Hamilton: Pirelli powinno przygotować zdecydowanie miększe opony

"Wszystkie te wyścigi na jeden pit stop są po prostu niepoważne".
06.10.1814:33
Nataniel Piórkowski
1479wyświetlenia
Embed from Getty Images

Lewis Hamilton wezwał Pirelli do wprowadzenia do Formuły 1 od sezonu 2019 zdecydowanie bardziej mieszanek ogumienia.

Kierowca Mercedesa uważa, że włoski koncern powinien dostarczyć zespołom ogumienie o kilka stopni miększe od tego, jakie wykorzystywane jest obecnie.

Brytyjczyk nakłania także Pirelli do użycia opon o cieńszym bieżniku, podobnych do tych używanych w Hiszpanii, Francji i Wielkiej Brytanii, aby zredukować zjawisko blisteringu.

Muszę naprawdę naciskać na Pirelli. Opony spisują się tutaj bardzo dobrze, ale wszystkie te wyścigi na jeden pit stop są po prostu niepoważne. Domyślam się, że w przyszłym sezonie musieliby dać nam opony o trzy stopnie miększe. Obniżmy poziom trwałości wszystkich mieszanek, tak byśmy musieli wykonać co najmniej dwa pit stopy w trakcie wyścigu - powiedział lider klasyfikacji generalnej.

Warto przypomnieć, że trzynaście z szesnastu tegorocznych wyścigów zostało wygranych przez kierowcę, który realizował strategię jednego pit stopu.

Hamilton kontynuował: Wyzwanie będzie większe, a my dostaniemy opony o wyższej przyczepności. To normalne przy miększych mieszankach. Bieżnik byłby cieńszy, dzięki czemu na oponach powstawałoby mniej pęcherzy. Może pozwoliłoby nam to na bliższą jazdą za rywalem i nieco ostrzejsze ściganie.

KOMENTARZE

8
christoff.w
06.10.2018 06:51
Jeszcze więcej mieszanek?? 😁 😂 Udał wam się pierwszy akapit.
pluto
06.10.2018 02:08
@Maciek znafca chyba odwrotnie. Przeczytaj ze zrozumieniem jego wypowiedź-on chce więcej pitstopów i miekszych opon ale dalej nie bedzie na nich cisnał jak obecnie bo sie nie da,trzeba je oszczedzać .Do 2011 kiedy były opony B ,które były twardsze ,wyścig to były sprinty na każdym stincie i HAM popełniał duzo błedów ,podobnie jak wielu innych kierowców. Wtedy czas najszybszego okr w wyścigu był gorszy nierzadko mniej niz 1 sec od PP, a teraz to kilka sekund - to jazda na 90 %
Maciek znafca
06.10.2018 01:24
To jest prawdziwy mistrz! Nie dość, że wygrywa notoryvznue na obecnych regulacjaach, to chcę je zmienić tak by było więcej frajdy i ekscytacji ze ścigania. Tak postępują najwięksi.
bartoszcze
06.10.2018 01:08
Nie chce mi się szukać wypowiedzi z lat 2011-2013, ale wtedy dominowało "na tych oponach się nie da cisnąć"...
DBR
06.10.2018 01:05
Za dużo zmiennych - docisk, obciążenie, styl jazdy itd. by można to było tak precyzyjnie policzyć - co widac choćby po założeniach Pirelli a rzeczywistości w wielu wyścigach.
piro
06.10.2018 12:58
Zastanawiam się czy z technicznego punktu widzenia jest możliwość stworzenia gumy które żywotność będzie wyznaczona nie tyle przez to jak kto ciśnie ale przez czas. Powiedzmy mieszanka która po dojściu do okna temperaturowego wytrzymuje 30min a później już się nie nadaje do jazdy. Aby było ciekawiej miękka mogłaby wytrzymywać 20, pośrednia 30 a twarda 40.
pluto
06.10.2018 12:44
to nic nie da ,będą dalej kombinować jak przedłużac im ''życie'' tak jak obecnie z hipermiekka. To miała byc opona kwalifikacyjna a okazuje sie, że da sie na niej przejachac 20 okr albo wiecej jak sie dobrze pokombinuje nie przegrzewając jej.Jedynym sposobem na 2 pitstopy jest regulamin i twardsze opony których nie bedzie potrzeby osczedzania i będzie mozna wycisnąc je do końca. Jak nawet beda 2 pitstopy obowiązkowe i jeszcze mieksze opony to dalej beda je oszczedzać, beda 2 pitstopy ale tempa na limicie nie bedzie
Sasilton
06.10.2018 12:38
Powinny usunąć 3 mieszankę, wtedy by były 2 pit stopy.