Perez: W kwalifikacjach kierowcy muszą jechać w 7-sekundowych odstępach

Meksykanin wiąże wielkie nadzieje z nowym pakietem aero na sezon 2019.
06.10.1815:06
Nataniel Piórkowski
1667wyświetlenia
Embed from Getty Images

Obecne bolidy F1 są tak wrażliwe na jazdę w tak zwanym brudnym powietrzu, że w kwalifikacjach kierowcy muszą dbać o utrzymywanie nawet 7-sekundowych odstępów za rywalami.

Sergio Perez nie ukrywa, że najnowsza generacja bolidów jest bardzo podatna na utratę docisku.

Czasem w kwalifikacjach odstępy pomiędzy poszczególnymi bolidami muszą wynosić aż siedem sekund. Mamy bardzo szerokie konstrukcje, które generują wysoki docisk. Z tego względu podczas czasówek widzimy większe odstępy pomiędzy kierowcami - tłumaczył.

Perez spędził większość wyścigu w Rosji jadąc w grupie z innymi zawodnikami. Meksykanin ocenia, że wyprzedzenie rywala mogło być możliwe tylko w przypadku 1,5-sekundowej różnicy na pojedynczym okrążeniu. W kwalifikacjach pozycja na torze ma teraz istotne znaczenie. Są też takie wyścigi, jak Monza, gdzie trzeba jechać sekundę za innym bolidem. W taki sposób pole position zdobył Kimi Raikkonen.

Kierowca Force India miał okazję przetestować w Budapeszcie prototypową wersję uproszczonego i szerszego przedniego skrzydła, które będzie stosowane w Formule 1 od kolejnego sezonu.

Powiedziano mi, że pomoże ono w bliższej jeździe, ale dopóki nie sprawdzimy tego w warunkach wyścigowych trudno cokolwiek powiedzieć. Słyszałem o nim dobre rzeczy. Może będziemy mogli trzymać się bliżej. Trudno powiedzieć jak blisko. Mam nadzieję, bo ściganie w tym roku jest dość kiepskie.

KOMENTARZE

4
ekwador15
06.10.2018 06:55
najglupszy pomysl jaki moze byc, aby kierowcow wypuszczac co jakis czas po kolei. czasem warunki w 2 minuty moga sie zmienic i to nie bedzie sprawiedliwe. tak samo genialny pomysl Vettela, aby dac godzine, iles komplet opon i kazdy jezdzi ile chce. no i dajmy na to ze przez poerwsze 20 min nie pada, pozniej zaczyna, to finalowe 40 minut ogladamy pusty tor. a tak czy pada czy nie, w q3 trzeba wyjechac. system kwali jaki teraz jest, to jest bardzo dobry i nie ma sensu zmieniać.
Yurek
06.10.2018 05:13
[quote="DBR"]chyba, że puzczali by jednego kierowcę na pusty tor na jedno okrążenie i kolejnego dopiero jak ten skończy[/quote] "Ale to już było…"
DBR
06.10.2018 03:01
Wystarcza jeden błąd kogoś ze stawki i robi się korek i tłok i całą ideę diabli biorą, no chyba, że puzczali by jednego kierowcę na pusty tor na jedno okrążenie i kolejnego dopiero jak ten skończy, ale jest to o tyle ryzykowne, że mogłoby być jak w skokach narciarskich - ktoś na początku miałby inne warunki niż na końcu .
pluto
06.10.2018 02:18
czyli popiera mój pomysł żeby kierowców w Q3 puszczać co 10 sekund na jedno lub 2 pomiarowe okr