Liberty myśli o zmianach w formacie weekendów Grand Prix
Jedną z opcji jest organizacja dodatkowych sobotnich wyścigów.
01.06.1811:03
5881wyświetlenia
Embed from Getty Images
Liberty Media poważnie bierze pod uwagę możliwość organizacji dodatkowych sobotnich wyścigów F1.
Od dłuższego czasu trwa gorąca debata na temat kształtu wyścigowych weekendów. Tradycjonaliści zabiegają o utrzymanie obecnego trzydniowego systemu z tradycyjną sesją kwalifikacyjną i niedzielnym wyścigiem na dystansie nieco ponad 300 kilometrów. Zwolennicy nowego podejścia pragną z kolei zwiększyć intensywność zmagań na torze, wprowadzając na przykład wyścigi kwalifikacyjne.
Właściciel praw komercyjnych prowadzi jednak z zespołami rozmowy na temat formatu Grand Prix. Jak donosi Dieter Rencken, źródła FOM potwierdziły, że oprócz propozycji zmian w przepisach technicznych Liberty omawia także z niektórymi zespołami możliwe modyfikacje w regulaminie sportowym.
Rozmowy mają dotyczyć czasu przeznaczanego na treningi, formatu kwalifikacji - przewiduje się wprowadzenie krótkiego wyścigu - oraz dystansu, na jakim odbywa się niedzielna rywalizacja.
Liberty ma dążyć do potwierdzenia nowego kształtu wyścigowego weekendu przed 30 kwietnia 2019 roku.
W ostatnim czasie FOM zainaugurowało działanie internetowej platformy F1 Fan Voice, dzięki której kibice mogą dzielić się swoimi opiniami na temat sportu.
W oficjalnej ankiecie zorganizowanej przy okazji GP Monako zadano między innymi następujące pytanie:
W badaniu poproszono także fanów o wyrażenie swojego zdania na temat odwracania kolejności startowej do wyścigów sprinterskich. Kibice mogli zaopiniować następujące stwierdzenia:
Wyniki sondażu nie zostały opublikowane. Trafiły one bezpośrednio do analizy FOM.
Liberty Media poważnie bierze pod uwagę możliwość organizacji dodatkowych sobotnich wyścigów F1.
Od dłuższego czasu trwa gorąca debata na temat kształtu wyścigowych weekendów. Tradycjonaliści zabiegają o utrzymanie obecnego trzydniowego systemu z tradycyjną sesją kwalifikacyjną i niedzielnym wyścigiem na dystansie nieco ponad 300 kilometrów. Zwolennicy nowego podejścia pragną z kolei zwiększyć intensywność zmagań na torze, wprowadzając na przykład wyścigi kwalifikacyjne.
Właściciel praw komercyjnych prowadzi jednak z zespołami rozmowy na temat formatu Grand Prix. Jak donosi Dieter Rencken, źródła FOM potwierdziły, że oprócz propozycji zmian w przepisach technicznych Liberty omawia także z niektórymi zespołami możliwe modyfikacje w regulaminie sportowym.
Rozmowy mają dotyczyć czasu przeznaczanego na treningi, formatu kwalifikacji - przewiduje się wprowadzenie krótkiego wyścigu - oraz dystansu, na jakim odbywa się niedzielna rywalizacja.
Liberty ma dążyć do potwierdzenia nowego kształtu wyścigowego weekendu przed 30 kwietnia 2019 roku.
Plan zakłada wypracowanie formatu do 30 kwietnia i wprowadzenie zmodyfikowanej struktury w 2020 roku, co pozwoli nam dostosować przepisy z myślą o sezonie 2021- cytuje Rencken swojego informatora.
F1 wykorzystuje do badań platformę F1 Fan Voice
W ostatnim czasie FOM zainaugurowało działanie internetowej platformy F1 Fan Voice, dzięki której kibice mogą dzielić się swoimi opiniami na temat sportu.
W oficjalnej ankiecie zorganizowanej przy okazji GP Monako zadano między innymi następujące pytanie:
Pomysł polega na wprowadzeniu sprinterskiego wyścigu, który odbywałby się w sobotę po kwalifikacjach (główny wyścig nadal rozgrywany byłby w niedzielę). Braliby w nim udział ci sami kierowcy i te same bolidy co w głównym wyścigu. Sobotni wyścig przybierałby formę jednej z trzech podanych niżej opcji..
1) Drugiej fazy kwalifikacji, która określałaby pozycje startowe do głównego wyścigu.
2) Oddzielnego wyścigu z punktami zaliczanymi do mistrzostw świata.
3) Oddzielnego wyścigu z punktami zaliczanymi do oddzielnych mistrzostw świata w kategorii sprintów
W badaniu poproszono także fanów o wyrażenie swojego zdania na temat odwracania kolejności startowej do wyścigów sprinterskich. Kibice mogli zaopiniować następujące stwierdzenia:
1) Doprowadziłoby to do zwiększenia liczby manewrów wyprzedzania.
2) Zwiększyłoby nieprzewidywalność w sporcie.
3) Mogłoby zaszkodzić integralności sportu.
4) Zapewniłoby mniejszym zespołom większe szanse wygrania wyścigów i zdobywania punktów.
5) Odwracałoby uwagę od głównego wyścigu.
Wyniki sondażu nie zostały opublikowane. Trafiły one bezpośrednio do analizy FOM.
KOMENTARZE