykorzystane tylko przez Force India na początku Q1, ale mogą być ważnymi oponami na wyścig.

NAJWIĘCEJ OKRĄŻEŃ Z ROZBICIEM NA MIESZANKI
MIĘKKA Raikkonen 17
SUPERMIĘKKA Sainz 16
ULTRAMIĘKKA Palmer 16
PRZEJŚCIOWE Alonso 4

NAJLEPSZE CZASY Z ROZBICIEM NA MIESZANKI
MIĘKKA Hamilton 1.45,555
SUPERMIĘKKA Hamilton 1.44,184
ULTRAMIĘKKA Hamilton 1.42,553

KOMPLETY OGUMIENIA DOSTĘPNE NA WYŚCIG