Horner: F1 musi zmienić podejście do egzekwowania limitów toru
Decyzję o ukaraniu Verstappena ostro skrytykował także Niki Lauda.
23.10.1713:03
2957wyświetlenia
Embed from Getty Images
Szef Red Bull Racing - Christian Horner, uważa, że Formuła 1 potrzebuje głębokiego przemyślenia podejścia do limitów toru, po tym, jak fani wyrażają niezadowolenie z kary, jaka pozbawiła Maxa Verstappena trzeciego miejsca w wyścigu o GP Stanów Zjednoczonych.
Verstappen został ukarany doliczeniem pięciu sekund do czasu wyścigu za zyskanie przewagi wyjazdem poza tor, co na ostatnim okrążeniu umożliwiło mu wyprzedzenie Kimiego Raikkonena.
Zdaniem Hornera FIA musi w fundamentalny sposób zmienić podejście do kwestii limitów toru, wykazując zdecydowanie większą konsekwencję w swych ocenach.
Komentując karę nałożoną na Verstappena, dyrektor niewykonawczy Mercedesa i trzykrotny mistrz świata F1 - Niki Lauda, stwierdził po wyścigu:
Szef Red Bull Racing - Christian Horner, uważa, że Formuła 1 potrzebuje głębokiego przemyślenia podejścia do limitów toru, po tym, jak fani wyrażają niezadowolenie z kary, jaka pozbawiła Maxa Verstappena trzeciego miejsca w wyścigu o GP Stanów Zjednoczonych.
Verstappen został ukarany doliczeniem pięciu sekund do czasu wyścigu za zyskanie przewagi wyjazdem poza tor, co na ostatnim okrążeniu umożliwiło mu wyprzedzenie Kimiego Raikkonena.
Zdaniem Hornera FIA musi w fundamentalny sposób zmienić podejście do kwestii limitów toru, wykazując zdecydowanie większą konsekwencję w swych ocenach.
Ściganie jest tym, co chcą oglądać nasi fani. Jeśli nie chcemy, aby kierowcy decydowali się na takie manewry, to zamontujmy wyższe krawężniki, stwórzmy żwirowe pobocza i tak dalej. Denerwujący jest brak spójności. Gdzie przebiega granica? Dla fanów, dla typowych kibiców, sprawa powinna być jasna.
Jak można stwierdzać, że manewr Valtteriego [z drugiego okrążenia] jest w porządku, a manewr Maxa już nie? W każdym sporcie jest tak, że jeśli znajdziesz się poza polem gry, to ponosisz za to konsekwencje. Nie możemy mówić, że jedna taka sytuacja była w porządku, a ta druga już nie. Albo całkowicie pozbądźmy się tego zapisu i pozwólmy kierowcom na ściganie, albo wysypmy na pobocze żwir lub zamontujmy wyższe krawężniki, aby zniechęcić zawodników do takich manewrów.
Lauda: To była najgorsza decyzja, jaką widziałem
Komentując karę nałożoną na Verstappena, dyrektor niewykonawczy Mercedesa i trzykrotny mistrz świata F1 - Niki Lauda, stwierdził po wyścigu:
To najgorsza decyzja, jaką widziałem. Max nie zrobił nic złego. Jesteśmy kierowcami wyścigowymi. To nie była droga publiczna. Niszczenie sportu tego typu decyzją jest niepoważne. Podczas kolejnego posiedzenia Grupy Strategicznej musimy włączyć ten temat do dyskusji i zacząć wszystko od nowa. Nie możemy tak robić, to zaszło zbyt daleko. Nie było powodu, aby sędziowie interweniowali. To był normalny manewr wyprzedzania.
Charlie mówi cały czas, że na torze są białe linie i nie wolno ich przekraczać. Dlaczego masz nie przejeżdżać po białych liniach, jeśli jest to możliwe? Jeśli chcą, to niech postawią tam ścianę. O ile ścigasz się po normalnym torze, możesz go używać. Biała linia nie jest ograniczeniem. Zgodziliśmy się co do tego w ubiegłym roku, wszyscy zgodzili się na taką interpretację, a teraz dostajemy tego typu decyzję.
KOMENTARZE