Delegacja FOM odwiedzi wkrótce tor Assen

Celem Dutch GP Foundation jest organizacja wyścigu F1 w Holandii od sezonu 2020 lub 2021.
24.07.1817:55
Nataniel Piórkowski
1993wyświetlenia
Embed from Getty Images

W ciągu kilku najbliższych tygodni przedstawiciele Formula One Management odwiedzą tor Assen, który w przyszłości może gościć Grand Prix Holandii.

Lee van Dam, dyrektor generalny Dutch Grand Prix Foundation mającej na celu ściągnięcie F1 do ojczyzny Maxa Verstappena, spotkał się z władzami Liberty Media przy okazji wyścigu na Hockenheimringu.

To było dobre spotkanie. Bardzo pozytywne. W ciągu dwóch, trzech tygodni FOM przybędzie do Assen aby przyjrzeć się obiektowi - powiedział.

Podczas wizyty personel FOM oceni tor oraz jego zabudowania. Przed kilkoma miesiącami Assen odwiedził dyrektor wyścigów Formuły 1 - Charlie Whiting. Delegat FIA oszacował, że dostosowanie toru do standardów serii Grand Prix wymagałoby tylko kilku nieznacznych modyfikacji.

Whiting odiwiedził TT Circuit w imieniu FIA. Teraz to FOM zobaczy, czy Assen może być odpowiednim miejscem dla Formuły 1. Wkrótce wyślą swój personel techniczny, który przyjrzy się całemu obrazowi, oceniając zarówno sam tor jak i jego infrastrukturę - wyjaśniał van Dam.

Nie mamy żadnej pewności, ale gdyby nie byliby czymś zainteresowani w szerszej perspektywie, to nie zawracaliby sobie głowy wizytowaniem toru. Mogli nam również powiedzieć: «Nie widzimy F1 w Holandii, nie widzimy F1 w Assen». Tak nie było. Mamy teraz nadzieję, że będziemy mogli postawić kolejny krok. Mam nadzieję, że się uda. Jesteśmy dobrej myśli - dodał Holender.

Reprezentanci FOM złożyli już w tym roku niespodziewaną wizytę w Assen przy okazji rundy MotoGP. FOM wysłało kilka osób na wyścig TT. Bardzo pozytywnie wypowiadali się o naszym torze.

Dutch Grand Prix Foundation liczy, że pierwszy wyścig F1 w Assen mógłby odbyć się w sezonie 2020 lub 2021. Po raz ostatni kierowcy królowej sportów motorowych ścigali się w Holandii w 1985 roku na torze Zandvoort. Rywalizację wygrał Niki Lauda. Na podium stanęli Alain Prost i Ayrton Senna.

KOMENTARZE

7
maciejas512
26.07.2018 06:11
@dulk W sumie może i te prędkości to nie największy problem ale zauważyłem, że ten tor jest dość wąski. Wydaje mi się, że do ścigania lepszy byłby już Zaandvort
dulk
25.07.2018 10:05
@maciejas512 ten techniczny zakręt tez wymagał dohamowania z 330-340 do 160 albo i mniej jak się trzeba było wcisnąć na wewn. i "lekko" zablokowac ten tor w assen jest tak wolny jak tor kartingowy - z 260 do 110 to nie to samo co z 330 wg mnie tor potencjalnie pod procescję jak Monako
Olek89
25.07.2018 01:27
[quote="dulk"]na Paul Ricard są 3 dohamowania z 320-340 więc jest gdzie wyprzedzać i dlatego tak łatwo to tam szło, a tu dohamowania są chyba z prędkości max 270 a więc bieda zupełna[/quote] Myślę że większym problemem jest to, że największe dohamowanie do ostatniej szykany jest poprzedzone szybkimi łukami na pełnym gazie i jakoś nie widzę żeby tam mogły jechać 2 bolidy obok siebie.
maciejas512
25.07.2018 12:44
@dulk Ale nie na do hamowaniach tam były wyprzedzania tylko mijanki na prostych powiedzmy sobie szczerze, albo w technicznym zakręcie gdzie można było obierać różne linie jazdy. A torze Assen widzę sporo takich zakrętów gdzie można obrać inną linię jazdy.
dulk
25.07.2018 12:24
na Paul Ricard są 3 dohamowania z 320-340 więc jest gdzie wyprzedzać i dlatego tak łatwo to tam szło a tu dohamowania są chyba z prędkości max 270 a więc bieda zupełna
maciejas512
25.07.2018 11:03
Powiem tak, oglądając onboard, wydaje się, że będzie ciężko wyprzedzać. Ale, tor troche przypomina swoim układem Paul Ricard(Oczywiście nie chodzi o asfaltowe pobocza tylko rodzaj zakrętów), także kto wie. Im więcej torów w Europie tym lepiej. Ale czy nie zaszkodzi to Spa?
dulk
25.07.2018 07:11
ten tor chyba nie ma mocnych dohamowań (nawet jednego z 330km/h) wiec wyprzedzanie na nim nie bedzie łatwe fajnie by było jak by dołożyli tor uliczny w Berlinie