Red Bull poirytowany kolejnymi usterkami silników Renault

Christian Horner dał do zrozumienia, że usługi Renault odbiegają od standardów F1.
29.07.1817:27
Nataniel Piórkowski
3035wyświetlenia
Embed from Getty Images

Szef Red Bulla - Christian Horner dał jasno do zrozumienia, że usługi Renault w zakresie dostaw silników plasują się poniżej standardów Formuły 1.

Po starcie GP Węgier Max Verstappen jechał na wysokiej pozycji i miał szansę na nawiązanie walki z kierowcami Mercedesa i Ferrari. Na piątym okrążeniu z rywalizacji wyeliminowała go jednak usterka generatora odpowiadającego za odzyskiwanie energii kinetycznej (MGU-K).

Do awarii silników dochodziło w bolidach Red Bulla także podczas GP Austrii i Niemiec. Jeszcze w trakcie rywalizacji na Hungaroringu szef stajni z Milton Keynes - Christian Horner, przyznał w rozmowie z telewizją Sky, że Cyril Abiteboul otrzymał właśnie kolejną okazję do przedstawienia wymówek Renault.

Nie chcę powiedzieć za dużo, ale płacimy za te silniki grube miliony funtów, za produkty pierwszej klasy, inżynieryjne dzieła sztuki - widzicie jednak, że te jednostki są poniżej tego poziomu. To frustrujące. Jest jak jest. W wyścigu wciąż jedzie Daniel. Później pozwolę Cyrilowi podzielić się wymówkami.

Red Bull podjął już decyzję o podpisaniu z Hondą umowy na dostawy silników od sezonu 2019. Podczas Grand Prix Niemiec Horner ujawnił, że Renault nie chciało wymienić w bolidzie Daniela Ricciardo tak wielu komponentów jednostki napędowej jak tylko mogło. To pytanie do Renault. Normalna strategia jest taka, że wymienia się wszystkie elementy, które można wymienić - zaznaczył wtedy Horner.




KOMENTARZE

8
Foryster
30.07.2018 01:56
RedBull wciąż używa MGU-K starej specyfikacji, które od lat było awaryjne. Nowa wersja jest już od kilku GP ale jej nie wzięli. Dodatkowo 4 auta (Renault i Mclaren) miały łącznie 2 awarie silnikowe dotychczas (Turbo u Hulka i MGU-K u Hulka również). Czyżby kolejny "size 0 concept" tym razem ze strony RBR? [quote="tcx"] Może coś jest złego w nadwoziu RB?[/quote] "size 0 concept" -> mówi Ci to coś? Poza tym obydwie awarie dotyczyły MGU-K, podczas gdy jest już nowe MGU-K.
Player1
30.07.2018 12:13
Nie rozumiem tu czegoś: 1. to jest dopiero 2 DNF VER z powodu awarii. W pierwszym przypadku to była skrzynia (kto im dostrcza? Dostają w pakiecie z sinikiem?). 2. na 6 bolidów z Renault na pokładzie w 12 wyścigach było tylko 3 awarie* bezpośrednio związane z silnikiem. Czy to dużo? *nie wiem jak zaklasyfikować RIC w Monaco. Uznaję, że skoro wygrał to nie było problemu.
piwo
29.07.2018 05:31
Ok
Haifisch7734
29.07.2018 04:55
@piwo A u niego to nie padła skrzynia biegów? McLaren sam produkuje swoje skrzynie biegów.
piwo
29.07.2018 04:43
A McLaren vandoorne to niby co?
tcx
29.07.2018 04:30
Tylko co jest z tymi jednostkami nie tak? Było trochę awarii, ale w tym wyścigu tylko Verstappen nie dojechał do mety z powodu awarii jednostki, ostatnio chyba tylko Ricciardo. Może coś jest złego w nadwoziu RB? Swoją drogą to jeśli obecna sytuacja z dostawcami silników zostanie na obecnym poziome, to jeszcze RB pożałuje...
razOn
29.07.2018 04:03
Abiteboul powiedział, że Red Bull pożałuje zmiany dostawcy, co właśnie ma miejsce.
krzysiek000
29.07.2018 03:40
Wokół Renault już od zeszłego roku tworzy się niezły smród, kiedy to Torro Rosso oskarżało ich o wysyłanie im elementów drugiej jakości, aby wyprzedzić ich pod koniec sezonu. W tym roku sytuacja się poetarza. Albo Red Bull szuka wytłumaczenia swojej średniej formy, albo Renault naprawdę zle znosi odmowy przedłużenia kontraktów.