Ecclestone: F1 powinna dążyć do wyrównania osiągów silników

Były szef FOM uważa, że stała dominacja Mercedesa szkodzi atrakcyjności sportu.
04.04.1809:58
Nataniel Piórkowski
2118wyświetlenia


Bernie Ecclestone popiera apele o wyrównanie osiągów silników używanych w F1.

Zdaniem Brytyjczyka kilkuletni okres dominacji Mercedesa jest szkodliwy dla sportu. Zapytany przez dziennikarzy niemieckiego Die Welt o to, czy jego zdaniem Liberty wykonało jak dotąd dobrą pracę na rzecz F1, Ecclestone odparł: Wiem tylko, że Liberty Media ma teraz takie same kontrakty jak te, którymi dysponowałem ja. Niewiele zmieniło się w zakresie przepisów sportowych czy technicznych. To zaskoczenie, bo największym problemem F1 jest to, że potrzebujemy ekscytujących wyścigów.

Jestem wielkim fanem Mercedesa. Mam olbrzymi szacunek do ich formy, ale wygrywają zbyt wiele wyścigów. Gdyby sprzedali lub wypożyczyli swój silnik innemu topowemu zespołowi, na przykład Red Bullowi, mielibyśmy lepsze i bardziej ekscytujące wyścigi, a może także kolejnych mistrzów świata. Nie mielibyśmy tej totalnej dominacji, co moim zdaniem działałoby także na korzyść samego Mercedesa.

Zapytany o to, co powinno zrobić Liberty, Ecclestone zasugerował podjęcie działań zmierzających do eliminacji dużych różnic osiągów pomiędzy poszczególnymi jednostkami napędowymi. Powinni a nawet muszą osiągnąć pewną równość szans pośród wszystkich zespołów. Mam tu na myśli silniki. Producenci muszą zrozumieć, że F1 musi stać się bardziej atrakcyjna. Fani nie mogą już przed wyścigiem wiedzieć kto stanie na najwyższym stopniu podium, tylko dlatego że jeden lub dwa silniki są znacznie lepsze od innych.

KOMENTARZE

14
Peter_Sv5
05.04.2018 09:09
I tutaj muszę się zgodzić z tym starym dziadkiem. Ciągle tylko Mercedes i miszcz Hamilton, i tak aż do porzygu. Trzeba było zostawić silniki V8 a nie te kosiarki V6. Może Mclaren by się włączył do walki. A tak, to nuda.
bartoszcze
05.04.2018 06:14
@RY2N Cowell mówił w rozmowie z Sawardem, że nie jest dla nich problemem wyciśnięcie z silnika ponad 1000KM, ale skupiają się na takim zoptymalizowaniu bolidu jako całości, żeby być w stanie wygrywać na każdym torze.
marios76
05.04.2018 05:45
@RoMan Z takim podejściem, to co rundę zmieniał by wagę rękawic by regulować siłę ciosu, a co sprawniejszy w defensywie dostawał by ołowiane ciężarki na nogi :) @RY2N Analiza wyników prędkości i czasów zespołów Ferrari, Hans czy Sauber pozwala wysnuć teorie, że to Ferrari dysponuje najmocniejszym silnikiem. Na pewno Williams i Force India straciły wiele ze swojego animuszu, gdy brakuje przewagi kilkudziesięciu koni mechanicznych, nad potencjalnymi rywalami. Dziwię się, że w dobie Liberty Media, Bernie przyznaje się do szeregu swoich porażek. Co zrobił z seriami zwycięstw Ferrari i Red Bulla? Co zrobił gdy widział początek dominacji Mercedesa? Podpisał umowy... a teraz oczekuje, że w rok ktoś zmieni stan, którego sam nie zmienił przez ponad dekadę :)
RY2N
05.04.2018 12:10
Analiza przejazdu okrążenia kwalifikacyjnego z Australii wskazuje jasno, że Ferrari nie ustępuje na prostych Mercedesowi, a róznica czasu okrążenia bierze się z przewagi aerodynamicznej Mercedesa szczególnie w szybkich łukach. Oczywiście można sobie wyobrazić, że Mercedes ma tak dużo mocy, że zdecydowali się dać na Australię maksymalny docisk, a i tak byli w stanie utrzymać tempo Ferrari na prostch, ale żeby wysnuć taką teorię potrzebne są jeszcze 3-4 wyscigi. Nie wiem skąd Bernie miałby takie dane już teraz.
mariusz0608
04.04.2018 06:00
@Zomo; zdarza się, nic wielkiego. @up; to każdy wie, ale silniki mają od różnych producentów.
robertunio
04.04.2018 05:53
@up Toro Rosso to Red Bull tylko ze po wlosku... ;-)
Zomo
04.04.2018 04:26
@mariusz0608, pisalem pod presia czasowa 30 minut po zakonczeniu przerwy na lancz, kiedy to juz powinienem pracowac od pol godziny a nie czytac f1wm.pl - stad ta pomylka z Red Bullem / Toro Rosso ;)
mariusz0608
04.04.2018 03:32
[quote="Zomo"]Przy okazji - na motosport.com jest info o Hondzie wymieniajacej sprezarki i MGU w bolidach Red Bulla przed GP Barhainu. Zaczyna sie.[/quote] Eee tam... Cóż Honda może wymieniać w jednostkach Renault ...? W TR to już bardziej.
Pawcioco
04.04.2018 01:38
1. Narzeka na problemy, które pojawiły się gdy on rządził 2. Trzeba poczekać i zobaczyć jak Liberty przeforsuje swoje pomysły i jak będą się sprawdzać. Wystarczy popatrzeć na chaotyczne zmiany Berniego (kompletna porażka z nowym formatem kwalifikacji, brak sprawdzenia regulacji aero z 2017 co poskutkowało zmniejszeniem wyprzedzania itd.)
Zomo
04.04.2018 01:32
Brawn czy Red Bull dominowali glownie z powodu sztuczek na ktore wpadli przed innymi. Mercedes dominuje glownie zapleczem i technologia ktore nie sa takie latwe do skopiowania. Nawet nie do konca wyjasnione spalanie oleju nie jest prostym trikiem ktory wszyscy moga "z marszu" zastosowac w swoich silnikach. Przy okazji - na motosport.com jest info o Hondzie wymieniajacej sprezarki i MGU w bolidach Toro Rosso przed GP Barhainu. Zaczyna sie.
rosomeister
04.04.2018 12:33
@Pauree RBR nie dominował mimo wszystko tak jak Merc
JuJu_Hound
04.04.2018 09:26
https://www.youtube.com/watch?v=CExlwc5DSpM
Pauree
04.04.2018 09:04
Dobrze, że stała dominacja Red Bulla za Ecclestone'a nie szkodziła atrakcyjności sportu :)
RoMan
04.04.2018 08:28
Jakby Bernie Ecclestone miał coś do powiedzenia w boksie, to zapewne - dla zwiększenia atrakcyjności walki - kazałby wiązać zawodników jak baleron.