Grosjean: Wznawianie wyścigów z pól startowych może kończyć się chaosem

Francuz zdradził, iż bolid na zużytych i zimnych oponach jest praktycznie poza kontrolą
08.03.1810:02
Mateusz Szymkiewicz
2227wyświetlenia
Embed from Getty Images

Romain Grosjean uważa, że wznawianie wyścigu z pól startowych po okresie neutralizacji, może doprowadzać do chaosu.

Władze Formuły 1 powróciły do pomysłu porzucenia lotnej formy restartu, kiedy na torze konieczna jest interwencja samochodu bezpieczeństwa. Po zakończeniu zajęć w ramach zimowych przygotowań do sezonu 2018, kierowcy ustawiają się na polach startowych na zużytych oponach, symulując całą procedurę.

Jak zdradził Romain Grosjean, który wczoraj brał udział w testach nowej procedury restartu, bolid na niedogrzanym oraz zużytym ogumieniu jest niemal poza kontrolą. Moim zdaniem może dojść do wielkiej kraksy. Można stracić kontrolę nad bolidem na prostej. Szczerze mówiąc nie miałem z tego radości, sama próba wrzucania kolejnych biegów lub ich redukowania była szalona. Bottas, który był przede mną, miał podobnie. Bolid jest niezdolny do jazdy. Byłem jednym z kierowców, którzy jako pierwsi ustawili się na polach, więc czekaliśmy dosyć długo. Po restarcie czułem się jak na slickach na mokrej nawierzchni. Każda zmiana biegów kończyła się uślizgiem tylnej osi, a redukcja blokowała koła. Przy kierowcach na świeżych oponach, podczas gdy ty masz już zużyte, stracisz 25 sekund na pierwszym okrążeniu - powiedział kierowca Haasa.

Francuz porównał potencjalne skutki restartu z pól startowych do wypadków, jakie dochodziły po lotnym wznowieniu wyścigu na mokrej nawierzchni. Na niektórych torach powinno być dobrze, ponieważ możesz osiągnąć odpowiednią temperaturę [ogumienia]. W Kanadzie są takie warunki, ale w Chinach nie sądzę, byśmy ponownie mogli uzyskać właściwe parametry. Po prostu chcę powiedzieć, że z moim doświadczeniem uważam to za niebezpieczne. Być może inni nie mają takich samych wrażeń, ale nie czuję się pewnie na zimnych oponach.

KOMENTARZE

11
marios76
12.03.2018 05:45
Sam potrafi wprowadzić w procedurę startu tyle haosu , że mógłby sobie darować takie komentarze. :) Jeszcze te wyliczenia-25 sekund. Może 24 albo 26, może tylko kilka ? Biedaczek, ma tyle problemów z hamowaniem , a teraz jeszcze dojdą te ze startem, to go w końcu zwalnia... Żadna symulacja tego nie odda lepiej niż wyścig, ale mam nadzieje, ze one będą przebiegały sprawnie i obędzie się bez SC czy restart ów. A przy ewentualnej koniecznosci, nie będzie to jakimś problemem
Maciek znafca
09.03.2018 12:23
On cos o tym wie mając na myśli Spa z 2012 roku :)
marrcus
09.03.2018 12:53
durnota goni durnote w tych nowych przepisach
lolek99
08.03.2018 07:56
On ma zawsze problemy, ja nie wiem, gdzie ten facet ma problem.
Wywi
08.03.2018 02:18
Myślałem, że po tym jak ogarnął się w 2013 roku i był naprawdę solidnym zawodnikiem, to będą z niego ludzie... Ale z nim jest coraz gorzej: te kłótnie przez radio na temat tego jak to hamulce nie działają, jak to inni źle jeżdżą, a teraz takie piękne zdanie na temat wznawiania wyścigów. To nie nauka jazdy, to królowa sportów motorowych! Coś czuję, że to ostatni sezon Romana. Ewentualnie dostanie się do Ferrari jako rozwojowy i będzie szczęśliwy, że jest "ważną" osobą w Ferrari.
bartoszcze
08.03.2018 01:50
[quote="kovalf122"]Grosjean za Spa 2012 nigdy nie powinien zabierać głosu na temat ruszania z pól startowych[/quote] Przecież nie miał tam problemu z ruszeniem z pola startowego.
WrobelGP
08.03.2018 09:55
Kolizje były w tym sporcie, są i będą. I po lotnych startach się zdarzały. Oby słowa tego płaczka przeszły bez echa.
kovalf122
08.03.2018 09:51
Grosjean za Spa 2012 nigdy nie powinien zabierać głosu na temat ruszania z pól startowych. [quote]Po prostu chcę powiedzieć, że z moim doświadczeniem uważam to za niebezpieczne.[/quote] Kierowcy o wiele bardziej doświadczeni i renomowani nie rozpaczają w ten sposób.
Tetracampeon
08.03.2018 09:31
[quote="Sasilton"]Mamy halo, teraz możemy się rozbijać.[/quote] Co za ironia. :)
Sasilton
08.03.2018 09:25
Mamy halo, teraz możemy się rozbijać.
marcelo92
08.03.2018 09:05
Ja to mam taki pomysł, że jak Liberty chce uatrakcyjnić wyścigi to wyjeździe samochodu bezpieczeństwa odwracajmy stawkę. Emocje gwarantowane. Mniej więcej tyle jest sensu z wznawiania wyścigu z pól startowych.