Informacja Pirelli po wyścigu o GP Belgii
Najpopularniejsza wśród kierowców okazała się strategia dwóch postojów.
27.08.1722:25
2092wyświetlenia
Embed from Getty Images
Spa-Francorchamps, 27 sierpnia 2017 - Na jednym z najbardziej wymagających dla opon torów w całym kalendarzu Formuły 1 zwycięstwo w Grand Prix Belgii odniósł Lewis Hamilton z Mercedesa, który w sprincie na ostatnich okrążeniach utrzymał za sobą Sebastiana Vettela. Sytuacja w wyścigu została wywrócona do góry nogami podczas neutralizacji na 30. okrążeniu, dzięki której kierowcy mogli wykonać „darmowy” pit stop.
Prowadzący Hamilton założył na ostatni przejazd miękką mieszankę, a Vettel wybrał ultramiękką: teoretycznie szybszą o ponad jedną sekundę na okrążeniu. Przed interwencją samochodu bezpieczeństwa obaj w zaciętej walce realizowali taką samą strategię ultramiękkie/miękkie, a Vettel wykonał swój pit stop dwa okrążenia po Hamiltonie.
Inną strategię zastosował Daniel Ricciardo z Red Bulla, który podczas pierwszego zjazdu zmienił opony ultramiękkie na supermiękkie, a w czasie neutralizacji założył kolejny komplet ultramiękkich i finiszował na podium. Obaj kierowcy Force India także skorzystali z opon supermiękkich w drugim przejeździe.
Vettel uzyskał najlepszy czas okrążenia w wyścigu - niesamowity rezultat 1.46,577 - na ultramiękkich oponach: był to wynik lepszy o prawie pięć sekund od zeszłorocznego, uzyskanego na pośredniej mieszance.
Mimo niepewnych prognoz pogody, wyścig rozpoczął się przy temperaturze powietrza na poziomie 27 stopni oraz nawierzchni rozgrzanej do 34 stopni, a przez cały dystans 44 okrążeń warunki pozostały suche.
MARIO ISOLA - SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
NAJDŁUŻSZE PRZEJAZDY W WYŚCIGU
MIĘKKA Palmer 22
SUPERMIĘKKA Vandoorne, Kwiat 18
ULTRAMIĘKKA Sainz 19
PRZEWIDYWALNOŚĆ NASZEJ PROGNOZY
Lewis Hamilton wygrał wyścig po jeździe na dwa pit stopy, wykorzystując, tak jak wszyscy jego kluczowi rywale, ogłoszoną na 30. okrążeniu neutralizację. Pierwszą zmianę, z opon ultramiękkich na miękkie, wykonał na 12. okrążeniu, a przy drugim zjeździe ponownie wybrał miękką mieszankę, powstrzymując w zaciętej końcówce jadącego na ultramiękkim ogumieniu Sebastiana Vettela.
OPONY UŻYTE W WYŚCIGU
Spa-Francorchamps, 27 sierpnia 2017 - Na jednym z najbardziej wymagających dla opon torów w całym kalendarzu Formuły 1 zwycięstwo w Grand Prix Belgii odniósł Lewis Hamilton z Mercedesa, który w sprincie na ostatnich okrążeniach utrzymał za sobą Sebastiana Vettela. Sytuacja w wyścigu została wywrócona do góry nogami podczas neutralizacji na 30. okrążeniu, dzięki której kierowcy mogli wykonać „darmowy” pit stop.
Prowadzący Hamilton założył na ostatni przejazd miękką mieszankę, a Vettel wybrał ultramiękką: teoretycznie szybszą o ponad jedną sekundę na okrążeniu. Przed interwencją samochodu bezpieczeństwa obaj w zaciętej walce realizowali taką samą strategię ultramiękkie/miękkie, a Vettel wykonał swój pit stop dwa okrążenia po Hamiltonie.
Inną strategię zastosował Daniel Ricciardo z Red Bulla, który podczas pierwszego zjazdu zmienił opony ultramiękkie na supermiękkie, a w czasie neutralizacji założył kolejny komplet ultramiękkich i finiszował na podium. Obaj kierowcy Force India także skorzystali z opon supermiękkich w drugim przejeździe.
Vettel uzyskał najlepszy czas okrążenia w wyścigu - niesamowity rezultat 1.46,577 - na ultramiękkich oponach: był to wynik lepszy o prawie pięć sekund od zeszłorocznego, uzyskanego na pośredniej mieszance.
Mimo niepewnych prognoz pogody, wyścig rozpoczął się przy temperaturze powietrza na poziomie 27 stopni oraz nawierzchni rozgrzanej do 34 stopni, a przez cały dystans 44 okrążeń warunki pozostały suche.
MARIO ISOLA - SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
Neutralizacja oczywiście wpłynęła na strategię wyścigową, eliminując wszelkie znaki zapytania odnośnie zużycia i degradacji w końcówce, bo kierowcy wykorzystali interwencję samochodu bezpieczeństwa do zmiany opon. Mimo to wciąż pozostawała kwestia doboru mieszanki. Tak jak miało to miejsce przez cały weekend, tempo czołówki było bardzo zbliżone. Przed neutralizacją wyglądało na to, że czołówka pojedzie na jeden pit stop na jednym z najtrudniejszych torów w kalendarzu, po starcie na debiutującej na Spa ultramiękkiej mieszance.
NAJDŁUŻSZE PRZEJAZDY W WYŚCIGU
MIĘKKA Palmer 22
SUPERMIĘKKA Vandoorne, Kwiat 18
ULTRAMIĘKKA Sainz 19
PRZEWIDYWALNOŚĆ NASZEJ PROGNOZY
Lewis Hamilton wygrał wyścig po jeździe na dwa pit stopy, wykorzystując, tak jak wszyscy jego kluczowi rywale, ogłoszoną na 30. okrążeniu neutralizację. Pierwszą zmianę, z opon ultramiękkich na miękkie, wykonał na 12. okrążeniu, a przy drugim zjeździe ponownie wybrał miękką mieszankę, powstrzymując w zaciętej końcówce jadącego na ultramiękkim ogumieniu Sebastiana Vettela.
OPONY UŻYTE W WYŚCIGU